Zamiast ośmiu odrębnych wiat przystankowych, zadaszających każdą wysepkę z osobna, centrum przesiadkowe ma zostać przykryte przeszklonymi, poliwęglanowymi zadaszeniami, obejmującym wszystkie przystanki, które będą się tam znajdować.
- Centrum przesiadkowe i wiaty przystankowe były planowane dużo wcześniej, stąd plan, żeby je zmienić, aby bardziej pasowały do zwycięskiej koncepcji rynku– wyjaśnia Krzysztof Karaś, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Chorzowie.
Konkurs na koncepcję zagospodarowania rynku został rozstrzygnięty w połowie października, w zeszłym roku. Wygrał go zespół z Poznania, który w swoim projekcie uwzględnił również wygląd zadaszenia centrum przesiadkowego, bezpośrednio sąsiadującego z płytą chorzowskiego rynku.
Prace przy budowie centrum przesiadkowego trwają od połowy listopada, zatem trzeba zmienić dokumentacje budowlaną, aby te zmiany móc wprowadzić.
Związane jest to ze zmianą konstrukcji dachu, a przez to z potrzebą zmiany pierwotnego projektu fundamentów. Dodajmy jednak, że nie zostały one jeszcze wylane, więc zmiana dotyczy tylko dokumentacji.
Poza tym zgodnie z planem tramwaje i autobusy będą wjeżdżać pod to zadaszenia, więc trzeba jeszcze uzgodnić jak będzie wyglądał przebieg trakcji tramwajowej w tym miejscu.
Podpisano już umowę z architektem, który ma dostosować dokumentację centrum przesiadkowego do zaproponowanych zmian. Powinna być gotowa za ok. 3 – 4 tygodnie.
Centrum przesiadkowe to inwestycja, która realizowana w rejonie chorzowskiej estakady. Po jej zakończeniu powstanie system zintegrowanych przystanków autobusowo – tramwajowych, które znajdą się w jednym miejscu, a nie jak dotychczas w kilku lokalizacjach. Poza tym modernizowane jest m.in. torowisko.
Koszt tej budowy do ok. 20 mln zł, z czego 12 mln zł finansowane jest przez Tramwaje Śląskie.
Centrum powinno być gotowe do końca maja. Jednak zgodnie z harmonogramem budowy, powinna właśnie trwać modernizacja drugiej nitki torowiska. Tymczasem ciągle nie jest ułożona nitka zachodnia, a tramwaje od listopada kursują wahadłowo torem wschodnim od przystanku Chorzów Metalowców do Chorzów Chopina.
Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki tramwajowej poinformował nas na początku kwietnia, że wszystkie prace związane z torowiskiem idą zgodnie z planem. Ale opóźnienia wystąpiły gdzie indziej. Chodzi o wykop, który znajduje się w rejonie estakady, gdzie mają znaleźć się przystanki. Ze względu na wcześniejsze opady deszczu i śniegu, trzeba było go osuszyć.
*Koszmarny wypadek w Bytomiu na autostradzie A1. Mężczyzna jechał pod prąd [ZDJĘCIA]
*Egzamin gimnazjalny 2015: PYTANIA + ARKUSZE + ODPOWIEDZI
*Potężny wstrząs w kopalni odczuwalny na Śląsku i Zagłębiu: Akcja ratunkowa trwa
*Nowe becikowe: 1 tys. zł przez 12 miesięcy ZASADY + DOKUMENTY
*Śląsk Plus. Zobacz nowe wydanie interaktywnego tygodnika o Śląsku
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?