Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa trasy ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko-Biała: GDDKiA ma kolejny problem

Jakub Lelewicz
Budowa trasy ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko-Biała napotkała nowy problem
Budowa trasy ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko-Biała napotkała nowy problem pl.wikipedia.org
Budowa trasy ekspresowej S1 Mysłowice - Bielsko-Biała napotkała nowy problem. Musi się z nim uporać Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Potrzebna jest zmiana decyzji ws. ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody w miejscowości Dankowice, k. Czechowic-Dziedzic. Okazuje się, że jest ona niezgodna z decyzją środowiskową.

Trasa ekspresowa S1 Mysłowice - Bielsko-Biała

GDDKiA planuje w 2019 roku ogłosić przetarg na wykonawcę inwestycji. Spodziewają się do tego czasu uporać się z problemami i przeprowadzić wszystkie potrzebne procedury administracyjne. Projekt, o którym mowa, to liczący prawie 40 kilometrów odcinek trasy S1 z Mysłowic do Bielska- Białej, wytyczony całkiem nowym śladem. Trasa połączona jest również z planowanymi obwodnicami Oświęcimia i Bierunia. Inwestycje są oczekiwane od lat i uwzględnione w Programie Budowy Dróg Krajowych.

Ekspresowa trasa łącząca Mysłowice - Bielsko-Biała jest coraz bardziej potrzebna - istniejąca droga nr 1 przez Tychy, Pszczynę, Goczałkowice i Czechowice-Dziedzice od dawna nie może sprostać rosnącemu natężeniu ruchu. Uciążliwe są zwłaszcza jednopoziomowe skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, które tamują ruch. Na korki najbardziej narażony jest odcinek od Pszczyny do Czechowic-Dziedzic.

Już wcześniej nie obyło się bez problemów przy budowie: przez lata spierano się o dokładny przebieg trasy. W zeszłym roku minister infrastruktury zaakceptował ostateczny przebieg trasy, co umożliwiło rozpoczęcie poszukiwania wykonawcy koncepcji programowej.

Rozwiązano problem, a już pojawił się drugi: wystąpiła niezgodność między decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach budowy drogi, a decyzją Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej, która ustanowiła strefę ochrony ujęcia wody podziemnej w Dankowicach. Jak informuje Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach. - Powstała konieczność wypracowania rozwiązania pozwalającego na dalsze procedowanie inwestycji.

Właściciela ujęcia reprezentuje burmistrz Wilamowic, który wraz z GDDKiA ustalił dalsze procedury, które umożliwią budowę drogi nie przerywając dostaw wody dla mieszkańców Dankowic. Burmistrz wystąpi do wojewody, który zleci ekspertyzę identyfikującą zagrożenia dla ujęcia wody.

S1 od mysłowickiego węzła Kosztowy II do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej ma połączyć istniejące już odcinki S1 w kierunku Zwardonia. Jest to element niezbędny do ukończenia w pełni ekspresowej S1.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!