Budowa węzła drogowego w Katowicach Piotrowicach wkroczyła w kolejny etap. Są zmiany w organizacji ruchu

OPRAC.:
Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Budowa węzła drogowego w Katowicach Piotrowicach wiąże się z utrudnieniami dla kierowców.Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Karina Trojok
Inwestycja przebudowy węzła drogowego na DK81 wkroczyła w kolejny etap prac. Roboty dotyczą skrzyżowania ulic Kościuszki i Armii Krajowej w Katowicach.

Nowy etap remontu jest związany z budową ronda turbinowego, co skutkuje zawężeniem do jednego pasa ruchu ul. Kościuszki w kierunku od centrum Katowic do Mikołowa.

- W poniedziałek 17 sierpnia na okres dwóch tygodni została wprowadzona zmiana w organizacji ruchu polegająca na odcinkowym zawężeniu ul. Kościuszki do jednego pasa ruchu. Na odcinku prowadzonych prac, czyli przed tarczą budowanego ronda do skrzyżowania z ul. Małachowskiego kierowcy jadący w stronę Mikołowa mają do dyspozycji tylko jeden pas ruchu – wyjaśnia Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta i dodaje, że po zakończeniu tego etapu prac wykonawca będzie musiał przeprowadzić analogiczne roboty także od strony Piotrowic, czyli na jezdni w kierunku od Mikołowa do centrum Katowic.

Nie przeocz

W związku z tymi zmianami, przez okres dwóch tygodni kierowcy jadący od strony Ligoty włączają się w ul. Kościuszki, gdzie będzie dostępny tylko jeden pas ruchu, lub mogą kierować się w ul. Małachowskiego do skrzyżowania z ul. Kościuszki (od wylotu z tego skrzyżowania są zachowane dwa pasy ruchu). Zmiana wynika z konieczności budowy układu drogowego na połowie tarczy ronda. Ich zakończenie zaplanowane jest na 31 sierpnia. O kolejnych zmianach w organizacji ruchu w tym rejonie będziemy informować na bieżąco.

Kiedy koniec przebudowy?

Przypomnijmy, że w ramach inwestycji o wartości 75,4 mln zł powstaje dwupoziomowe skrzyżowanie. Prace budowlane trwają od początku 2018 roku i zakończą się w IV kwartale tego roku. - Mieszkańcy południowych dzielnic Katowic po zakończeniu przebudowy odczują ogromną poprawę. Jedną z podstawowych kwestii jest oddzielenie ruchu tranzytowego od komunikacji lokalnej – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. W ramach przebudowy powstanie tunel, dzięki któremu jadąc z centrum w kierunku Mikołowa i też w drugą stronę - nie będziemy zatrzymywać się na tym skrzyżowaniu. W tym miejscu powstanie także dwupasowe rondo, które będzie bezpiecznym rozwiązaniem dla osób poruszających się pomiędzy Piotrowicami, a Ligotą. To wszystko docelowo sprawi, że po Katowicach będzie się podróżowało szybciej i bardziej komfortowo.

Musisz to wiedzieć

Przebudowa "wąskich gardeł" ma rozładować ruch

W Katowicach duży nacisk kładzie się na rozwój transportu zrównoważonego – czyli takiego, który jest przyjazny zarówno dla pieszych, kierowców, rowerzystów, jak i osób korzystających z komunikacji publicznej. – Zdaję sobie także sprawę, że aby komunikacja miejska mogła prawidłowo funkcjonować ważna jest też infrastruktura drogowa. Nie każdy może zrezygnować z podróży samochodem, a duża część pojazdów – jako ruch tranzytowy – przejeżdża przez Katowice, dlatego ważną inwestycją jest przebudowa wąskich gardeł na drodze krajowej nr 81 w Piotrowicach i Giszowcu – dodaje Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Przypomnijmy, że na DK81 trwa przebudowa dwóch dużych węzłów drogowych o wartości ponad 320 milionów złotych, z czego 260 milionów złotych – to pozyskane dofinansowanie zewnętrzne.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Gigant inwestuje w Niepołomicach

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Artur

Poślizg w oddaniu inwestycji rok czasu. W tym czasie kierowcy stojąc w korkach stracili miliony godzin swojego życia, pałac niepotrzebnie tysiące ton paliwa, emitując do naszego śląskiego powietrza niesamowite ilości spalin. Kiepsko idzie realizacja publicznych inwestycji.

P
Piotr

Chcemy aby UM Katowice, poinformował ile wyniosą kary umowne za tak gigantyczne opóźnienie !! Podobnie w przypadku innych opóźnionych inwestycji w Katowicach !!

Dodaj ogłoszenie