Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Apple News+, Apple Card, Apple Arcade, Apple TV+, czyli nowe usługi firmy z Cupertino

Grzegorz Lisiecki
Apple
It's Show Time – tak Apple zapowiadało swoją konferencję w Steve Jobs Theater w Cupertino. Na scenie pojawili się między innymi Steven Spielberg, J.J. Abrams, Jennifer Aniston czy Jason Momoa, a na koniec także Oprah Winfrey. I nic dziwnego; gwoździem programu była bowiem jedna z zaprezentowanych usług – telewizja według Apple.

Już w zeszłym roku władze firmy z Cupertino przekonywały, że w obliczu nasycenia rynków konsumenckich jednostkowa sprzedaż takich urządzeń jak iPhone staje się mniej istotna, a coraz ważniejsze stają się usługi. Warto też przypomnieć, że przychody Apple z usług, w tym iCloud, App Store i Apple Music, osiągnęły w czwartym kwartale 2018 10 miliardów dolarów.

Zgodnie z nową strategią, w poniedziałek, 25 marca, Tim Cook, CEO Apple, rozpoczął prezentację nowych usług firmy z Cupertino. Zaczęło się od Apple News+, usługi, w której dostępne będą tradycyjne magazyny – ponad trzysta tytułów. Wśród nich Wall Street Journal, National Geografic, Time, New Yorker, Vogue. O wizualną stronę usługi dbają między innymi Live Covers, czyli ruchome okładki. Miesięczny koszt abonamentu to 9,99 USD.

Kolejną zaprezentowaną usługą jest Apple Cards. To cyfrowa karta płatnicza, z dodatkowym programem lojalnościowym Daily Cash zapewniającym zwrot gotówki za dokonane transakcje (2-3 proc. wartości zakupów). Co ciekawe, w krajach, gdzie nie jest dostepna usługa Apple Pay będzie można zamówić fizyczną kartę. Z tytanu.

Zgodnie z oczekiwaniami Apple zaprezentowało także usługę dla graczy – Arcade. W App Store pojawi się specjalna zakładka. W usłudze znajdą się gry niedostępne na inne platformy, a zagrać w nie będzie można nie tylko na iPhone'ach czy iPad'ach, ale także na Macach czy Apple TV. Poza abonamentem nie będzie żadnych dodatkowych opłat (czyli mikropłatności) ani reklam w grach. Usługa Apple Arcade ma być dostępna jesienią w 150 krajach. Na razie jednak nie wiadomo, ile będzie kosztować abonament.

W końcu przyszedł czas na Apple TV i Channels. To usługa, w której użytkownicy mają płacić tylko za to, co chcą oglądać. Z aplikacji będzie można korzystać nie tylko na urządzeniach Apple, ale także na telewizorach Samsunga, LG, Sony i Vizio. Dostępne będą między innymi produkcje HBO, Starz, Hulu czy Showtime. Nie ma wśród nich Netflixa. Z kolei Apple TV+ to usługa, w której użytkownik znajdzie treści ekskluzywne, niedostępne w innych usługach czy platformach. Nowe Apple TV będzie dostępne w ponad 100 krajach jesienią tego roku.

Twitter: @G_Lisiecki

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Czy trzeba płacić opłaty za użytkowanie wieczyste?

Jak będzie działała ustawa frankowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo