Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Black Friday 2019. Lidl w sobotę ma obniżki i promocje do 80 proc. Biedronka na Black Friday 2019 oferuje promocje

Katarzyna Pachelska
Katarzyna Pachelska
Co będzie do kupienia w niższej cenie w Black Friday?Oglądajcie na kolejnych kartach:
Co będzie do kupienia w niższej cenie w Black Friday?Oglądajcie na kolejnych kartach: ARC
Black Friday 2019 w Lidlu i Biedronce to prawdziwy szał zakupów po okazyjnych promocyjnych cenach, który trwa także w sobotę 30 listopada. Obie największe sieci handlowe w Polsce walczą o klientów atrakcyjnymi przeceami i obniżkami. W Lidlu ceny spadną nawet o 80 proc. Dzień wielkich obniżek cen i promocji przypada w tym roku w piątek, ale wiele sieci handlowych wyprzedziło ten dzień i już od początku listopada kusi nas specjalnymi czarnymi ofertami - black week czy black month. Sprawdź, co sklepy - w tym dyskonty - przygotowały na ten czas. W niektórych wyprzedaże zaczynają się znacznie wcześniej niż 29 listopada i zakończą dopiero w sobotę 30 listopada.

Black Friday w Lidlu i Biedronce to okazja do zakupu artykułów przemysłowych z ogromną zniżką sięgającą nawet 80 proc. Black Friday, dzień szczególnie dużych obniżek i wyprzedaży, przywędrował do nas z USA. Tam od wielu lat piątek po Dniu Dziękczynienia jest świętem dla łowców okazji. W relacjach z Black Friday w USA przewijają się obrazy dzikich tłumów przewalających się po sklepach i wydzierających sobie z rąk ubrania, produkty RTV czy kosmetyki.

Black Friday - zobacz promocje:

Black Friday rozrósł się do Black Weeks

W Polsce jest na razie nieco spokojniej, choć można już odnieść wrażenie, że od początku listopada sieci handlowe , np. RTV Euro AGD czy Media Expert, atakują nas komunikatami o Black Friday. Prawdziwy Black Friday przypada w 2019 r. 29 listopada. Wiele sklepów wydłuża promocje na dni przed 29.11 i po nim. Np. Lidl Black Friday 2019 online zaczyna już 25.11, a Biedronka kusi specjalnymi czarnopiątkowymi cenami już od 21.11 do 30.11 2019.

Co warto kupić w Black Friday 2019. Nasze zestawienie

Z badania przeprowadzonego przez Smartscope na zlecenie RTV Euro AGD wynika, że zdecydowana większość Polaków (95 proc.) zna już termin Black Friday, a aż 68 proc. planuje zrobić zakupy tego dnia.

Tegoroczny Black Friday zapowiada się rekordowo pod względem sprzedaży. Aż 37 proc. Polaków zamierza wydać tego dnia więcej niż w roku 2018, 46 proc. przeznaczy porównywalny budżet na wydatki w Czarny Piątek, a tylko 3 proc. badanych ma w planach wydać mniej.

W 2018 roku na platformie modowej domodi.pl Black Friday przybrał formę Black Weekendu i trwał od 22 do 24.11. W ciągu tych 3 dni kupujący na platformie pozwolili zarobić sklepom partnerskim 4 mln zł, generując tym samym liczbę odsłon liczoną w milionach. Największa kulminacja zakupowa przypadła wówczas w niedzielę.

Black Friday 2019 to żniwa dla łowców okazji

Osoby dokonujące zakupów podczas Black Friday to zazwyczaj łowcy okazji, którzy czekają na dobre oferty w sklepach (63 proc. badanych), a aż 34 proc. osób oszczędza wcześniej, aby tego dnia zrobić zakupy taniej.

Wśród produktów, które Polacy zamierzają kupić w atrakcyjnej czarnopiątkowej ofercie najczęściej wskazywane są:

  • ubrania,
  • obuwie,
  • kosmetyki,
  • elektronika użytkowa.

– Od 2 lat zamiast jednego dnia obniżek prowadzimy przez cały listopad Black Weeks. W każdym tygodniu dostępne są specjalne oferty cenowe na inne produkty. Dodatkowo wprowadzamy wyjątkowe promocje dnia, a wszystko dostępne online na naszej nowo utworzonej platformie promocji – tłumaczy Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV Euro AGD. – W tym roku wprowadzamy dodatkowo tzw. doorbusters, czyli atrakcyjne ceny na określone produkty, dostępne wyłącznie w sklepach stacjonarnych.

Przeprowadzone przez RTV EURO AGD badanie pokazuje, że mimo rosnącej popularności sklepów internetowych, wciąż znakomita większość osób (73 proc.) zamierza podczas Black Friday zrobić zakupy offline, dotyczy to wszystkich branż, a w przypadku elektroniki użytkowej odsetek ten jest nawet wyższy.

– Mimo rozwoju technologicznego i zaawansowanych narzędzi cyfrowych, klienci wciąż bardzo chętnie kupują w sklepach stacjonarnych – dodaje Grzegorz Wachowicz, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu w RTV EURO AGD .

Z badania RTV EURO AGD wynika, że 26 proc. respondentów przeznaczy w tym roku na czarnopiątkowe promocje między 500 a prawie 1000 zł, a ponad jedna piąta chce przeznaczyć powyżej 1000 zł. Średnia kwota planowanych w tym roku wydatków wyniesie w Black Friday 382 zł.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope w drugiej połowie października 2019 r. na panelu internetowym na próbie 525 osób, które dokonywały zakupów podczas Black Friday.

Nie przegapcie

OFERTY SKLEPÓW NA BLACK FRIDAY

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera