Centrum przesiadkowe w Pszczynie
Trwa montaż paneli fotowoltaicznych na budynku centrum przesiadkowego, który ma elewację ze szkła i cegły klinkierowej. Wewnątrz wykonywane są prace wykończeniowe.
Pierwsze warstwy asfaltu położone są już na części dróg dojazdowych. Ostatnia zostanie położona na sam koniec.
ZOBACZCIE ZDJĘCIA
Przygotowane jest podłoże pod parking dla rowerów. Są już pierwsze drzewa. Na ukończeniu jest ścieżka pieszo-rowerowa wzdłuż ulicy Sokoła oraz parkingi.
W budynku centrum przesiadkowego będą:
- * poczekalnia dla podróżnych,
- * pomieszczenia do obsługi pasażerów,
- * toalety,
- * zaplecze techniczne.
Nie przegapcie
- Bielizna erotyczna z Zabrza robi furorę na świecie ZOBACZCIE
- Oto majątki prezydentów miast w Śląskiem
- Wybuch gazu w Bytomiu. Lokale nie nadają się do mieszkania
- Ikea w Zabrzu nie powstanie? Inwestycja w zawieszeniu
- Najdroższe domy w województwie śląskim TOP 20. Poznaj ceny
- Najpiękniejsze fanki Ruchu Chorzów ZDJĘCIA Frelki na Cichej
Obok budynku powstają wiaty przystankowe ze stanowiskami dla autobusów komunikacji lokalnej i dalekobieżnych. Będą wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne oraz punkty informacyjne „infobox” dla podróżnych.
Wraz z budową centrum przesiadkowego, gruntownie przebudowywany jest układ drogowy w okolicach ul. Sokoła i plac dworcowy, odcinek ul. Kościuszki oraz skrzyżowanie ul. Sokoła i ul. Dworcowej, gdzie powstaje minirondo. Przebudowywane są także ciągi pieszo-rowerowe, chodniki oraz zjazdy.
Przy centrum przesiadkowym powstają parkingi dla niemal 200 samochodów, zatoki dla autobusów i busów, parkingi rowerowe na 180 miejsc oraz postój taksówek.
Głównym celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego w powiecie pszczyńskim oraz stworzenie miejsca pozwalającego na integrację różnych przewoźników i przesiadkę z komunikacji lokalnej na regionalną
- mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyński.
Powiat pszczyński jest organizatorem komunikacji na dwóch liniach: Pszczyna - Suszec, przedłużonej do Żor oraz Pszczyna - Pawłowice. Są to bardzo popularne wśród mieszkańców trasy. W 2018 roku z autobusów na terenie powiatu pszczyńskiego skorzystało ponad 400 tysięcy osób.
Budowa zintegrowanego centrum przesiadkowego w Pszczynie wraz z infrastrukturą towarzyszącą to największa inwestycja w historii powiatu pszczyńskiego, który realizuje projekt w partnerstwie z gminą Pszczyna.
Swoją część, czyli budowę centrum przesiadkowego oraz prowadzący do niego układ drogowy, powiat pszczyński buduje za ponad 17 mln zł. Ponad 14 mln zł to środki pozyskane z funduszy europejskich. Budowa została powierzona konsorcjum firm, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Budowlane Mazur. Plac budowy został mu przekazany początkiem czerwca 2018 roku.
Gmina Pszczyna buduje trasy rowerowe o łącznej długości ponad 20 km oraz dwa mniejsze centra przesiadkowe w Wiśle Wielkiej oraz w Piasku. Koszt części realizowanej przez gminę Pszczyna to ponad 26 mln zł.
Wartość całego projektu - centrum przesiadkowego, przebudowy prowadzącego do niego układu drogowego, budowa parkingów oraz tras rowerowych i dwóch mniejszych centrów przesiadkowych w sołectwach pszczyńskich - wynosi ponad 43,6 mln zł, z czego unijna dotacja to ponad 35,6 mln zł.
Zobaczcie koniecznie
TYDZIEŃ Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?