Nie da się ukryć, że reklamy atakują nas dosłownie wszędzie, otaczają z każdej ze stron. W dużych miastach jest ich pełno - na ulicach czy nad witrynami sklepowymi. Czy w Bytomiu mamy do czynienia z tzw. chaosem, który jest związany z duża ich liczbą? Na to i inne pytania Urząd Miasta chce poznać odpowiedź.
Bytom: ruszyły konsultacje społeczne dla mieszkańców
Ruszyły własnie konsultacje społeczne. Mieszkańcy Bytomia mogą wypełnić specjalną ankietę, składającą się z 12 pytań, która jest dostępna zarówno w formie elektronicznej, jak i tradycyjnej, papierowej.
Wspomniane pytania dotyczą takich zagadnień, jak m.in. wpływ reklam na wizerunek miasta i odbiór krajobrazu.
Ankiety w formie elektronicznej mieszkańcy znajdą w TYM miejscu. Jeśli ktoś jednak woli wypełnić ją tradycyjnie, odpowiedni druk znajdzie w następujących miejscach:
- w Punkcie Informacyjnym UM - ul. Parkowa 2, parter;
- sekretariacie Wydziału Architektury UM - ul. Parkowa 2, pokój 304;
- w Biurze Promocji Bytomia - Rynek 7.
Co jednak najistotniejsze: można je wypełniać do 1 marca.
Miasto zapowiada spacery badawcze dla mieszkańców Bytomia
Wypełnienie ankiet to niejedyny sposób, dzięki któremu mieszkańcy mogą się wypowiedzieć na temat obecności reklam w przestrzeni publicznej. Urząd Miasta zaprasza także wszystkich na tzw. spacery badawcze, które odbędą się 17 (o godz. 11) i 24 lutego (o godz. 15:30).
- Chcemy spytać mieszkańców, co im się w danym miejscu nie podoba, jakich zmian oczekują. Spacery będą przebiegały ulicami, przy których znajdują się zabytkowe kamienice
- wyjaśnia Bartosz Malczyk, naczelnik Wydziału Architektury w Bytomiu.
Trasa będzie przebiegała następująco - początek nastąpi spod budynku Biura Promocji Bytomia, później wszyscy udadzą się w kierunku Dworcowej i Placu Wolskiego a także wzdłuż ul. Wrocławskiej aż do Parku Kachla.
Są to kolejne elementy niezbędne do prac nad uchwałą w sprawie zasad i warunków umieszczania obiektów małej architektury, tablic reklamowych oraz ogrodzeń.
Wnioski mieszkańców Bytomia zostaną zawarte w uchwale reklamowej
Uchwała reklamowa ma za zadanie wprowadzić ład przestrzenny na terenie miasta, a przedsiębiorcom natomiast pomóc w dotarciu z czytelną informacją do potencjalnych klientów.
Wszystkie wnioski zostaną następnie ujęte w specjalnym raporcie. I to właśnie na jego podstawie powstaną odpowiednie zapisy we wspomnianej już tzw. uchwale reklamowej.
Przypomnijmy, że ustawa krajobrazowa weszła w życie we wrześniu 2015 roku. Wprowadziła ona nowe rozwiązania, które mają na celu ochronę krajobrazu. Co jednak wówczas było najistotniejsze: umożliwia samorządom możliwość ustalania zasad i warunków sytuowania szyldów, tablic i urządzeń reklamowych, a także ich gabaryty czy rodzaje materiałów, z jakich nośniki mogą być wykonane. W razie niedostosowywania się do wymogów - samorządy mogą wymierzać kary w tym temacie.
Nie przegap
Oferta promocyjna
Zobacz koniecznie
Rozwiąż i poznaj swój wynik
Bądź na bieżąco i obserwuj
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?