Co zrobić kiedy lot jest opóźniony lub odwołany? Niezbędnik pasażera linii lotniczych. 5 ważnych praw
NIEZBĘDNIK PASAŻERA LINII LOTNICZYCH – ZAPAMIĘTAJ 5 SWOICH PRAW!
1. Opóźniony lub odwołany lot
W razie odwołania lotu pasażerowi przysługuje odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro. Niezależnie od tego, pasażer ma prawo do wyboru pomiędzy:
• zwrotem pełnej kwoty biletu w ciągu 7 dni, za część odwołanej podróży oraz za część lub części już odbyte, o ile lot nie służy już pierwotnemu planowi podróży;
• zmianą planu podróży, na podobnych warunkach, do miejsca docelowego - w najwcześniejszym możliwym terminie;
• zmianą planu podróży, na podobnych warunkach, do miejsca docelowego - w późniejszym dogodnym dla pasażera terminie, w zależności od dostępności wolnych miejsc.
Opóźnienie lotu uprawnia pasażera również do otrzymania posiłku oraz napojów - w ilościach odpowiednich do czasu oczekiwania na transfer. Uprawnienia te przysługują jednak dopiero, jeśli opóźnienie przekracza:
• co najmniej 2 godziny w przypadku lotów do 1500 km;
• co najmniej 3 godziny w przypadku wszystkich lotów wewnątrz Unii Europejskiej powyżej 1500 km i wszystkich innych lotów od 1500 km do 3500 km;
• co najmniej 4 godziny w przypadku wszystkich innych lotów.
W przypadku kiedy opóźnienie przekracza 1 dzień, konieczne jest zapewnienie zakwaterowania w hotelu oraz transport pomiędzy lotniskiem a miejscem noclegu.