3. edycja KTW Fashion Week od 10 do 13 października 2019 w Fabryce Porcelany w Katowicach

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Zaktualizowano 
KTW Fashion Week 2018 Lucyna Nenow / Polska Press
Trzecia edycja największego wydarzenia modowego w Polsce - KTW Fashion Week - odbędzie się w katowickiej Fabryce Porcelany miesiąc wcześniej niż poprzednie edycje, bo od 10 do 13 października 2019 r. (czwartek-niedziela). Oprócz prawie 30 pokazów mody, odbędą się też warsztaty i spotkania z inspirującymi ludźmi. "Dziennik Zachodni" i "Strefa Biznesu" są patronami medialnymi KTW Fashion Week.

„Mentors & New Gen. now” – pod nowym, nieco odświeżonym hasłem będzie przebiegać 3. edycja KTW Fashion Week. Największe wydarzenie mody w Polsce tym razem odbędzie się miesiąc wcześniej niż poprzednie edycje, czyli między 10 a 13 października.

Tegoroczne wydarzenie w Fabryce Porcelany w Katowicach ponownie będzie wspierać młode talenty i pokazywać kolekcje topowych polskich projektantów, ma być dialogiem i przenikaniem się różnych pokoleń w świecie mody.

Będzie też dużo edukacji, wykładów i spotkań z ciekawymi gośćmi z Polski i zagranicy. Wyłącznym Partnerem-Szkołą Mody podczas KTW FW będzie włoska Polimoda, uczelnia znana na całym świecie, która ufunduje nagrodę w postaci miesięcznego kursu z zarządzania marką we Florencji, w lipcu 2020 roku, dla najlepszego ich zdaniem młodego, polskiego projektanta.

Gościem specjalnym KTW FW będzie Arianna Casadei, która jest trzecim pokoleniem kierującym światowym imperium produkującym luksusowe buty. Wydarzeniem bez precedensu w Polsce będzie pokaz haute couture złożony z kolekcji Adama Leja – znanego w Europie kolekcjonera haute couture.

Prawie 30 pokazów mody w trzy dni

Pomysłodawca wydarzenia, Rafał Wyszyński i Anna Puślecka – dyrektor kreatywna KTW Fashion Week i odpowiedzialna za media, pragną, aby na wszystkich płaszczyznach wydarzenia wybrzmiało to, czym obecnie żyje świat mody i w jakim kierunku zmierza: ekologia,
zrównoważona moda,
nowe technologie,
jakość,
rzemiosło,
wzajemne czerpanie z wizji świata różnych pokoleń.

Bardziej niż pokazywanie ubrań na wybiegu liczy się dziś wypowiedź artystyczna. I o tym będzie traktować 3. edycja wydarzenia. Za oprawę wizualną jest odpowiedzialny Arek Vaz, dyrektor artystyczny KTW Fashion Week, współpracujący także z magazynami mody i projektantami.

Bielizna erotyczna Me Seduce i nasutniki to nowość z Zabrza....

Pokaz kolekcji Tomasza Ossolińskiego

Ogromną niespodzianką podczas tego wydarzeniem będzie pokaz Tomasza Ossolińskiego, którego kolekcji branża mody jest już spragniona. 3. edycja KTW Fashion Week będzie doskonałą okazją, aby wreszcie zaspokoić oczekiwania dziennikarzy i miłośników talentu Ossolińskiego. Tomasz pochodzi ze Śląska, tu zaczynał jako projektant i wraca po 26 latach, podkreśla jak Śląsk jest dla niego ważny, nie zapomina o swoich korzeniach, widzi jak pięknie i dynamicznie rozwijają się Katowice. I dlatego między innym zdecydował się wesprzeć KTW Fashion Week.

Nie przegapcie

Ossoliński znany jest z szycia na miarę, obecnie rozwija nieco profil marki i rusza z nową linią „ready to wear” (gotowe do noszenia) i tę właśnie linię, złożoną z sylwetek damskich i męskich, pokaże premierowo podczas KTW FW na zakończenie pokazów, 12 października 2019, po 22.00. Tuż przed pokazem Ossolińskiego swoją kolekcję zaprezentuje Julia Fusiecka – młoda projektantka wybrana przez dziennikarzy i ekspertów mody podczas Millennial Dinner w czerwcu tego roku.

Podczas KTW Fashion Week nie zabraknie też duetu MMC Studio (Ilony Majer i Rafała Michalaka), który już na stałe wpisał się w kalendarz wydarzenia - jest jego częścią od pierwszej edycji. Podobnie jest z duetem Bizuu – Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak pokażą premierowo swoją kolekcję Apres Midi w Fabryce Porcelany.

Relacja z drugiego dnia pokazów KTW FW 2018

W tym roku na wybiegu KTW Fashion Week po raz pierwszy zobaczymy kolekcje Macieja Zienia i Agnieszki Maciejak. Zień pokaże projekty ślubne w wydaniu rockowym na zamknięcie piątkowego bloku projektantów. Projektant znany z podkreślania kobiecości i zmysłowości, tym razem zaskoczy widownię nowoczesnym i bardziej odważnym lookiem panny młodej. W kolekcji Maciejak zobaczymy seksowne sylwetki i zmysłowe czernie.

Na wybiegu Fabryki Porcelany zobaczymy także: propozycje butików z Galerii Katowickiej, marki Vicher, Marty Banaszek, Walerii Tokarzewskiej-Karaszewicz, artysty Roberta Kuty czy Ptaszek.

Młode pokolenie będą reprezentować:
Darya Wierzbicka,
Piotr Popiołek,
Mateusz Jarmuła,
Adrian Krupa,
Duet Rad,
Kamil Wesołowski,
Nina Sakowska,
Falarz,
Marlena Czak,
Jan Chodorowicz,
Karolina Siarkowicz,
Julia Fusiecka,
Pilawski – tworzący w Fabryce Porcelany projektant.

Pierwszy w Polsce pokaz haute couture

Piątkowe pokazy (11.10) zakończy wyjątkowe wydarzenie – wspomniany pierwszy w Polsce pokaz haute couture! Będzie to historia powojennej, francuskiej mody i oryginalne eksponaty z lat 50. i 60. (Dior, YSL, Chanel, Paco Rabanne, Therry Mugler i inni) z kolekcji Adama Leja, znanego w Europie polskiego kolekcjonera haute couture. Ten wyjątkowy pokaz wystylizuje Anna Męczyńska.

Wszystkie inne pokazy zostaną wyreżyserowane przez Waldka Szymkowiaka, który pracuje głównie za granicą i ma na swoim koncie współpracę ze światowymi domami mody takimi jak GUCCI, Chloe czy Prada. Kreatorem makijaży będzie marka MAC Cosmetics, a o fryzury modelek i modeli zadba Maniewski.

Projektanci z zagranicy

W trakcie tegorocznej edycji na wybiegu swoje kolekcje pokażą także projektanci z zagranicy m.in.: Kata Szegedi z Węgier oraz Blikvanger z Gruzji.

Kata jest czołową węgierską projektantką, z licznymi nagrodami (np. Kobieta Glamour 2014 jako Best Designer), tworzącą od 2009 roku. Jej projekty noszą takie gwiazdy jak: Róisín Murphy, Nicki Minaj, Kelly Rowland, Eniko Mihalik, Vanessa Axente, Little Dragon’s Yukimi Nagano. Kata inspiruje się sztuką współczesną, młodzieżowymi subkulturami czy miejskim stylem życia.

Blikvanger (czyli przyciągający wzrok) to gruzińska marka stworzona w 2016 roku przez dwie dziewczyny: Ani Tsintskiladze and Anna Odishelidze. Blikvanger prezentuje mieszankę klasyki i grunge’u, która zdaniem projektantek pokazuje naturę człowieka, jest odważna, zabawna, pewna siebie i cool, lubiąca ryzyko. Projektantki inspirują się ludźmi, naturą, sztuką, kolorami, architekturą i dźwiękami.

Wykłady i debaty

Promocja książki „Paragrafy Mody” w czwartek 10.10 rozpocznie oficjalnie KTW FW. Prawniczki Magdalena Niewelt i Monika podczas wystąpienia prelegentki opowiedzą jakie skutki mogą się wiązać z brakiem uregulowania umową istotnych kwestii w pracy modelek, stylistów i projektantów.

Piątkowy blok wykładów będzie dedykowany młodym projektantom oraz wszystkim pasjonatom mody i rozpocznie go wystąpienie Kasi Wosiek z Showroomu pod tytułem „Fashion e-commerce - czyli jak ugryźć sprzedaż online w Polsce”.

Dalsza część bloku będzie należeć do redakcji ELLE – Marcina Świderka, Marty Kowalskiej i Karoliny Limbach, którzy podczas panelu przybliżą tajniki współpracy projektantów z redakcjami, przygotowywania informacji prasowych czy kampanii. Dyskusja będzie przebiegać pod hasłem „Błędy popełniane przez projektantów na pierwszym etapie ich kariery. Jak ich uniknąć?”.

Podczas trzeciego dnia KTW Fashion Week, w sobotę od rana, swoje wykłady będą mieć włoscy eksperci, których ubiegłoroczne wystąpienia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem:

  • Alberto Campagnolo, niezależny konsultant z zakresu zarządzania marką mody, pracował m.in. jako dyrektor marketingu w marce Armani Casa (temat: „Rzemiosło i New Gen. - rodzący się mariaż”)
  • Tiziana Tini, digital specialist, pracowała dla Luisaviaroma czy Ferragamo (temat: „Kiedy New Gen. staje się Mentorem - czy nowe technologie i ich zastosowanie są obecnie polem bitwy dla tych pokoleń?”).

Zwieńczeniem bloku wykładów będzie wystąpienie wyjątkowego gościa, wykładowcy i kierownika wydziału projektowania florenckiej Polimody i byłego dyrektora kreatywnego Ferragamo - Massimiliano Giornettiego. Tematem wykładu będzie „Rola wykładowców w multidyscyplinarnej szkole mody. Jak szkolić projektantów jutra w obliczu dynamicznie zmieniającego się świata mody”.

Znane osobistości w Fabryce Porcelany

Swoją obecność podczas KTW Fashion Week zapowiedziało wiele osób ze świata mody i mediów – dziennikarzy, stylistów i gwiazd. Do Fabryki Porcelany przyjadą także: Ania Kuczyńska - projektantka, Łukasz Hendzel – twórca znanej polskiej marki kapeluszy Paris Hendzel oraz gość specjalny - Włoszka Arianna Casadei, będąca trzecim pokoleniem zarządzającym imperium tworzącym luksusowe buty.
Sobotnie spotkania z gośćmi będzie moderował znany dziennikarz i bloger Michał Zaczyński.
W niedzielę organizatorzy wszystkich chętnych zapraszają na warsztaty z rysunku mody "Fashion Silhouette", które poprowadzi Edyta Filipowicz.

Osobistości świata mody i celebryci na KTW FW 2018

Niedzielne przedpołudnie będzie dedykowana specjalnemu gościowi z Polski – Anecie Kręglickiej, bizneswoman i Miss World 1989, ambasadorce wielu prestiżowych marek i projektów. To będzie znakomita okazja do spotkania fanów z charyzmatyczną osobowością. PERSONALITY - Tematem rozmowy będzie siła osobowości i to co się za nią kryje: charakter, charyzma, styl i wybory. Spotkanie autorskie z Anetą przewidziane jest na niedzielę, 13 października, godz. 11.00 w Fabryce Porcelany. Moderuje Anna Puślecka.

Jednym z partnerów KTW FW jest Galeria Katowicka. Właśnie tam, od początku października do końca roku będzie działał KTW FASHION WEEK POP-UP STORE, w którym będzie można kupić ubrania niektórych projektantów „selected by KTW FW”. Szefem projektu jest Bartosz Pilawski.

Autorami zdjęć podczas KTW Fashion Week będą cenieni w świecie mody i showbiznesu fotografowie: Filip Okopny, Szymon Brzóska, Radek Nawrocki.

PARTNER GŁÓWNY: Miasto Katowice
PARTNER LOGISTYCZNY: DPD
PARTNERZY: Polimoda, FIJI Water, Fabryka Porcelany, Galeria Katowicka, COBU, Why Not Travel, Showroom, Hotel Monopol, MAC, Maniewski, Nails Factory, Protego, 4Dent Dorota Stania, Monument, Kinley, OnLemon, Prodiż
GŁÓWNY PATRON MEDIALNY: ELLE i ELLE Man
PATRONI MEDIALNI: LaMode, DYKF, Fashion Magazine, Fashion Post, Lounge Magazyn, K MAG, Dziennik Zachodni, Nasze Miasto, Strefa Biznesu, Fashion Biznes, Gala, Chilli Zet

KTW Fashion Week
Producent i pomysłodawca: Rafał Wyszyński
Dyrektor Kreatywna & Media Relations: Anna Puślecka
Dyrektor artystyczny – Arek Vaz
Reżyser pokazów, choreograf - Waldek Szymkowiak
Asystent reżysera, szefowa backstage - Stefania Lazar
Producent wykonawczy - Aleksandra Kandzia-Ulrych

Zobaczcie koniecznie

polecane: TELEMAGAZYN: TVP stawia na kobiety, czy Osiecka przebije German?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Joanna
28 września, 10:16, greg:

big brother i inne badziewie to dobre dla POpapranego ścierwa !!!!!

Można się ubrać w worek i też będzie elegancko.

g
greg

big brother i inne badziewie to dobre dla POpapranego ścierwa !!!!!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3