Carrefour otworzył innowacyjny, całodobowy sklep samoobsługowy w formacie convenience

RED.
Krystian Dobuszyński
Sieć Carrefour uruchomiła pierwszy sklep w innowacyjnym formacie samoobsługowym. Sklep oferuje 24 h i 7 dni w tygodniu 170 produktów, w tym także produkty świeże. Nowy format adresowany jest do klientów poszukujących artykułów pierwszej potrzeby oraz tak zwanych klientów trafficowych.

W związku z rosnącą popularnością modelu sprzedaży vendingowej, sieć uruchomiła całodobowy sklep z najbogatszą ofertą spożywczą sprzedawaną w tym modelu w Polsce, zbudowaną na podstawie preferencji zakupowych klientów convenience. Sklep jest zlokalizowany w Warszawie przy ul. Światowida 18 – po okresie testów być może zostaną otwarte kolejne.

Wśród dostępnych produktów znajduje się nie tylko typowa oferta food-to-go, czyli kanapki, przekąski, napoje czy słodycze, ale również artykuły świeże, takie jak:

  • pakowane jabłka
  • pomidory
  • sałata
  • pieczywo
  • masło

Są też produkty wymagające przechowywania w lodówce i towary pierwszej potrzeby:

  • nabiał
  • wędliny
  • ryby
  • mąka
  • ryż
  • cukier
  • olej
  • kawa
  • herbata
  • przyprawy
  • dania gotowe
  • artykuły higieniczne
  • karmy dla zwierząt

W sprzedaży samoobsługowej dostępne są takie produkty ekologiczne jak roślinne mleko, komosa ryżowa czy hummus.

Maszyny vendingowe są dopasowane do charakteru produktów, podawanych klientom za pomocą wind, gwarantując bezpieczeństwo artykułów nawet tak delikatnych jak jajka. Sprzedaż prowadzona jest poprzez panel dotykowy, co oznacza, że lista zakupowa oraz płatność przy pomocy karty lub aplikacji BLIK odbywa się tylko raz, a odbiór zakupów realizowany jest w poszczególnych maszynach vendingowych.

Specjalna promocja obejmuje zestawy typu chipsy i cola. W sklepie samoobsługowym zlokalizowany jest także automat z kawą, a przed sklepem czekają specjalnie oznakowane miejsca parkingowe.

W nieprzewidzianej sytuacji, na przykład problemów z płatnością lub odbiorem produktów można skorzystać z całodobowej infolinii. Dostępność towaru natomiast jest monitorowana i uzupełniana w miarę potrzeb przez pracowników pobliskiego sklepu Carrefour Market jako omnikanałowa inicjatywa firmy.

Sklep Carrefour Express samoobsługowy jest już trzecim nowym formatem uruchomionym w tym roku w Polsce, po Carrefour BIO oraz Supeco. Przykładem innych rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania współczesnego handlu, jest dynamiczny rozwój naszego e-commerce oraz digitalowy hipermarket w CH Atrium Promenada, który stał się ikoną nowoczesnego retailu. Mamy nadzieję, że również nowy format spotka się z uznaniem klientów, a także będzie źródłem inspiracji dla całej branży – powiedział Christophe Rabatel, prezes Carrefour Polska.

Nowy format Carrefour Express wpisuje się w nurt popularności sklepów samoobsługowych w Polsce, a jego przewagą nad rozwiązaniami autonomicznymi jest zdecydowane niższy koszt wdrożenia. Po testach obecnego rozwiązania, które potrwają kilka miesięcy, istnieje szansa na upowszechnienie tego formatu, np. w osiedlach mieszkaniowych, miejscach turystycznych oraz w wersji mobilnej.

Zobaczcie koniecznie

Nie przegapcie

Dopłaty do cen energii

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie