Jeszcze kilka dni temu na sygnały o gigantycznych korkach przy wjeździe na A4 drogowcy rozkładali ręce i tłumaczyli, że zatory tworzą się na wszystkich autostradach Europy i nic nie da się z tym zrobić. Najwyraźniej pod wpływem społecznej presji zmienili zdanie.
CZYTAJ KONIECZNIE:
ATOSTRADA, UPAŁ I KORKI PRZED BRAMKAMI, A GDDKIA NIE WIDZI PROBLEMU
W przekazanym nam dzisiaj oświadczeniu przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad informuja, że ze względu na "wyjątkowo wysoki poziom ruchu w okresie wakacyjnym" została opracowana procedura postępowania "na wypadek wzrostu natężenia ruchu i ryzyka utworzenia się zatoru" na Placach Poboru Opłat w Żdżarach i Strykowie na A2 oraz w Żernicy i Karwianach na A4. CZYTAJ KONIECZNIE:
KASPRZYK: NIE ODPUŚCIMY SPRAWY KORKÓW NA BRAMKACH AUTOSTRADOWYCH
Na czym mają polegać owe nadzwyczajne procedury? Jak tłumaczą przedstawiciele biura prasowego Dyrekcji w sytuacjach awaryjnych pracownicy operatora będą na bieżąco zarządzać ruchem na Punktach Poboru Opłat, tak aby przekierowywać pojazdy o masie powyżej 3,5 tony na skrajny prawy pas wjazdowy (zastosowany zostanie względem nich tryb wolny tzw. „free flow”). Z kolei kierowcy chcący uiszczać opłaty manualnie będą mogli skorzystać także z pasów przeznaczonych dla posiadaczy systemu viaTOLL/viaAUTO.
By otrzymać bilet na przejazd autostradą nie trzeba będzie też zatrzymywać się przy bramkach. "Operator zapewni dodatkową osobę wydającą bezpośrednio na pasie wydrukowane bilety" - czytamy w komunikacie GDDKiA.
Informacje o tworzącym się zatorze, a także o uruchomieniu specjalnych procedur na bramkach mają być wyświetlane z odpowiednim wyprzedzeniem na znakach zmiennej treści.
CZYTAJ KONIECZNIE
KOMUNIKAT GDDKIA:(...)
W sytuacjach awaryjnych mogą zostać podjęte następujące działania, mające na celu upłynnienie ruchu na PPO:
1) Pracownicy operatora, posiadający stosowne uprawnienia do kierowania ruchem będą na bieżąco zarządzać ruchem na Punktach Poboru Opłat, w celu przekierowania pojazdów o DMC powyżej 3,5 tony na skrajny prawy pas wjazdowy (XL), zastosowany zostanie tryb wolny (tzw. „free flow”) dla tych pojazdów. Natomiast kierowcy chcący uiszczać opłaty manualnie będą mogli skorzystać także z pasów przeznaczonych dla viaTOLL/viaAUTO,
2) Przyspieszone wydawanie biletów prekodowanych kierowcom uiszczającymi opłatę w sposób manualny. Operator zapewni dodatkową osobę wydającą bezpośrednio na pasie wydrukowane bilety,
3) Na znakach zmiennej treści pojawią się informacje o tworzącym się zatorze. Będzie można uzyskać informacje o możliwości wcześniejszego zjazdu z autostrady na węzłach i pokonania danej trasy drogami alternatywnymi. (...)
*Najlepsze baseny, aquaparki i kąpieliska w woj. śląskim [GŁOSUJ W PLEBISCYCIE]
*Tajemnica śmierci 21-latka w Zawierciu. Jego koledzy oskarżają policję
*Energylandia w Zatorze, atrakcje, ceny, mapa oraz film z kamery Go Pro [WIDEO GO PRO]
*Gdzie na basen? Zobacz kryte baseny w woj. śląskim [LISTA BASENÓW]
*Prognoza pogody na sierpień 2014 [POGODA W SIERPNIU]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?