Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co nas wkurza w galeriach handlowych? [ZDJĘCIA]

Sławomir Cichy
LISTA NAJBARDZIEJ IRYTUJĄCYCH RZECZY W GALERIACH HANDLOWYCHKatowice SCC. Żeby zrobić zakupy w największej galerii regionu trzeba mieć końskie zdrowie. Sklepy oferujące podobny asortyment są rozlokowane w iście maratońskich odległościach od siebie. Kupno dowolnego drobiazgu trwa co najmniej godzinę lub więcej.
LISTA NAJBARDZIEJ IRYTUJĄCYCH RZECZY W GALERIACH HANDLOWYCHKatowice SCC. Żeby zrobić zakupy w największej galerii regionu trzeba mieć końskie zdrowie. Sklepy oferujące podobny asortyment są rozlokowane w iście maratońskich odległościach od siebie. Kupno dowolnego drobiazgu trwa co najmniej godzinę lub więcej. Marzena Bugała
Większość z nas uważa centra handlowe nie tylko za dobre miejsca na zakupy. Zastępują nam deptaki, miejsca spotkań i rozrywki. Stały się nowoczesnymi rynkami naszych miast, ale także pełnią w wielu wypadkach rolę salonu miejskiego, w którym po prostu trzeba bywać.

Co cię wkurza w Twojej galerii handlowej? Przygotowujemy spis irytujących zjawisk

napisz do nas [email protected]

To wyniki sondażu przeprowadzonego w tym roku przez TNS OBOP. Zwłaszcza dziś, w sobotę po święcie, w którym wszystkie wielkopowierzchniowe sklepy były zamknięte, będzie to widać szczególnie. Nic więc dziwnego, że oceną centrów handlowych zainteresowali się twórcy Programu Jakości Obsługi, który od 2008 roku prowadzi ogólnopolskie badania oceny jakości konsumenckiej.

W tym roku klienci oddali 20 tys. głosów na 600 centrów handlowych ze 150 miast. Ze Śląskiego w pierwszej dziesiątce najbardziej przyjaznych znalazła się tylko Silesia City Center z Katowic, choć to w naszym regionie galerii handlowych jest najwięcej w kraju. SCC wyprzedziły m.in. warszawska Arkadia, poznański Stary Browar, czy galeria Olimp w Lublinie. Co gorsza, przed rokiem dwie galerie, w Sosnowcu i Bielsku-Białej - znalazły się wśród najgorszych w Polsce według oceny najemców.

Okazuje się, że oprócz blichtru i pozornej przyjaznej atmosfery, jest w nich szereg niekoniecznie drobiazgów, które nas zwyczajnie wkurzają, albo wręcz odpychają od zrobienia zakupów. Począwszy od beznadziejnych parkingów, korków przy wyjeździe, nachalnych promocji po brak ławeczek, na których można by odpocząć po niesprawne toalety.

Tomasz Pietrzak odpowiedzialny za kontakty SCC z mediami mówi, że miejsce katowickiej galerii w pierwszej dziesiątce rankingu, to duży postęp.

- Prowadzimy własne badania jakości pytając klientów o ocenę i dostosowując centrum do ich oczekiwań. Regularnie wdrażamy też ich uwagi i sugestie zgłaszane na bieżąco w biurze obsługi klienta. Sprawdziliśmy, że nawet najlepsze marki nie są wystarczającym magnesem dla gości, jeśli szwankuje jakość obsługi i gdy nie czują się w galerii dobrze czy wręcz dopieszczeni przez obsługę.

* CZYTAJ KONIECZNIE:

Nagie ciała ozdobione dziełami sztuki - finał mistrzostw bodypaintingu
Zmiana opon na zimówki to obowiązek NOWA USTAWA

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera


Ciekawostka! Jedno z miast woj. śląskiego odbudowało swoje średniowieczne mury! [ZDJĘCIA]
Mieszkańcy kontra górnicy - wojna w Bytomiu o fedrowanie. KTO MA RACJĘ?

Jeśli mieszkasz w województwie śląskim, to w sklepach, galeriach handlowych i salonach w ciągu 2010 r. wydałeś 9 773 zł. ? To najnowsze wyliczenia Głównego Urzędu Statystycznego. Wydając taką górę pieniędzy powinniśmy być traktowani po królewsku, a nie zawsze tak jest.

Dr Maria Pietras, psycholog z Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach mówi, że nie przez przypadek nazywani jesteśmy społeczeństwem masowej hiperkonsumpcji. - Pracujemy, by kupować. Kupujemy, by dobrze się czuć.

Dostrzegamy jednak mankamenty centrów handlowych. Zdajemy sobie sprawę, że wydajemy w nich więcej niż byśmy chcieli i że jesteśmy naciągani na niby-promocje. - Wkurza mnie, gdy na pierwszej stronie gazetki krzyczy superokazja, a na miejscu po otwarciu galerii okazuje się, że towaru w reklamowanej cenie już nie ma. To znaczy, że wykupiono go przed otwarciem - pyta Andrzej Konieczny z Katowic. Dał się ostatnio nabrać na reklamę telewizora 32 cale poniżej 1 tys. zł.
Denerwują nas też różnice między ceną towaru na półkach i paragonie otrzymanym po odejściu od kasy, ale także nabijanie produktów, których nie kupiliśmy, bałagan i niedziałające terminale lub pytanie kasjerek "mogę być winna grosik?".

Całą oddzielną grupę irytujących zjawisk w centrach handlowych stanowią nieczynne albo jak kto woli czynne zaledwie kilka kas w godzinach szczytu, brak wózków, tłok między regałami, a w galeriach zwężanie ich przez dodatkowe mobilne stoiska, brak miejsc do odpoczynku czy nachalne wypraszanie gdy zbliża się godzina zamknięcia.

- Zapewniam, że uwagi warto przekazać do biur obsługi klienta. Każda jest rozpatrywana, a o wynikach powiadamiamy zgłaszającego - zapewnia Tomasz Pietrzak z SCC w Katowicach.

* CZYTAJ KONIECZNIE:

Nagie ciała ozdobione dziełami sztuki - finał mistrzostw bodypaintingu
Zmiana opon na zimówki to obowiązek NOWA USTAWA

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera


Ciekawostka! Jedno z miast woj. śląskiego odbudowało swoje średniowieczne mury! [ZDJĘCIA]
Mieszkańcy kontra górnicy - wojna w Bytomiu o fedrowanie. KTO MA RACJĘ?

Najgorsze według najemców, ale co na to klienci?

Rok temu Pentor na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni zbadało, które w polskich galerii są najgorsze.

Według ekspertów najgorsze centra handlowe w Polsce to: Marino we Wrocławiu, Sosnowiec Plaza oraz Gemini Park w Bielsku-Białej. Ankieterzy pytali przynajmniej pięciu najemców w każdej galerii o ocenę centrum w 12 różnych kategoriach. Właściciele sklepów wypowiadali się m.in. na temat jakości marketingu prowadzonego przez szefów galerii handlowych oraz kontakt z najemcami. Od czasu tego badania właściciele galerii wprowadzili wiele zmian. Odczucia najemców nie zawsze pokrywały się z tym, co o centrach sądzili ich klienci.

Na zakupach ważna jest cena, dopiero potem jakość

Do 2015 roku w kraju może powstać nawet 200 nowych galerii handlowych. Gdzie? Nie trzeba daleko szukać. Jedna z największych rośnie nam w Katowicach na Placu Szewczyka.

85 proc. Polaków przyznaje, że robi zakupy, najchętniej w supermarketach i hipermarketach - wynika z sondażu CBOS. Przy zakupach bierzemy pod uwagę cenę (76 proc.), w dalszej kolejności jakość. Znana marka jest ważna przede wszystkim dla młodych osób. Większość badanych (89 proc.) uważa, że kupuje tylko rzeczy niezbędne i stara się być oszczędna. Co ósmemu zdarza się kupować spontanicznie. Przez dwa lata spadła liczba robiących zakupy w niedzielę (z 71 proc. do 62).

Sklepy, które cenimy za to, że są solidne

Oto ranking sklepów solidnych. Wiosną sondaż na ten temat przeprowadził Maison Institute.

Oto sklepy, które najbardziej satysfakcjonują Polaków:
1. Biedronka - 80,97 proc.
2. Auchan - 80,42 proc.
3. Kaufland - 75,68 proc.
4. Tesco - 73,87 proc.
5. Carrefour - 71,94 proc. W Biedronce kupujemy ze względu na cenę i dlatego, że to dla nas solidna marka. Coraz chętniej robimy zakupy w dyskontach - wzrost z 16 do 24 proc. w ciągu roku. Rośnie też popularność hiper-marketów - w tym przypadku zanotowano wzrost z 17 do 19 proc. Zakupy w osiedlowych sklepach robi 28 proc. klientów (o 5 proc. mniej niż w 2010 roku).

* CZYTAJ KONIECZNIE:

Nagie ciała ozdobione dziełami sztuki - finał mistrzostw bodypaintingu
Zmiana opon na zimówki to obowiązek NOWA USTAWA

*Codziennie rano najświeższe informacje z woj. śląskiego prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera


Ciekawostka! Jedno z miast woj. śląskiego odbudowało swoje średniowieczne mury! [ZDJĘCIA]
Mieszkańcy kontra górnicy - wojna w Bytomiu o fedrowanie. KTO MA RACJĘ?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera