Predwojenne auta i prospekty reklamowe
W Narodowym Archiwum Cyfrowym znaleźliśmy zestaw motoryzacyjnych prospektów, które miały zachęcić klientów to zakupu samochodów. W prospektach chwalono ogumienie, układ kierowniczy, czy dobrą widoczność dzięki reflektorom.
Przedwojenne reklamy samochodów! Zobaczcie prospekty
Przypomnijmy, że w Polsce w 1918 roku powstały Centralne Warsztaty Samochodowe, które produkowały automobile na rodzimy rynek. Były też prywatne firmy, które montowały auta między innymi na licencji amerykańskiego giganta – General Motors. Na naszych drogach jeździły też autobusy, ciężarówki marki Ursus.
W 1924 roku w całym kraju było 8401 aut, podczas gdy w tym samym roku w USA zarejestrowano 17,5 miliona nowych samochodów. Znaczy to, że w pierwszej połowie lat 20. jeden samochód przypadał na... 700 osób.
Do czasu, aż podpisano rządową umowę z włoskim fiatem – wówczas powstał Fiat 508, tani, najbardziej popularny do wybuchu wojny. W Polsce montowano też na licencji BMW, Mercedesy Benzy, Ople, amerykańskie Buicki czy Chervolety. Niestety, wojna zamknęła drogę do rozwoju motoryzacji. A po wojnie to już zupełnie inna historia.
Ach, te przedwojenne auta! Limuzyna, kabrio, czy "kareta"? Z...
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?