Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Buty z e-sklepu inne niż na fotografii [EKSPERT PODPOWIADA]

JJ
Lucyna Nenow
Kupiłem buty w specjalistycznym sklepie internetowym. Po ich otrzymaniu stwierdziłem, że zdecydowanie różnią się od tych, które zamawiałem. Nie były skórzane, a takie chciałem, zaś zdjęcie na stronie sklepu było mocno upiększone. Odesłałem buty następnego dnia przesyłką rejestrowaną, dodatkowo wysłałem e-maila z żądaniem zwrotu pieniędzy. Przedsiębiorca nie chce mi ich jednak oddać. Twierdzi, że nie odesłałem mu paragonu. Ale ja tego paragonu od niego nie dostałem. Co mam teraz zrobić? - pyta Czytelnik z Siemianowic Śl.

Odpowiada Iwona Zapart, prezes Federacji Konsumentów, oddział Katowice:

Konsument, w przypadku zawarcia umowy na odległość, jak w omawianym przypadku, może odstąpić od tej umowy w terminie 10 dni od otrzymania towaru. Aby to zrobić, należy złożyć stosowne oświadczenie na piśmie i wysłać je listem poleconym sprzedawcy. Towar powinien być zwrócony w terminie kolejnych 14 dni. Wysłanie wiadomości e-mail jest także dopuszczalne, ale zalecamy wysłanie pisma z potwierdzeniem odbioru.

Czytelnik z Siemianowic Śląskich zatem skutecznie odstąpił od umowy. Konsument nie ma obowiązku posługiwania się akurat paragonem - tym bardziej że zwrot paragonu nie jest wymagany żadnymi przepisami prawa. Jeżeli podejmuje czynności związane z dochodzeniem roszczeń będących następstwem zawartej umowy sprzedaży, powinien w jakikolwiek sposób wykazać fakt zakupu.

Może to być dowód dostawy, przelewu pieniędzy, wydruk danych transakcji zawartej za pośrednictwem portalu internetowego. Należy zatem wskazać sprzedawcy jakikolwiek dowód sprzedaży i wezwać pisemnie, listem poleconym, do zapłaty. Jeżeli pozostanie on bez odpowiedzi, należy złożyć pozew do sądu o zapłatę. Pomoc w sporządzeniu pozwu można uzyskać w Federacji Konsumentów.

Osobom zainteresowanym naszą pomocą przypominam, że katowicki oddział Federacji Konsumentów mieści się przy ul. Mickiewicza 4. Dyżury pełnimy w poniedziałki (godz. 12.30-16.30), wtorki (g. 12-15), środy (g. 12-16), czwartki (g. 15-18), piątki (g. 8-14). Poradnictwo jest bezpłatne i dotyczy różnych dziedzin naszego życia. Każda sprawa jest dla nas ważna i traktujemy ją indywidualnie.

Udzielamy porad telefonicznie pod numerem: 32 206 85 84 , osobiście (konsument przychodzi do naszego oddziału), lub pisemnie: ul. Mickiewicza 4, 40-092 Katowice. Nasi przedstawiciele są też arbitrami w sądzie konsumenckim.


*Próbny sprawdzian szóstoklasistów 2014 ARKUSZE + KLUCZ ODPOWIEDZI
*Horoskop 2014: Karty tarota ostrzegają [PRZEPOWIEDNIE NA 2014]
*Tabliczka mnożenia do wydrukowania [WZORY TABLICZEK MNOŻENIA]
*Urlop macierzyński 2014 [ZASADY I TERMINY: URLOP RODZICIELSKI]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!