160/h pociągiem z Katowic do Krakowa? Już niedługo

MIW
arc.
Udostępnij:
W listopadzie rozpocznie się remont trasy kolejowej z Katowic do Krakowa. Kiedy inwestycja zostanie zakończona pociągi będą mogły mknąć na tej linii z prędkością 160 kilometrów na godzinę.

To oznacza, że dzielący oba miasta dystans 75 kilometrów pokonywać będą w niespełna godzinę (dziś trwa to dwa razy dłużej). Nim to jednak nastąpi pasażerów czeka prawdziwa droga przez mękę. Na czas prowadzenia robót kolejarze zamykać będą bowiem okresowo część torów. Pierwsze takie ograniczenie ruchu nastąpi od listopada do grudnia na 6-kilometrowym odcinku między Sosnowcem Jęzorem, a Jaworznem Szczakową.

W tym czasie pociągi będą tam jeździły jednym torem. Potem utrudnienia występować na innych odcinkach trasy i potrwają do czerwca 2014 roku. Modernizacja trasy do Krakowa w znacznej mierze sfinansowana zostanie z unijnych pieniędzy w ramach programu Infrastruktura i Środowisko.

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość z City K.
odpowiedź -,na żadnym ,bo mu na to nie pozwolą znajdujące się na tym odcinku Zwrotnice i Stare Rozlatujące się wiadukty kolejowe, które były budowane za czasów powstawania linii kolejowej Warszawsko-Wiedeńskiej.-to jakiś rok 1865. Najśmieszniejsze w tym ,jest to,( dam przykład tylko 1-miasta na tej trasie ), że w Mysłowicach na trzy Wiad. Kol. ,tylko jeden zabytkowy zdewastowano w połowie zakładając na 2-torowiskach nowe przęsła , a resztę starą wiaduktu ( zabytkową nitowaną z 1865-r.)zostawiając uciętą o porażającym widoku nadal czynną do lokalnych towarowych przewozów bardzo ciężkich. Z tych 2-pozostałych ,jeden stary Ceglany z tego samego okresu i drugi metalowy nitowany z tego samego okresu w odległości od siebie jakieś 300-400m te 3 i Stacja Mysłowice ,Ja się pytam poco dewastowano ten 1- i zakładano nowe przęsła ,jak te 2 pozostałe i tak nie pozwolą rozwinąć większej szybkości jak 30 /godz.,a to jest przykład 1-Miasta , Czy ktoś policzył ile jest na tej trasie starych wiaduktów i Rozjazdów ,to jest mydlenie oczu ludziom , 160godz, on nigdy nie pojedzie -BZDURA.
G
Ginter
Na średnią prędkości bardzo duży wpływ mają postoje.
Zarówno postoje planowane - zatrzymywanie pociągu na stacjach, jak i nieplanowane - przepuszczanie innych pociągów (co jest skutkiem krzyżowania się torowisk).
Jeżeli ktoś ma trochę czasu, to za pomocą arkusza kalkulacyjnego jest w stanie zrobić odpowiednie symulacje.
Wyjdzie Wam wtedy, że 75 km odległości to zbyt mało aby wykorzystać możliwości takiego składu gdy pociąg ma do zaliczenia kilka przystanków no i przepuszczanie innych pociągów.
Pytanie pomocnicze wymagane do rozwiązania powyższej symulacji:
na jakim odcinku pociąg rozpędza się od prędkości zero do 160 km/h?
o
osvald
przeciez pociagi nie beda jezdzic od listopada tylko od co najmniej 2014r. swoja droga poco jezdzic przestarzalymi pociagami w warunkach gorszych niz przewozi sie bydlo jak mozna spokojnie w ciagu godziny za 12zl jechac busem?
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie