Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Bytom: Samopoziomujące włazy poprawiają bezpieczeństwo i zwiększają komfort jazdy. Gdzie je zamontowano?

OPRAC.: MAJ
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Hubert Klimek / UM Bytom
W Bytomiu trwa wymiana nasad i wpustów studni kanalizacyjnych, Zdecydowano, że w miejsce starych elementów zostaną zamontowane nowe włazy samopoziomujące. Mają poprawić bezpieczeństwo i zwiększyć komfort jazdy.

Jak przekonuje bytomski magistrat, włazy „pływające” to obecnie standard przy realizacji inwestycji drogowych w Bytomiu. Wymianą nasad studni kanalizacji deszczowej oraz wpustów kanalizacyjnych zajmuje się Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu wspólnie z Bytomskim Przedsiębiorstwem Komunalnym oraz z Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej. Zużyte elementy są zastępowane tymi wykonanymi w technologii samopoziomującej, czyli tzw. „pływającej”.

Takie włazy pojawiły się już m.in. na ulicy:

  • Wrocławskiej,
  • Kwietniewskiego,
  • Chorzowska,
  • Strzelców Bytomskich.

- Podczas prowadzonych prac stosujemy nowoczesną technologię montażu włazów, dzięki czemu możemy uniknąć sytuacji, w której nawierzchnia przy tradycyjnych włazach żeliwnych w wyniku odkształceń drogi czy dużego nacisku, zwłaszcza samochodów ciężarowych, zapadała się - podkreśla Paweł Wittich, zastępca dyrektora ds. Technicznych MZDiM.

Czym różnią się nowe włazy od starych?

Biuro prasowe bytomskiego magistratu wyjaśnia, że korpus włazów samopoziomujących wykonany jest z dwóch elementów ruchomych względem siebie, podczas gdy dotychczasowe stanowią jeden odlew żeliwny.

- Charakterystyczne dla technologii „samopoziomującej” jest to, że właz nie jest osadzony bezpośrednio na studni lub pierścieniu odciążającym, dzięki czemu nie przenosi obciążeń na te elementy, które zachowują dłuższą żywotność. Z kolei tradycyjne włazy umocowane do studni pozostawały w miejscu - w przypadku zmiennych warunków atmosferycznych /opady deszczu, a następnie mróz/ wysadzana była zwykle sama nawierzchnia, tworząc w miejscu nieruchomego włazu „dziurę” o średnicy nawet 60 cm – wskazuje biuro prasowe UM w Bytomiu.

Wykorzystanie technologii samopoziomującej przekłada się na podniesienie komfortu jazdy kierowców.

Nie przeocz

Zobacz także

Musisz to wiedzieć

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera