MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Auta używane. Niemieckie samochody z niepewną przeszłością

Paweł Piątek
Ponad połowa samochodów używanych sprzedawanych w Polsce pochodzi z Niemiec. Choć niemieckie pojazdy cieszą się u nas dobrą reputacją, wiele z nich może mieć cofnięty licznik i ukryte uszkodzenia.
Ponad połowa samochodów używanych sprzedawanych w Polsce pochodzi z Niemiec. Choć niemieckie pojazdy cieszą się u nas dobrą reputacją, wiele z nich może mieć cofnięty licznik i ukryte uszkodzenia. materiały prasowe
Ponad połowa samochodów używanych sprzedawanych w Polsce pochodzi z Niemiec. Choć niemieckie pojazdy cieszą się u nas dobrą reputacją, wiele z nich może mieć cofnięty licznik i ukryte uszkodzenia.

Spis treści

Według Matasa Buzelisa, eksperta rynku motoryzacyjnego z firmy carVertical, wiele osób bierze dobry stan niemieckich samochodów za pewnik i często nie zdaje sobie sprawy z ryzyka, które wiąże się z zakupem używanego pojazdu.

Auta używane. Samochody z Niemiec mogą mieć zmieniony przebieg

6,5% wszystkich samochodów sprowadzonych z Niemiec do Polski i sprawdzonych przez carVertical miało cofnięty przebieg. Taki wynik to sygnał ostrzegawczy dla dealerów używanych aut, którzy powinni zachować szczególną ostrożność szukając ofert za granicą. Ale trzeba też zauważyć, że połowa z tych aut (3,7%) miała skorygowany licznik już po sprowadzeniu do Polski.

- Używane samochody z Niemiec od dawna cieszą się w Polsce dużą popularnością. Duży popyt daje oszustom szansę na sprzedaż pojazdów o wątpliwej historii po wyższych cenach. Raporty historii pojazdów są w takiej sytuacji wsparciem zarówno dla uczciwych dealerów jak też klientów, którzy nie ulegają emocjom i nie lubią kupować kota w worku – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical.

W grupie aut sprowadzanych z Niemiec do Polski dominują takie marki jak BMW, Audi i Volkswagen (47%). W czołówce znajdują się także Opel i Ford.

Auta używane. 9 na 10 aut sprowadzanych z Niemiec miało jakieś uszkodzenia

Statystycznie 9 na 10 samochodów sprowadzanych z Niemiec ma w historii odnotowane jakieś uszkodzenie. Niektóre z tych aut były uczciwie naprawiane przez niemieckich użytkowników w ramach likwidacji szkód z ubezpieczenia. Duża część jest jednak sprowadzanych w fatalnym stanie i naprawianych budżetowo tuż przed sprzedażą w Polsce.

Motorem napędowym takich działań jest oczywiście chęć zysku. I właśnie z tego powodu kupujący muszą zachować czujność i dołożyć wszelkich starań, aby upewnić się przed zakupem, że ich wymarzony pojazd jest sprawny technicznie, a jego eksploatacja nie zagraża bezpieczeństwu.

Auta używane. Importowane samochody wymagają dodatkowej uwagi ze strony dealerów

Unikanie samochodów w złym stanie technicznym to codzienna walka dealerów w Polsce. W przeciwnym razie narażają się oni na straty finansowe i utratę reputacji.

- Jeden z luksusowych samochodów, który mieliśmy kupić, na pierwszy rzut oka wydawał się idealny. Został sprowadzony z rynku niemieckiego, więc aby upewnić się, że cała jego historia jest rzetelna i przejrzysta, sprawdziliśmy jego historię. Okazało się, że to auto przed sprowadzeniem do Polski miało szkodę w wysokości ponad 30 tys. euro – mówi Bartosz Grzesiuk, dyrektor działu sprzedaży salonu samochodowego klasy premium Automotore.

carVertical współpracuje z Automotore już od jakiegoś czasu, zapewniając dealerowi transparentność, której wymaga obecna sytuacja rynkowa. Każdy samochód ma swoją historię, ale niektórych modeli nie warto kupować, bo będą sprawiać problemy i wymagać dużych nakładów finansowych na naprawy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni