Kilka dni temu głośno zrobiło się po słowach Freda Wangfei, szefa austriackiego oddziału Huawei, który stwierdził, że bez względu na to, czy zakaz współpracy Google z chińskim producentem zostanie przez amerykańską administrację cofnięty czy nie, koncern z Shenzhen nie wróci już do Google Mobile Services. Wypowiedź ta szybko została jednak sprostowana przez centralę; Chińczycy podkreślili, że ich pierwszym wyborem jest Android i usługi Google, choć z GMS korzystać wciąż nie mogą. I dlatego rozwijają HMS, czyli Huawei Mobile Services.
Średnia półka i atrakcyjne ceny
Nic zatem dziwnego, że tegoroczne, nowe smartfony chińskiego producenta będą działać właśnie w oparciu o Huawei Mobile Services i autorski sklep z aplikacjami – AppGallery. Huawei planuje skoncentrować się napromocji urządzeń ze średniej półki, które mają być oferowane w atrakcyjnych cenach.
– Średni segment rynku był zawsze ważny dla Huawei, mamy istotny udział w jego budowie w Polsce, od niego zaczęliśmy swoją obecność i rozwój – mówi Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG Polska. – Nasze smartfony w wersji lite cieszą się dużą popularnością wśród konsumentów. Chcemy w tym roku skoncentrować się na dużej grupie polskich klientów, która już zna i docenia nasze produkty – a jest tych osób ponad dziesięć milionów. Zamierzamy zawalczyć o kolejne udziały na rynku, wprowadzając na średnią półkę smartfony z parametrami znanymi z flagowych produktów i świadomie proponując bardzo atrakcyjne ceny – dodaje.
Serwis i AppGallery
Aplikacja Wsparcie (HiCare) ma zapewnić klientom szybką możliwość znalezienia odpowiedzi na pytania, a także wsparcie serwisowe. Bezpłatna usługa „door-to-door” dla wszystkich nadchodzących modeli smartfonów Huawei ma zwiększyć komfort korzystania z serwisu. Huawei oferuje bezpłatny odbiór, a później doręczenie serwisowanych urządzeń na adres wskazany przez klienta.
Jednocześnie producent zapowiada dalszy rozwój Huawei Mobile Services, składających się z takich usług jak AppGallery, Chmura Huawei, Motywy czy Przeglądarka. Docelowo ekosystem Huawei ma dostarczać więcej benefitów niż konkurencyjne rozwiązania. W nowych smartfonach producent preinstaluje listę skrótów do ponad 70 aplikacji, które będą kierować użytkownika bezpośrednio do sklepu AppGallery. Użytkownik sam dokona wyboru, które aplikacje zainstaluje na swoim urządzeniu.
– Nabywcom flagowych smartfonów Huawei chcemy zaproponować darmowy dostęp do usług premium w takich obszarach jak nawigacja, muzyka, audiobooki, radio, wideo, telewizja i gry – powiedział Witold Walczak, dyrektor ds. rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.
Statystyki w Polsce rosną
Liczba aktywnych użytkowników AppGallery wyniosła na koniec 2019 roku 1,05 mln wobec 525 tysięcy w połowie 2019 roku. W tym samym czasie liczba aktywnych użytkowników usług mobilnych Huawei w Polsce wzrosła do 2,19 mln na koniec grudnia z 1,8 mln na koniec czerwca. Odnotowano także wzrost liczby zarejestrowanych użytkowników ID Huawei w naszym kraju – na koniec grudnia było ich 4,16 mln wobec 3,34 mln na koniec czerwca.
- Dynamiczny rozwój AppGallery obrazuje zestawienie ze sobą czwartego i trzeciego kwartału 2019 roku. Liczba pobrań z Huawei AppGallery zwiększyła się o 78 proc., natomiast liczba użytkowników naszego sklepu z aplikacjami zwiększyła się o 63 proc. – mówi Justyna Jaworska, Head of Mobile Service Business w Huawei.
Nie przegap
Zobacz koniecznie
Rozwiąż i poznaj swój wynik
Bądź na bieżąco i obserwuj
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?