Bank PKO PB apeluje i ostrzega znów swoich klientów: "Możesz stracić pieniądze!"

Magdalena Walczak-Grudzka
Magdalena Walczak-Grudzka
Sławomir Mielnik
Największy bank w Polsce znów ostrzega klientów. Oszuści dzwonią do klientów i podszywają się pod pracowników banku, pieniądze znikają z kont! Klienci PKO BP mogą stracić pieniądze z konta.

Zobacz wideo: Abonament RTV - pojawiły się nowe zasady i... zapłacimy więcej.

PKO BP, największy bank w Polsce ostrzega klientów przed oszustwami

UWAŻAJ NA TELEFONICZNYCH OSZUSTÓW! MOŻESZ STRACIĆ PIENIĄDZE - ostrzega na swojej stronie internetowej bank PKO BP.

To Cię może też zainteresować

Oszuści dzwonią do klientów i podszywają się pod pracowników banku. - Jeśli podasz im dane logowania lub kod z narzędzia autoryzacyjnego albo zainstalujesz na ich polecenie podejrzane oprogramowanie - stracisz pieniądze - ostrzega największy bank w Polsce.

Ostrzegamy przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku, powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają Cię do podania poufnych danych do bankowości oraz zainstalowania na Twoim urządzeniu aplikacji do zdalnej weryfikacji.

Uważaj na wszelkie wiadomości (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.) od nieznanych Ci osób, podających się za kupujących na portalu sprzedażowym bądź aukcyjnym, w których jesteś proszony o kliknięcie w link i podanie danych - ostrzega bank PKO BP.

W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej.

O co mogą prosić Cię osoby, które podszywają się pod pracowników banku?

  • o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej,
  • o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk.

O co możesz być proszony po kliknięciu w link z wiadomości od nieznanego nadawcy?

  • o podanie poufnych danych do bankowości elektronicznej i danych karty.

W rzeczywistości oszuści chcą:

  • przejąć Twoje narzędzie autoryzacyjne,
  • zdobyć Twoje dane do logowania do bankowości elektronicznej,
  • zdobyć dane Twojej karty płatniczej.

Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z konta.

Te smartfony są najbardziej podatne na jailbreak. Zobacz, cz...

PKO BP ostrzega klientów: "Możesz stracić pieniądze!"

PKO BP podpowiada także, jak bronić się przed przestępcami:

  • PKO Bank Polski nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których logujesz się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
  • Pracownik banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie mu haseł dostępu do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).
  • Nie wyrażaj zgody na zainstalowanie na urządzeniu aplikacji pochodzących z nieznanych źródeł
  • Nie wyłączaj producenckich mechanizmów bezpieczeństwa na Twoim urządzeniu
  • Nie wykonuj działań, o które prosi nieznany Ci nadawca w SMS-ie/wiadomości email, itp.: nie klikaj w linki, nie podawaj danych do logowania, kodów autoryzacyjnych, danych karty.
  • W sytuacji, gdy odbierzesz telefon od osoby podającej się za pracownika banku, masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, jak również w każdym innym przypadku, w którym podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie, skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

Top 9 rzeczy, których nikt nigdy nie powinien szukać w wyszu...

Wideo

Materiał oryginalny: Bank PKO PB apeluje i ostrzega znów swoich klientów: "Możesz stracić pieniądze!" - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie