Asteroida Dracula dziś przeleci obok Ziemi. Jest gigantyczna. Asteroida 2008 KV Spowoduje koniec świata? [27. 6. 2019 r.]

TKZaktualizowano

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Asteroida Dracula to obiekt, którego nazwa mrozić może krew w żyłach. Czy mamy się czego obawiać? Dracula porusza się z prędkością 40 tysięcy kilometrów na godzinę i ma 300 metrów. Dracula to przydomek asteroidy. Obiekt naprawdę nosi nazwę 2008 KV i 27 czerwca znajdzie się w bliskiej odległości od Ziemi. NASA wydała w tej sprawie komunikat. Czy jest się czego obawiać?

Asteroida Dracula blisko Ziemi. Jest się czego bać?

Asteroida 2008 KV, która nosi przydomek Dracula, to obiekt sklasyfikowany jako potencjalnie niebezpieczny przez NASA. Dracula jeszcze nigdy nie była tak blisko Ziemi. Co o niej wiadomo?

• Dracula ma 76 metrów średnicy,
  • prędkość z jaką się porusza to 40 tys. kilometrów na godzinę,
  • porusza się ruchem wstecznym.

Czy jest się czego obawiać? Amerykańska Agencja Kosmiczna informuje, że 27 czerwca 2019 roku asteroida Dracula znajdzie się w najbliższej odległości od Ziemi. Minie naszą planetę w odległości 6,7 mln kilometrów.

NASA uspokaja: Dracula nie stanowi zagrożenia dla Ziemi

Asteroida Dracula odkryta została przez trzech kanadyjskich astronomów w roku 2008. Jej przelot w pobliżu Ziemi nie stanowi zagrożenie dla jej mieszkańców. NASA w oficjalnym komunikacie uspokaja.

Naukowcy podają natomiast informację, że czas obiegłu asteroidy 2008 KV wokół Słońca to 266 lat. Kolejnych przelotów obiektu w pobliżu Ziemi spodziewać się możemy w:

• 2021 roku - wówczas Dracula pojawi się raz blisko naszej planety,
  • 2022 roku - wtedy 2008 KV pojawi się blisko Ziemi dwa razy.

Zobaczcie koniecznie

Marsz dla Życia w Rybniku

Słynna Gabi Gold w studiu Dziennika Zachodniego

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.