Alpine Bau: Zburzymy most w Mszanie na A1, zrobimy nasyp!

Jacek BomborZaktualizowano 
Alpine Bau zerwało kontrakt na budowę autostrady A1. Dziennik Zachodni ustalił Alpine Bau już w kwietniu proponowała wyburzenie mostu na A1. MOST W MSZANIE - CZYTAJ SZCZEGÓŁY TYLKO W DZIENNIKU ZACHODNIM

MOST W MSZANIE - CZYTAJ OŚWIADCZENIE GDDKIA:
GDDKiA: Alpine nie wywiązuje się z deklaracji. Most na A1 powstanie [OŚWIADCZENIE]

CZYTAJ KONIECZNIE:
Polaczek: Wiadomość o moście w Mszanie to sensacja. GDDKiA okłamała Ślązaków

Dziennik Zachodni dotarł do notatki z jednego z ostatnich spotkań w ministerstwie infrastruktury w tej sprawie, które odbyło się 17 kwietnia 2013 r.

CZYTAJ KONIECZNIE:
ALPINE ZRYWA KONTRAKT NA A1. POLACZEK: TO SKANDAL!

CZYTAJ KOMENTARZ:
Twaróg o A1: Piszę list do ministra Nowaka, by pogroził paluszkiem

Uczestniczyli w nim przedstawiciele Alpine Bau, a także Tadeusz Jarmuziewicz, sekretarz stanu i Jarosław Waszkiewicz, dyrektor Departamentu Dróg i Autostrad.

Podano tam jasno, że nie ma opcji, by most skończyć do sierpnia 2013 r., jak wcześniej planowano.

"Most może być gotowy na maj 2014, jeżeli nie wynikną inne problemy, czego przy tym obiekcie i pracy projektantów nie można wykluczyć" - stwierdził wówczas przedstawiciel Alpine.

Firma, opierając się na opiniach wielu fachowców z Europy, zaproponowała rozbiórkę obiektu i w jego miejsce budowę nasypu z przepustem. Alpine zadeklarowało, że wszystko pokryje z "rozliczeń ze starą A1".

- Chcemy opuścić Polskę z autostradą ukończoną i bezpieczną - zakończył przedstawiciel wykonawcy.

I stwierdził, iż budują most od 7 lat, a obecnie żaden ekspert, łącznie z tymi z GDDKiA, nie daje gwarancji, iż dalsza realizacja jest bezpieczna i przyniesie oczekiwany rezultat. Mało tego, ostrzegają przed niebezpieczeństwami.

Z notatki wynika, że Alpine Bau ma kłopoty z GDDKiA: brakuje decyzji, a kontakt często odbywa się przez... SMS-y.



*Najpiękniejszy Rynek w woj. śląskim jest w... ZAGŁOSUJ i ZMIEŃ WYNIK
*Matura 2013: Pytania egzaminacyjne na 100 proc. ZOBACZ
*Nudyści już zawitali na plaże ZOBACZCIE, gdzie spotkacie naturystów w woj. śląskim
*Tak zdasz egzamin na prawo jazdy kat. A na motocykl ZDJĘCIA i WIDEO

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Wideo

polecane: Flesz: Czy grozi nam katastrofa klimatyczna?

Materiał oryginalny: Alpine Bau: Zburzymy most w Mszanie na A1, zrobimy nasyp! - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 20

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
z
zatroskany

Karlus, gamoniu - I Herkules dupa kiedy ludzi kupa, w oryginale - nec Hercules contra plures.

zgłoś
g
gość

panowie to nie wina wykonawcy tylko generalnej. wykonawca uważa że nie będzie budował mostu który się po roku zawali a generalna dyrekcja nie chce się przyznać że popełniła błąd że żle jest wykonany projekt i tu jest sedno sprawy. 90% budów w kraju jest wykańczanych przez GDDKiA bo nie płacą za wykonane prace ich powinni wziąć za d***

zgłoś
:-Przemo.

Nie da rady z tym nasypem.
Tam jest siedlisko jakiejś żabki pod ochroną -- wyobrażasz sobie protesty zielonych? Toż autostrada na kilkanaście lat stanie.

zgłoś
t
to skomentuj to pismo z :

SALZBURG/WARSCHAU-jestem ciekawy twej opinii?

zgłoś
o
opa

ale momy za to w Wodzisławiu Śl. objazd im. " słońca Peru i czyściciela żyrandoli " ! ! ! ! Otake my walczyli ha ha ha ha ! A PO co taki most kto by konserwowoł jak donek mo już inne zajęcie i nie zajmuje się malowaniem kominów chyba że zamiast "charatanio gały ".

zgłoś
k
karlus

Taki jedyn poseł do Reichstagu - niejaki Kromfanty tyż robioł geszeft z Polokami i wyszoł na nim leko przigazowany arszenikiem!
Podobny geszeft chcieli Poloki zrobić z Alpine Bau - ino co oni sie jorgli i nie dali w ciuula zrobić!
Terozki wedle ciebie to fszystko wina Niemców? Te "słomiane inwestycje" w Polsce tyż? I plamy na słońcu, i dżuma w Bengalu, i zanik zorzy polarnej i zatwardzynie Sandmana tyż?
Jo mom dla ciebie propozycja, 15 lipca sie zbliżo - bier biksa po marmoladzie i wsuj se na łeb, do łapy grabie i widły - i wal do Tannenberga - bydziesz mógł porachować się za twoje kszifdy...

zgłoś
.

SALZBURG/WARSCHAU. Die ALPINE Bau GmbH gab heute dem Auftraggeber, der staatlichen Straßenverwaltung GDDKiA, den Vertragsrücktritt für das Brückenbauwerk MA532 der polnischen Autobahn A1 bekannt. Das statische Design der Schrägkabelbrücke gilt in internationalen Expertenkreisen als höchst umstritten. ALPINE hatte in der Vergangenheit dem Auftraggeber zahlreiche, von internationalen Brückenbauspezialisten untermauerte, konstruktive Lösungsvorschläge für eine professionelle und sichere Fertigstellung der Schrägkabelbrücke MA532 vorgelegt. Auch Treffen zwischen der Geschäftsführung von ALPINE und Vertretern der GDDKiA in Warschau – das letzte erst vergangenen Freitag, den 10. Mai – verliefen ohne Fortschritte in Richtung einer konstruktiven Lösung. Gestern, Montag 13. Mai, wurde unter Einbeziehung des international anerkannten Brückenbauspezialisten Jan Biliszczuk den Vertretern der GDDKiA ein weiterer Lösungsvorschlag unterbreitet. Offenbar als Reaktion darauf beantragte die GDDKiA die Auszahlung einer von ALPINE gelegten Bankgarantie in der Höhe von 12 Mio. Euro. ALPINE hat gegen dieses rechtswidrige Vorgehen juristische Schritte eingeleitet.

“Wir haben uns intensiv für eine professionelle und konstruktive Lösung eingesetzt, die aktuellen Schritte der GDDKiA können aber nicht akzeptiert werden und entsprechen in keiner Weise unseren Vorstellungen einer guten Partnerschaft – wir sind enttäuscht!”, so der CEO der ALPINE Holding, Arnold Schiefer. “Das Verhalten der GDDKiA ist umso verwunderlicher, als damit den polnischen Steuerzahlern der lang ersehnte Lückenschluss der internationalen Autobahn A1 vorenthalten wird. Wir sind nicht mehr bereit, als Bauunternehmen polnische Infrastruktur vorzufinanzieren und werden die finanzielle Stabilität unseres Unternehmens mit allen Mitteln verteidigen. Wir wollen nicht im Konkurs enden wie zahlreiche polnische Bauunternehmen”, erklärte CEO Schiefer.

Der Auftrag für das 18,3 Kilometer lange Autobahnteilstück der A1 zwischen Swierklany und Gorzyczki wurde 2010 erteilt, das Projekt wurde bis auf die Brücke MA532 fertiggestellt und bereits durch die GDDKiA abgenommen. ALPINE errichtet in Polen zwei weitere Projekte für den Auftraggeber GDDKiA: die Schnellstraße S5 zwischen Posen und Breslau und die Landstraße DK 16 im Nordosten Polens. Sollte es auch bei diesen Projekten kein Bestreben seitens der GDDKiA geben, konstruktive Problemlösungen zu finden, behält sich ALPINE weitere Schritte vor, die ebenfalls einen kompletten Rückzug von den Verträgen bedeuten können.

zgłoś
R
Realista

Sam się wsadził ciulu, po co przyjął stanowisko?
K**** no nie mogę, zmusili go, giwerę do łba przystawili ;-)))

zgłoś
R
RomanNovaqueLawyer

Co za niedobra firma, nie chciała sprezentować ministrowi N. nowego Rolexa, nawet nie zaprosili na bunga-bunga do nocnego klubu to mają za swoje, teraz upadną jak inne nieodpowiedzialne polskie firmy!

zgłoś
k
karlus

A ja myślołech, że jak się jedzie na delegacyje to bez piniondzorów i za free a Geslerowa ci wieczerzo przyrychtuje!
Ty na pewno cembale pszenno-buraczany byś na miejscu Gorzelika ubroł kufaja i walonki, wziołbyś kastrol z maltom i poszoł budować stadion!
Zrąbało ci ten dekiel na amen! Od kiedy łon mioł budować stadiony?
I Archimedes duupa kiedy ludzi kupa - mówi ci to coś? A może bardziej klarownie: chcieli wsadzić chłopa na mina - ale sie nie udało! Na szczyńście!

zgłoś
S
Szkodnik RAŚowski

Najlepsze pieniądze zarabiają niemieckie firmy na "słomianych inwestycjach" w Polsce. To tak samo jak ze stadionem w Chorzowie: wykonawcy niemieckie firmy, pieniądze wzięli, stadionu nie ma, winnych też nie ma... Ta sama firma Alpine Bau była odpowiedzialna za schody stadionu narodowego w Warszawie grożące zawaleniem... Jak się podejmuję wykonawstwa to od razu pokazuję braki w projekcie i czekam na ich usunięcie..., a nie tak! Dlaczego kilometr autostrady w Polsce kosztuje tyle samo co w Niemczech skoro koszty materiałów i robocizny są o wiele niższe niż w Niemczech? Złodzieje! To szok! Mieć taaaakie pieniadze i nie wybudować autostrad! Oj, Polacy mają ciepliwość do POpapraców z zegarkami za dziesiątki tysięcy złotych...

zgłoś
R
Realista

Tak, tak, tymczasem za delegacje jest dodatkowa kasa buraczku, i o to Twojemu "autonomiście" chodzi cały czas. Miał budować stadion, a nie bujać się po rautach.

zgłoś
G
Gość

W PRL wybudowano wiele mostów bez pomocy dojcze wirtszaft. ....Ale ta dojcze firma buduje jeszcze jak się się okazuje 2 obiekty;nie uniosła się honorem. ....Właśnie przy okazji takich wpadek (tylko) Polacy dowiadują się dlaczego w Polsce jest rekordowe bezrobocie,a w Bundes Imamacie szukają wykwalifikowanych pracowników w Polsce bez ponoszenia kosztów ich kształcenia.

zgłoś
P
PiS da

Jestem co prawda inżnierem ale nie tej specjalności. Jak tylko zaczęły się jaja z tym mostem to sobie tak pomyślalem - a jakby tak nasyp z przepustem dla łącznicy. I masz - podsluchali moje myśli. Nie należy mysleć glośno. A cioły z GDDKiA o baypasie też nie chcieli słyszeć, a już by można popylać do Czech.

zgłoś
k
karlus

Gdybyś wpadł w takie góówno / bagno - to też byś wolał wyjechać na delegację niż babrać się tymi odchodami i wąchać te hajźlowe - guberniane smrody...

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3