Centrum Przesiadkowe „Sądowa": budynek dworca już z elewacją ZDJĘCIA

LOTA
Centrum Przesiadkowe "Sądowa" w budowie. Listopad 2019
Centrum Przesiadkowe "Sądowa" w budowie. Listopad 2019 Lucyna Nenow
Budynek dworca przy Centrum Przesiadkowym „Sądowa" w Katowicach już prawie w całości został pokryty grafitowymi panelami. Obok trwają intensywne prace drogowe. Dodajmy, że CP "Sądowa" będzie nowym dworcem autobusowym w stolicy aglomeracji śląskiej

Centrum Przesiadkowe „Sądowa” ma być gotowe pod koniec roku

Centrum Przesiadkowe „Sądowa” ma być gotowe przed końcem roku, a udostępnione podróżnym na początku 2020 r. Inwestycja kosztuje 60 mln zł (w tym 30 mln zł to dofinansowanie).

Budowa powoli finiszuje. Budynek obsługi podróżnych ma już grafitowe panele na elewacji, ale prace na fasadzie jeszcze trwają. To w tym budynku będą m.in. poczekalnia, kasy, toalety, ale też punkt gastronomiczny.

Gotowa jest natomiast olbrzymia biała wiata, pod którą powstają perony autobusowe. Wiata miała mieć sporo przeszkleń, ostatecznie jednak jest ich niewiele. Tuż obok dobiegają końca prace związane z budową układu drogowego dla dworca, ale również wokół niego.

Centrum Przesiadkowe „Sądowa” nowym dworcem autobusowym Katowic

Przypomnijmy, że CP „Sądowa” będzie jednym z najważniejszych węzłów przesiadkowych w Katowicach. Ma bowiem pełnić funkcję nowego dworca autobusowego, z którego będą operowały autobusy dalekobieżne zarówno krajowe, jak i międzynarodowe.

- Będzie to alternatywa dla przewoźników oraz pasażerów obecnie korzystających z prywatnego dworca przy ulicy Piotra Skargi – dodają urzędnicy.

Na CP "Sądowa" składać ma się budynek obsługi podróżnych, w którym na parterze zaplanowano poczekalnię dla połączeń lokalnych, a na piętrze – dla połączeń międzynarodowych.

Zobaczcie koniecznie

W budynku będą też toaleta, przechowalnia bagażu, kiosk, bar i kasa z biletami na połączenia międzynarodowe. Będzie tu również miejsce na dyspozytornię, pomieszczenia dla kierowców autobusów dalekobieżnych oraz dedykowane im sanitariaty.

Na terenie węzła zaplanowano jeszcze wiatę rowerową oraz parking dla około 50 samochodów, w pozostałej części parkingu będą miejsca postojowe dla autobusów komunikacji miejskiej, tzw. miejsca odstawne.

Kolejne dwa centra przesiadkowe w Katowicach budowane są w rejonie pętli tramwajowych w Brynowie oraz Zawodziu (natomiast w ubiegłym roku otwarto CP „Ligota”).

Nie przegapcie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

iPolitycznie - Robert Telus o rozwiązaniu problemu zboża - skrót

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
mirekk

Czy ktoś przewidział daszek między wyjściem z poczekalni a wiatą??

Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie