Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bielsko-Biała: radni nie chcą opłat na obwodnicy miasta

KLM
Dzięki budowie obwodnicy udało się wyprowadzić poza ścisłe centrum Bielska-Białej poważną część ruchu tranzytowego
Dzięki budowie obwodnicy udało się wyprowadzić poza ścisłe centrum Bielska-Białej poważną część ruchu tranzytowego Dziennik Zachodni
Rada Miejska Bielska-Białej jednogłośnie przyjęła we wtorek stanowisko, w którym sprzeciwia się wprowadzeniu opłat na obwodnicy wschodniej Bielska-Białej.

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju nie planuje zrezygnować z wprowadzenia opłaty na odcinku S69, jaki stanowi obwodnica Bielska-Białej. Opłatom będą podlegały samochody powyżej 3,5 tony oraz autobusy. 11-kilometrowy odcinek wschodniej obwodnicy Bielska-Białej do systemu viaTOLL ma zostać przyłączony 30 czerwca tego roku.

Sprawą w marcu zainteresował się poseł Stanisław Szwed, który zwrócił się z interpelacją do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w tej sprawie. Gdy okazało się, że ministerstwo nie planuje zrezygnować z tych planów, swój sprzeciw wyraziła bielska Rada Miejska.

PISALIŚMY: OBWODNICA BIELSKA-BIAŁEJ JEDNAK PŁATNA

Podczas wtorkowej sesji bielscy radni przyjęli jednogłośnie stanowisko Rady Miejskiej skierowane do premier Ewy Kopacz, w którym Rada sprzeciwia się wprowadzeniu opłat na obwodnicy wschodniej Bielska-Białej.

W przyjętym stanowisku radni przypominają, że dzięki budowie obwodnicy, która była uzupełnieniem inwestycji miejskich (obwodnica zachodnia, budowa wiaduktu przy ul. Wyzwolenia), udało się wyprowadzić poza ścisłe centrum poważną część ruchu tranzytowego, co w znakomity sposób unormowało i upłynniło ruch w mieście.

Obecnie z obwodnicy korzystają turyści jeżdżący w kierunku Czech i Słowacji, a przede wszystkim do beskidzkich miejscowości na weekendowy wypoczynek. W dni powszednie jeżdżą nią tysiące samochodów ciężarowych , bo obwodnica jest częścią szlaku transportowego łączącego Górny Śląsk z ośrodkami gospodarczymi północnych Czech i Słowacji.

- Po wprowadzeniu opłat na północno-wschodniej obwodnicy Bielska-Białej spodziewamy się lawinowego powrotu ciężkiego ruchu tranzytowego do śródmieścia, co nie tylko utrudni samochodom poruszanie się po mieście i doprowadzi do komunikacyjnego paraliżu, ale i wpłynie na degradację lokalnych dróg – zwracają uwagę radni.

Ze względu na charakterystyczną zabudowę Bielska-Białej obawiają się również, że zwiększenie natężenia ruchu w centrum miasta będzie miało także destrukcyjny wpływ na jego zabytkowe budynki oraz wzrost zagrożenia ruchu drogowego i wzrost emisji spalin i hałasu.

- Wyrażamy swój stanowczy sprzeciw i zdecydowany protest przeciwko projektowanym zmianom i oczekujemy uwzględnienia naszych argumentów przy podejmowaniu decyzji w tej tak ważnej dla mieszkańców Bielska-Białej i regionu sprawie - podkreślają radni.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!