Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa A1. Wycofał się wykonawca kolejnego odcinka autostrady ZDJĘCIA

AD
Zdjęcia z budowy autostrady A1 w Śląskiem. Odcinek od węzła Woźniki do węzła Pyrzowice. Odcinek buduje firma Strabag. Zdjęcia z września 2018 roku.
Zdjęcia z budowy autostrady A1 w Śląskiem. Odcinek od węzła Woźniki do węzła Pyrzowice. Odcinek buduje firma Strabag. Zdjęcia z września 2018 roku. GDDKiA
Prawdopodobnie 5 listopada okaże się, czy łódzki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisze umowę z wykonawcą ostatniego 24,5-kilometrowego odcinka autostrady A1 między Bełchatowem i węzłem Kamieńsk. 1 października z podpisania umowy na 24-kilometrowy odcinek autostrady zrezygnowała bowiem kolejna firma. To dość pechowy odcinek, bo najpierw wycofała się z chęci podpisania umowy firma Intercor, która zaoferowała najniższą cenę. Teraz rezygnuje konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. W województwie śląskim wszystkie odcinki A1 są obecnie w budowie.

Przedstawiciele GDDKiA w Łodzi byli zmuszeni zapytać o chęć przejęcia kontraktu kolejnego wykonawcę. Jest nim konsorcjum Budimex -Strabag. Chodzi o odcinek między Bełchatowem a Kamieńskiem, ostatni na A1, na którym nie rozpoczęto jeszcze budowy, lub nie podpisano umowy na jej wykonanie. Bez niego A1 w Polsce nie będzie przejezdna.

Zobaczcie zdjęcia:

Odpowiedź 5 listopada

- Zapytaliśmy o zainteresowanie podpisaniem umowy na wykonanie tego odcinka kolejnych uczestników przetargu. Spodziewamy się udzielenia odpowiedzi do 5 listopada – informuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału GDDKiA. - Możemy powiedzieć, że wciąż trwa postępowanie przetargowe – dodaje.

Konsorcjum Kobylarnia Mirbud wycofało się z podpisania umowy na budowę A1 z powodu długotrwałych procedur przetargowych. Od momentu wyłonienia najkorzystniejszej oferty do podpisania umowy upływa zazwyczaj kilka miesięcy, w czasie których zmieniają się warunki rynkowe, ceny materiałów czy też sytuacja na rynku pracy. Gdyby nie udało się zawrzeć umowy z ostatnim konsorcjum, GDDKiA musiałaby ponownie ogłosić przetarg.

Budowa A1

Przypomnijmy. Do budowy A1 Bełchatów - Kamieńsk zgłosiły się cztery firmy lub konsorcja. Były to firmy: Intercor (zaproponował 650 mln zł) i Polaqua (859,655 mln zł – wykluczona w początkowej fazie przetargu) oraz konsorcja: Budimex i Strabag (758,568 mln zł), a także Kobylarnia i Mirbud (678,047 mln zł).

Budżet przewidziany na realizację tej inwestycji to 943,018 mln zł.
Polaqua została wykluczona we wcześniejszej fazie przetargu. Firma Intercor nie przedłużyła terminu związania ofertą i wycofała się z podpisania umowy. Kobylarnia i Mirbud nie zdecydowały się na podpisanie umowy. Pozostał jeden wykonawca, od którego decyzji sporo zależy - konsorcjum Budimex i Strabag. Konsorcjum obecnie analizuje czy budowa fragmentu A1, za zaoferowaną kilka miesięcy temu cenę, będzie dla nich opłacalna.

Budowa Autostrady A1 to ostatnio priorytetowa inwestycja rządowa. Najbardziej zaawansowana jest budowa odcinka między Pyrzowicami i Częstochową (57 km). Umowę podpisano także z firmą która wybuduje A1 od Częstochowy do granicy województwa śląskiego oraz firmami które zbudują cztery z pięciu kolejnych odcinków przeznaczonych do realizacji na terenie województwa łódzkiego. Odcinek Bełchatów-Kamieńsk jest ostatnim, na który dotąd nie podpisano umowy z wykonawcą.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo