Alpine Bau zrywa kontrakt na autostradę A1. Polaczek: Skandal! [WIDEO]

Arkadiusz BiernatZaktualizowano 
Alpine Bau zrywa kontrakt na budowę A1 Jacek Bombor
Alpine Bau nie dokończy budowy autostrady A1 na odcinku Świerklany - Gorzyczki. We wtorek firma Alpine Bau wycofała się z kontraktu. Most w Mszanie nie powstanie! Poszło o 55 mln zł. OFICJALNY KOMUNIKAT ALPINE BAU

Tajemnicze spotkanie sekretarza stanu w ministerstwie transportu Tadeusza Jarmuziewicza z przedstawicielami Alpine Bau. Już zajmuje sie nim CBA. A Jamroziewicz żąda przeprosin za ujawnienei sprawy

CZYTAJ TUTAJ

Z OSTATNIEJ CHWILI:
Szef GDDKiA o moście na A1 w Mszanie: Alpine Bau straciła płynność finansową. To fakt

AKTUALIZACJA WTOREK GODZ. 20:00:

Zobacz wideo z konferencji prasowej Jerzego Polaczka pt.: "Jak nie za zegarki to za A1 - Nowak do dymisji za autostradę":

CZYTAJ KONIECZNIE TYLKO W DZIENNIKU ZACHODNIM:
ALPINE BAU CHCE ZBURZYĆ MOST W MSZANIE!

CZYTAJ KONIECZNIE:
Polaczek: Wiadomość o moście w Mszanie to sensacja. GDDKiA okłamała Ślązaków

Sensacyjną informację potwierdzili pracownicy Alpine Bau. - Potwierdzam, że w dniu dzisiejszym Alpine Bau zerwała kontrakt na budowę odcinka A1 Świerklany - Gorzyczki - dosłownie przed chwilą potwierdziła Karolina Szydłowska, rzeczniczka Alpine Bau w Polsce.

MOST W MSZANIE - CZYTAJ OŚWIADCZENIE GDDKIA:
GDDKiA: Alpine nie wywiązuje się z deklaracji. Most na A1 powstanie [OŚWIADCZENIE]

CZYTAJ KONIECZNIE:
GDDKiA OBIECUJE: MOST W MSZANIE NA A1 BĘDZIE GOTOWY W TYM ROKU!

Według naszych naszych informacji najważniejszym powodem zerwania kontraktu jest konflikt z GDDKiA w sprawie skończenia feralnego mostu autostradowego A1 w Mszanie. W grę wchodziło nawet wyburzenie olbrzymiego 400 metrowego obiektu. Wykonawca twierdził, że nie ma szans na zakończenie tej inwestycji w tym roku. Możliwy termin realizacji obiektu to... maj 2014.

- To skandal. Minister Nowak jeszcze w marcu podawał informację, że budowa obiektu idzie zgodnie z planem - mówi na gorąco Jerzy Polaczek, minister infrastruktury w latach 2005 - 2007 w rządzie PiS.

O godzinie 14.00 w Sejmie zaplanowano konferencję prasową dotyczącą rezygnacji Alpine Bau z budowy autostrady A1.

OTO KOMUNIKAT ALPINE BAU:

Pomimo intensywnych starań, konstruktywne rozwiązanie sporu z zamawiającym (GDDKiA) jest niemożliwe.

Firma ALPINE Bau GmbH złożyła dziś w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), oświadczenie o odstąpieniu od kontraktu dotyczącego budowy mostu MA532 na autostradzie A1. Statyczny projekt mostu MA532 wzbudza wiele kontrowersji w kręgu międzynarodowych ekspertów. ALPINE przedkładała zamawiającemu liczne, konstruktywne propozycje rozwiązań profesjonalnego i bezpiecznego wykończenia mostu MA532, które poparte były opiniami wielu międzynarodowych ekspertów budowy mostów. Kolejne spotkania nie przyniosły żadnego rezultatu. Wczoraj, w poniedziałek 13 maja, ALPINE wraz ze znanym projektantem mostów prof. Janem Biliszczukiem, zaproponowała przedstawicielom GDDKiA kolejne rozwiązanie. GDDKiA - najwyraźniej w odpowiedzi - podtrzymała żądanie wypłacenia gwarancji bankowej ALPINE w wysokości 12 mln Euro (55 mln PLN).
Decyzja ta zmusza ALPINE do podjęcia kroków przeciwko tym bezprawnych działaniom.

"Dokładaliśmy wszelkich starań, by znaleźć profesjonalne i konstruktywne rozwiązanie. Obecne działania GDDKiA nie mogą zostać zaakceptowane, w żaden sposób nie odpowiadają naszym wyobrażeniom dobrego partnerstwa. Jesteśmy rozczarowani." powiedział prezes ALPINE, Arnold Schiefer. "Zachowanie GDDKiA tym bardziej zaskakuje, gdy weźmiemy pod uwagę fakt, jak długo już polscy podatnicy czekają na zakończenie prac i pełne otwarcie międzynarodowej autostrady A1. Jako firma budowlana nie akceptujemy zmuszania nas do finansowania polskich projektów infrastrukturalnych i zrobimy wszystko, by bronić naszej stabilności finansowej! Nie pozwolimy doprowadzić naszej firmy do stanu upadłości, jak to spotkało już liczne polskie firmy budowlane", powiedział prezes Schiefer.

Wybudowanie 18,3 km odcinka autostrady od węzła "Świerklany" (bez węzła) do granicy państwa z Republiką Czeską w Gorzyczkach zostało zlecone Alpinie w 2010 roku. Cały odcinek autostrady - poza mostem MA532 - został już ukończony, przyjęty i oddany do ruchu przez GDDKiA. Po wypowiedzeniu umowy w 2009 roku, ALPINE ubiegała się o projekt ponownie, ponieważ w tym czasie GDDKiA zapewniała, że wady w dokumentacji projektowej zostały usunięte. Jak się później okazało, dokumentacja nadal nie uwzględniała niektórych zaleceń ekspertów, w tym eksperta GDDKiA, prof. Kazimierza Flagi. W Polsce ALPINE realizuje obecnie jeszcze dwa inne projekty dla GDDKiA. ALPINE kontynuuje prace przy projekcie S5 (odcinek drogi szybkiego ruchu pomiędzy Poznaniem i Wrocławiem) oraz drodze krajowej DK 16, na odcinku leżącym na północnym wschodzie Polski. Jeśli jednak również i przy tych projektach brak będzie woli GDDKiA do znalezienia konstruktywnych rozwiązań problemów, ALPINE zastrzega sobie możliwość kolejnych kroków, które oznaczać mogą także odstąpienie od tych umów.

Firma podkreśla, że nawet w sytuacji, gdy jej polscy partnerzy ogłosili upadłość, jak miało to miejsce przy projekcie S5, ALPINE przejęła na siebie ciężar realizacji kontraktu. Cała branża budowlana w Polsce znajduje się w bardzo trudnej sytuacji. Problemy z realizacją budowy dróg nie wynikają w rzeczywistości wyłącznie ze zbyt niskich cen przetargowych jak twierdzi GDDKiA. W wielu wypadkach są one skutkiem wad dokumentacji i niewłaściwego przygotowania budowy przez GDDKiA, która następnie wszelkie finansowe skutki swoich niedociągnięć stara się przerzucić na firmy budowlane.

KTO POWINIEN ODPOWIEDZIEĆ ZA ZERWANY KONTRAKT? NAPISZ KOMENTARZ



*Najpiękniejszy Rynek w woj. śląskim jest w... ZAGŁOSUJ i ZMIEŃ WYNIK
*Matura 2013: Pytania egzaminacyjne na 100 proc. ZOBACZ
*Nudyści już zawitali na plaże ZOBACZCIE, gdzie spotkacie naturystów w woj. śląskim
*Tak zdasz egzamin na prawo jazdy kat. A na motocykl ZDJĘCIA i WIDEO

Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera

Wideo

Materiał oryginalny: Alpine Bau zrywa kontrakt na autostradę A1. Polaczek: Skandal! [WIDEO] - Dziennik Zachodni

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 59

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
R
Rychu

Ja pracowałem w Alpine w okresie jak zaczynali A1, takiego burdelu jaki tam był to nigdy nie widziałem. Nadają się do wypasu owiec. Oczywiście spotkałem też nielicznych przyzwoitych inżynierów. Do tego dokleiło się towarzystwo cwaniaków i politykierów , to sie tak musiało skończyc.

zgłoś
g
gosc

Normalka,nie dali lapowy zeby Nowak mogl se kupic zegarek za100 kafli.

zgłoś
:))

to tak jak niemcy chca pracowac z polkamí.Z solidnej niemieckiej roboty robi sie szmelc.My nie potrzebujemy waszych Subunternehmen z polski przez to traca niemcy prace albo musza pracowac za coraz mniejsze wynagrodzenie bo inaczej przyjda polacy i robia za poldarmo

zgłoś
m
mirek

jak by tak bylo jak piszesz to nie byli by tak daleko a jeden robi a pięciu się opier-dala to jest w polsce , jeszcze daleko nam do nich i ich gospodarki i dbanie o obywateli .u nas jestes chory a nie masz pieniedzy to zdychaj a tam nie czekasz na termin u specjalisty pare lat tylko pare tygodni.
zastanow sie co piszesz !!

zgłoś
z
zenek

mi to pasuje, nie ma mostu , nie ma bramek. I tak wjeżdżam w Świerklanach i jadę za darmo. Przez kolejne 5 lat.

zgłoś
.

.

zgłoś
.

dziekuje za odpowiedz.

zgłoś
r
robi

Na dziś są numerem 1 ale czy utrzymają ten status to się dopiero okaże. Wbrew propagandzie Niemcy dziś to raczej roszczeniowe nieroby, jadą na starej opinii, gastarbaiterach, własnym wielkim biznesie i dobrze zorganizowanym państwie. A buble i niedopatrzenia są u nich równie częste jak u nas, a może częstsze tylko maskowane i niechętnie wywlekane na światło dzienne. W zasadzie lubię Niemcy i chciałbym importować ich umiejetności organizacyjne do nas. Jeśli dodamy naszą pracowitość, umiejetność dostosowania się do sytuacji i improwizacji szybko byśmy się wzbogacili.

zgłoś
G
Gość

... jesli jakis burdel nastepuje w Niemczech, to jest wyjatek,
a w Polsce jest dokladnie odwrotnie
@ robi - czy masz w tym temacie cos jeszcze do powiedznia ( w skali Niemiec i Europy) ?

zgłoś
k
karlus

Sandman jest związany z Gliwicką - ale ulicą! I w Rybniku i w Toszku - i to od wielu lat. Najgorsze jest to, że jako pacjent ma prawo korzystać z internetu!

zgłoś
k
karlus

Tak się dzieje - jak się zatrudnia gastarbeiterów z Polski - jeden robi a pięciu się opier-dala!
PRAWDA NIEDOJOBKU ?

zgłoś
r
robi

Operę w Hamburgu ? Czy to nie niemieckie firmy przez 13 lat remontowały berliński Dworzec Centralny a dziś po 7 latach jest już do GENERALNEGO REMONTU ? Wszędzie tam terminy przekroczono nie o miesiące ale o lata, a koszty wzrosły 3 lub więcej razy i wszędzie tam fuszerka i pełno usterek. Ale popluć trzeba tylko na Polskę PRAWDA NIEDOJOBKI ?

zgłoś
f
fyrlok

1-szy powod to zaleglosci platnicze w stosunku do firmy, 2-gi to wtracanie sie polskich inzynierow do budowy i chec perzepchania ich glupich pomyslow.Firma idzie do sadu.

zgłoś
i
imc

i ta sama ,,lajera,,,kataryna,,jak w PRL .Szkoda wielka szkoda bo placimy za to wszyscy.To odklada sie w tych rachunkach i potem placz.Nie dobrze ,bardzo nie dobrze.

zgłoś
f
firm z Reichu

w thuskowym landzie

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3