Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

2011 - rokiem grupowych zakupów

Romana Kot-Kret
morguefile.com
Zakupy grupowe to nadal najszybciej rozwijający się segment krajowego rynku e-commerce. Pierwsze serwisy pojawiły się w Polsce w kwietniu 2010 roku. W niespełna rok zyskały miliony fanów.

Jak wynika z analiz Polskiego Badania Internetu, w 2010 roku użytkownikami serwisów zakupów grupowych było 3,2 mln polskich internautów. Polska jest piątym co do wielkości rynkiem e-commerce w Unii Europejskiej. Oszacowano, że w 2010 roku wartość handlu internetowego w naszym kraju osiągnęła 3,3 mld euro. Według prognoz, wysoki potencjał handlu internetowego w Polsce oraz wzrost liczby osób korzystających z internetu może podwoić wartość rynku e-commerce do 2015 r.

W raporcie PBI - "Zakupy grupowe w Polsce: serwisy, popularność wśród internautów" - czytamy, że zasięg zakupów grupowych zbliża się już do 18 proc. Segment ten to dynamicznie rozwijający się obszar rynku, dlatego przewiduje się, że w niedługiej perspektywie tego typu portale mogą zyskać kolejne miliony zainteresowanych.

- Pomimo obecności na rynku zakupów grupowych tak wielu dużych serwisów, wciąż powstają nowe witryny oferujące kupony rabatowe przekraczające często 50 proc. wartości towarów i usług. Co ważne - w dalszym ciągu znaczna część rynku jest jeszcze niezagospodarowana - ponad połowa badanych (58 proc.) nigdy nie skorzystała z oferty na żadnym serwisie zakupów grupowych - podkreśla Piotr Krawiec z Praktycy.com.

Innowacyjna forma nabywania usług oferowanych w internecie oraz wysoki rabat skłania wielu rodaków do zapoznania się z serwisami grupowej sprzedaży. Jak wynika z badań Gemius Megapanel, średnio co trzeci polski internauta odwiedza witryny, na których można nabyć produkty po wyjątkowo atrakcyjnych cenach. Efektem rosnącej aktywności klientów są setki tysięcy sprzedanych kuponów. Jak podaje serwis Gruper.pl, od początku funkcjonowania portalu klienci kupili ponad 650 tys. bonów, generując tym samym oszczędności rzędu 96 mln zł.

- W ciągu 30 godzin użytkownicy Gruper.pl kupili 750 wycieczek do Hiszpanii. Z kolei 8-dniowy pobyt z programem odchudzającym lub kondycyjno-wypoczynkowym za jedyne 599 zł w Jastrzębiej Górze, znalazł aż 839 nabywców w ciągu 5 dni - informuje Marcin Mikołajczyk, członek Zarządu Gruper Sp. z o.o.

Większość portali swoim zasięgiem obejmuje kilkadziesiąt aglomeracji w Polsce. Jak dotąd liderem pod względem geograficznym jest serwis Gruper, który udostępnia kupony na produkty bądź usługi w ponad 50 miastach, z czego w 33 emituje regularną ofertę.

Na przestrzeni niespełna 1,5 roku, portale grupowej sprzedaży zyskały rzeszę zwolenników. Mówi się, że rok 2011 to będzie rok zakupów grupowych.

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera