Sporo nowości na budowie S1 w Węgierskiej Górce
Na budowie drogi ekspresowej S1 w Beskidach, czyli obwodnicy Węgierskiej Górki, co miesiąc widać nowe elementy. Powstają ogromne nasypy, skarpy, są drążone cztery tunele, a coraz częściej pojawiają się już całkiem spore, nowe elementy przyszłych mostów, wiaduktów i estakad.
- Podwyższenie mandatów i powiązanie z polisami OC to przełom cywilizacyjny
- Autostrada A1 ma 4 km nowej betonowej jezdni
- Nowe fotoradary i kamery powstrzymają piratów drogowych? Oto lokalizacje
- Budowa S11: opóźnienia na trasie planowanej ekspresówki
- Koniec bramek! Naszpikowane elektroniką radiowozy "przeswietlą" auta na autostradzie
- Korki w metropolii: co rozładuje ruch? Buspas, ITS, śląskie metro?
Do 18 sierpnia utrudnienia dla mieszkańców
Niestety, budowa nowych obiektów drogowych musi się także czasami wiązać z utrudnieniami dla kierowców korzystających z już istniejących dróg.
Tak będzie od 21 lipca do 18 sierpnia.
- Utrudnienia odczują wtedy mieszkańcy ulicy Granicznej. Właściciele posesji od nr 1 do 17, aby dojechać do ul. Zielonej będą musieli przejechać ul. Kościuszki. Dla pozostałych użytkowników drogi zmiana organizacji ruchu nie będzie odczuwalna. Dojazd do „Gazowni na Zielonej” zostanie zapewniony od ul. Parkowej – informuje Paweł Bruger, dyrektor do spraw komunikacji w firmie Mirbud, generalnym wykonawcy ekspresowej „jedynki” w Beskidach.
Jak zapewnia rzecznik Mirbudu, prace będą prowadzone bez ingerencji w ulicę Zieloną.
Widać już postęp na budowie pierwszej estakady
Tymczasem na zdjęciach wykonanych z drona świetnie widać nowości na budowie tej beskidzkiej ekspresówki.
Oprócz wspomnianego wiaduktu nad ulicą Zieloną, warto przyjrzeć się dość zaawansowanej budowie jednej z estakad. To estakada nad ul. Zielona Górna. Widać już żelbetowe konstrukcje, po których w przyszłości będzie biegła trasa.
Nie przeocz
Warto też przypomnieć, że cała ośmioipółkilometrowa obwodnica Węgierskiej Górki, czyli beskidzkiej ekspresówki, praktycznie w 90 procentach będzie biegła po różnego rodzaju obiektach inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty czy estakady i tunele.
Wykonawca, czyli firma Mirbud, musi zbudować trzy mosty, cztery wydrążone w masywach górskich tunele (830 i 1 km długości), pięć estakad oraz dwa węzły drogowe. Jak na tak krótki odcinek, liczba obiektów jest bardzo duża. Budowa takiej liczby tuneli, estakad, mostów czy wiaduktów sprawia, że jest to jeden z najdroższych z odcinków drogi ekspresowej, jaka obecnie powstaje w Polsce.
Średnia cena za kilometr nieco ponad ośmioipółkilometrowego „górskiego odcinka” S1, będącego obwodnicą Węgierskiej Górki wynosi 161,7 mln zł. Cała inwestycja to koszt 1,4 mld zł. Jednak liczba i stopień skomplikowania aż 11 obiektów inżynierskich w tym miejscu także są imponujące.
Droga ma być gotowa w 2023 roku.
Musisz to wiedzieć
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?