Nasza Loteria

Autostrada A1 nie zostanie ukończona? Rząd zmienia plany

PSZ
arc.
Polski rząd w projekcie nowego programu budowy dróg prawdopodobnie nie uwzględni dokończenia autostrady A1, która miała docelowo łączyć morze Adriatyckie z Bałtyckim. Autostrada miała być gotowa ddo 2015 roku, ale... nie będzie.

Autostrada A1 nie znalazła się na liście priorytetów w tej dekadzie nowego programu budowy dróg polskiego rządu. Autostrada łącząca Adriatyk z Bałtykiem miała być gotowa do 2015 roku, jednak przewiduje się, że pod koniec dekady będzie brakować około 100 kilometrów między Częstochową a a Tuszynem pod Łodzią.

Co więcej, na liście rezerwowych projektów A1 znalazła się za budową drogi S1 z Bielska-Białej do Mysłowic oraz dokończeniem drogi S69 w Beskidzie Żywieckim. Autostrada A1 może jednak zostać dokończona w tej dekadzie przez spółkę specjalnego przeznaczenia, jednak więcej szczegółów na ten temat resort infrastruktury i rozwoju nie podaje.

CZYTAJ TAKŻE:
Autostrada A1 Łódź - Gdańsk. Ze Śląska nad morze w 5,5 godz. Czy to możliwe?

A co ma powstać? 71,5 km nowych autostrad, 1790 km dróg ekspresowych oraz 35 obwodnic miast, a przynajmniej takie są plany "Programu budowy dróg krajowych na lata 2014-2020" przygotowanego przez ministerstwo infrastruktury i rozwoju. Łącznie miałoby to kosztować 92,8 mld zł.


*Kto wygrał wybory w Twoim mieście? ZOBACZ WYNIKI WYBORÓW 2014
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku
*Zielony młody jęczmień najlepszy na odchudzanie. Jak przyrządzić? [WIDEO]
*Górnik Zabrze na dnie. Komu zależy na upadku klubu? Socios Górnik chce go ratować

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
sewe
też czekam
k
kierowca ze Śląska
Ta bezsensowna decyzja tłumaczona jest (!) brakiem środków i chęcią pozyskania na budowę pieniędzy z zewnątrz (PPP ?).
Otóż gdyby ta autostrada została zbudowana 10-15 lat temu i pobierane były opłaty przez GDDKiA to JUŻ BY SIĘ ZWRÓCIŁA. Odkładanie decyzji budowy to rezygnacja przez państwo z kilkudziesięciu mln zł miesięcznie. A więc im szybciej się ją wybuduje tym szybciej będą pieniądze na inne odcinki dróg w Polsce. Budowa w formule PPP (Autostrada Wielkopolska, A1 w Gdańsku) nie obciąża budżetu ale jest znacznie droższa dla kierowców bo oprócz zwrotu z inwestycji musi wygenerować zysk dla właściciela.
Gdyby jednak chodziło o znalezienie oszczędności - proszę bardzo :
1. Zrezygnować na odcinkach 350-400 km budowania dróg ekspresowych DWUJEZDNIOWYCH tam, gdzie samo wybudowanie jednej jezdni bezkolizyjnej ekspresówki póki co (natężenie ruchu) wystarczy. Z łatwością znajdzie się takie odcinki na S6, S19 i S61, które mają być jakoby budowane "na gotowo". 1km jednojezdniowej ekspresówki to ok.15 mln zł oszczędności.
2. Dobrze jeszcze raz przyjrzeć się marnotrawionym pieniądzom na budowę PONADWYMIAROWYCH
a) ekranów akustycznych (wysokość, budowa ekranów w szczerym polu i w obrębie bezkolizyjnych skrzyżowań),
b) przejść dla zwierząt,
c) mostów i wiaduktów (patrz A1 - Mszana) Niestety w/w koszty generowane są na etapie planowania i projektowania a potem wszyscy rozkładają ręce mówiąc "że już się nie da".
l
luk
W czasie POKOJU drogi i autostrady służą ludności cywilnej, a w czasie wojny? Po co komu trasa północ-południe? Zobaczcie trasa S6 wschod- zachód jest na liście:) i taki przebieg jest na rękę naszym sąsiadom. Druga sprawa: brak autostrady A1 to brak rozwoju polskich portów przeładunkowych kosztem niemieckich portów w ramach transportu po UE.
Z
Zbigniew Sowa
Większość z nas zgadza się z mądrością przysłów ludowych. Jedno z nich mówi m.in.: Kobieta zmienną jest. A kto stoi, bez urazy, na czele Rządu RP? Więc nie dziwmy się, że i plany się zmieniają.
P
Piero5
Plan budowy dróg w Polsce można by określić mianem - wszystkie drogi prowadzą do Warszawy. Tylko po co?
A
Adam
Poczekaj jeszcze troszeczkę i nie przebieraj nóżkami. Przyjdzie twój PiS do władzy to ci wybuduje dwie autostrady do Łodzi i jedną malutką. A czwartą maciupeńką bezpośrednio do twojego domu. A i jeszcze jedną, która połączy bezpośrednio Jasną Górę z Toruniem oczywiście. A te "pseudo spotkania za 53 tys złotych" to wspominasz ostatnie występy posłów jednej partii opozycyjnej? :)
A
Adam
Koleżanka/ kolega chyba nie zna projektowanego przebiegu A1? Na pewno nie przez Siewierz. A zdradzę jeszcze i pewno zaskoczę, że nie w śladzie Gierkówki :P A w ogóle to ciekawe co sądzą mieszkańcy sąsiadujący z Gierkówką o mieszkaniu przy najbardziej obciążonym odcinku zwykłej drogi w Polsce, oraz czy uśmiecha im się w przyszłości mieszkać na jedynym kawałku transkontynentalnego szlaku nie będącym Autostradą.
c
chadziaj
Czekam na drogę Mysłowice - Bielsko -Biała to jest dobry kierunek na wyjazdy.
s
sqro
To jest akurat bardzo dobra wiadomość. Droga na tym odcinku jest przyzwoita, a budowa autostrady to byłoby de facto jedynie podwyższenie jej standardu i oznaczałoby jedynie wprowadzenie opłat - co patrzac na kwoty żądanie na niektórych odcinkach wołałoby o pomstę do nieba.

Dodatkowo odcięto by część miejscowości od przyzwoitego dojazdu do Częstochowy czy do GOP.

Uważam, że jedyne co jest konieczne na tej drodze to przebudowa skrzyżowań na bezkolizyjne - tak jak np w Siewierzu.

A Autostrade poprowadzić w innym śladzie a nie likwidować istniejącą droge
C
Cupiał
Czyżby dlatego aby utrudnić związkowcom jazdy na ew. protesty do Warszawy ?
t
tyski
A wystarczy uszczuplić ilość administracji (np poprzez uproszczanie różnych procedur, cyfryzacje itp) i by było na trzy takie autostrady. No ale po co ruszać swój elektorat urzędniczy.
p
prawy
WKRADŁ się wam mały błąd A1 miała być gotowa na EURO 2012 .Tak mówił Jożin z Bażin .choć mato i pozytywną stronę nikt nie zdziera z kierowców jadących na północ lub południe kasy.a gdyby cena kilometra dróg budowanych obecnie była niższa ,chociaż porównywalna do dróg budowanych np w Niemczech to pewnie i u nas wszystkie autostrady były by gotowe
p
pozytywny
Ludzie, dzięki temu, że nie wybudują tego kawałka, to odcinek z Pyrzowic do granicy nadal będzie bezpłatny! Tak więc mnie to nie przeszkadza, na lotnisko mam teraz 15min i to "za darmo". Trasa Bytom Gliwice? Nadal "za darmo". Czego chcieć więcej? Bądźmy więc choć trochę wdzięczni za ten bajzel na wiejskiej ;)
x
xxx
Przecież alternatywna DK91 będzie za darmo.
j
już
PO wyborach
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni