Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Awaria ŚKUP usunięta? Pasażerka zaprzecza! Nie realizujecie zawartej umowy – punktuje ZTM

Paweł Kurczonek
Paweł Kurczonek
System ŚKUP nadal nie działa poprawnie. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
System ŚKUP nadal nie działa poprawnie. Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE materiały czytelniczki
O usunięciu awarii systemu ŚKUP Zarząd Transportu Metropolitalnego informował 20 lutego. Problemy miały zniknąć, system powinien działać prawidłowo. Tymczasem rzeczywistość jest zupełnie inna. - Nie realizujecie umowy, którą ze mną zawarliście sprzedając mi bilet wieloprzejazdowy, z którego nie mogę korzystać praktycznie już prawie od miesiąca, zmuszacie mnie jako klienta do ponoszenia kosztów dodatkowych. Udawanie, że problemy są incydentalne jest śmieszne i straszne zarazem – pisze do ZTM pasażerka [dane do wiadomości redakcji].

Awaria ŚKUP teoretycznie usunięta – w praktyce problemy są nadal powszechne

Pasażerka w liście przesłanym do mediów i do Zarządu Transportu Metropolitalnego pisze, że ZTM wprowadza użytkowników w błąd informując o usunięciu awarii systemu ŚKUP.

- Nie realizujecie umowy, którą ze mną zawarliście sprzedając mi bilet wieloprzejazdowy z którego nie mogę korzystać praktycznie już prawie od miesiąca, zmuszacie mnie jako klienta do ponoszenia kosztów dodatkowych z ewentualną możliwością dochodzenia zwrotów (i tutaj dając sobie prawo do indywidualnego rozpatrywania sprawy) – pisze pasażerka [pisownia oryginalna].

O tym, że teoretycznie naprawiony system ŚKUP w praktyce nadal nie działa, jak powinien, przekonała się na własnej skórze. Korzystając z komunikacji publicznej w naszej aglomeracji co rusz natykała się na kolejne problemy.

- Na trasie Katowice - Tarnowskie Góry (linia 5, nr boczny autobusu 111) automat czytał dane z karty, wyświetlił komunikat o posiadanym bilecie a na końcu wypluł informację o braku biletu. Dodam, że kierowca uważał, że wina nie stoi po stronie systemu, więc zakładam, że winna była moja karta jak i innych pasażerów, gdyż w tym czasie co chwila wyskakiwał ludziom ten sam błąd – informuje zirytowana pasażerka.

Na nieczynne czytniki natrafiła również w autobusie linii 121 (nr boczny 503) w Rudzie Śląskiej oraz podczas jazdy linią M1 (nr boczny 43) na przystanku Chebzie Rondo. Nie działał również automat na ul. Mikołowskiej w Katowicach. Na zdjęciu przesłanym przez czytelniczkę widać ekran urządzenia zaklejony wydrukowaną informacją, gdzie można kupić bilet.

- Zatem udawanie, że problemy są incydentalne jest śmieszne i straszne zarazem, podałam przykład różnych lokalizacji z całkowicie różnych tras i różnych miast - wszędzie brak możliwości odbicia biletu przy całkowitym zaniechaniu wydania komunikatu ze strony operatora kart, GZM itd. – pisze pasażerka.

W korespondencji przesłanej do ZTM podkreśla, że jako klient jest narażana na dodatkowy stres i ewentualne kary finansowe za brak ważnego biletu.

- Mając informację o usuniętej awarii mam prawo odbić kartę, nie powinnam musieć posiadać zabezpieczenia w postaci biletu papierowego, zwłaszcza, że automatów brak, a gotówka już nie jest powszechnie stosowaną formą płatności – zaznacza.

Dodaje, że nie będzie ponosić odpowiedzialności za niedziałający system. W przypadku obarczenia winą za brak biletu, rozważy wystąpienie na drogę sądową. Podkreśla, że za bilet zapłaciła, a konieczność ponownego nabycia nazywa celowym i całkowicie świadomym nadużyciem ze strony ZTM.

- Jak długo będziecie wprowadzać ludzi w błąd? – zwraca się do ZTM.

Więcej o awarii oraz o ty, gdzie zwracać się w przypadku problemów, pisaliśmy we wcześniejszym artykule.

Zobacz także

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera