Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

250 pracowników gliwickiego Opla oddelegowanych do pracy w Niemczech

MAKI
Załoga fabryki Opla w Gliwicach pracuje od lutego na dwie, a nie jak dotąd - na trzy zmiany
Załoga fabryki Opla w Gliwicach pracuje od lutego na dwie, a nie jak dotąd - na trzy zmiany Arkadiusz Gola
250 pracowników gliwickiego Opla zostało oddelegowanych do pracy w Niemczech. Fabryka tłumaczy to posunięcie tzw. zarządzaniem nadwyżką zatrudnienia. Całość ma związek z ograniczaniem produkcji i działaniami, które mają podnieść konkurencyjność gliwickiej fabryki.

250 pracowników gliwickiego Opla wyjechało, oddelegowanych do pracy w Niemczech, w tamtejszej fabryce w Ruesselsheim.
Będą tam przebywać 3 miesiące.

Fabryka w Gliwicach tłumaczyła to rozwiązanie zarządzaniem nadwyżką zatrudnienia. Całość ma związek z ograniczaniem produkcji i działaniami, które mają podnieść konkurencyjność gliwickiej fabryki. W gliwickim Oplu spadek ubiegłorocznej produkcji tłumaczą Brexitem.

Jak się dowiedzieliśmy, pracownicy nadal pozostają w stosunku pracy z OMP. Oddelegowanie to nie jest traktowane jak podróż służbowa. Firma zapewnia im transport i zakwaterowanie.

Pracownicy dostają, a także ryczałt np. na pranie odzieży, ryczałt na rozmowy telefoniczne oraz dodatek na przejazdy lokalne na każdy dzień oddelegowania.

Jeśli chodzi o wynagrodzenie, to otrzymuje je na dotychczasowym poziomie, chyba że jest niższe od minimalnego wynagrodzenia w Niemczech - wtedy dostają dodatek wyrównawczy. Otrzymują również dodatkowe wynagrodzenie - za każdy dzień oddelegowania spędzony za granicą.

Załoga fabryki Opla w Gliwicach pracuje od lutego na dwie, a nie jak dotąd - na trzy zmiany. Zakład uruchomił też program dobrowolnych odejść, z którego do 31 stycznia skorzystało 190 pracowników.

Przypomnijmy, z taśm montażowych zakładu w Gliwicach zjechało w 2017 roku o 18 proc. mniej samochodów. Produkcja samochodów w gliwickim Oplu spadła z ponad 200 tys. w 2016 roku do 165,2 tys. rok temu.

PISALIŚMY:
Opel. Najlepszy wynik sprzedaży od 16 lat
Jubileuszowy Opel Astra zjechał z taśmy. Ma numer 250 000

W gliwickim Oplu tłumaczą, że na ubiegłoroczny spadek produkcji wpłynął w znacznym stopniu Brexit. Rynek brytyjski jest bowiem jednym z najważniejszych dla produkowanej na Śląsku astry. Poza tym wynik fabryki sprzed dwóch lat był rekordowym.

Jak przypomina Agnieszka Brania, kierownik ds. komunikacji gliwickiej fabryki, w porównaniu do 2015 roku, będącego z kolei typowym dla gliwickiego zakładu pod względem wielkości produkcji, spadek był nieznaczny i wyniósł 2,5 proc.

Głównym modelem, który schodzi z taśm gliwickiej fabryki jest astra piątej generacji. W Polsce Opel ma trzy zakłady, wszystkie są usytuowane w naszym regionie: fabrykę samochodów w Gliwicach, w Tychach: dawny zakład produkcji silników i Centrum Usług Wspólnych.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego TYDZIEŃ

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo