Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Content marketing w lokalnym biznesie

Materiał Partnera Zewnętrznego
Wielu małych przedsiębiorców zastanawia się nad tym, w jaki sposób skutecznie promować swoją firmę i poszerzać grono zainteresowanych klientów. Gdy zawodzą tradycyjne metody, naturalnym rozwiązaniem jest szukanie odbiorców w mediach internetowych. Wszyscy wiedzą, że reklama jest dźwignią handlu, ale który sposób będzie najlepszy do reklamowania niewielkich przedsięwzięć? Czy w ogóle istnieje skuteczny sposób na promowanie swoich usług na rynku lokalnym?

MYŚL GLOBALNIE, DZIAŁAJ LOKALNIE
Marketing każdego przedsięwzięcia powinien być prowadzony od podstaw, co w przypadku niewielkich biznesów oznacza promowanie się w mediach lokalnych i regionalnych. Gazety miejskie, wraz z ich wydaniami internetowymi, są świetnym miejscem do prowadzenia takich zabiegów, gdyż trafiają one bezpośrednio do zainteresowanej ludności z danego miasta czy województwa. Agencja marketingowa Brand.ceo współpracuje z liderem branży mediów regionalnych Polska Press i oferuje kompleksową usługę promocji marki w internecie i prasie drukowanej.

Rozwiązanie takie jest skuteczne, gdyż opiera się na kompleksowej kampanii, która swoim zasięgiem obejmuje wszystkie najpopularniejsze portale z danego województwa. Czy mieszkasz północy, czy na południu Polski, gdy ktoś spyta Cię o lidera lokalnej prasy i internetu, to odpowiesz jednoznacznie konkretnym tytułem. Najprawdopodobniej należy on właśnie do Polska Presse i bez problemu możesz zamieścić na nim swoja ofertę. Brzmi niemożliwie? Nic bardziej mylnego. Wystarczą chęci, a na stronach internetowych i na kartkach wydań drukowanych najbardziej poczytnych tytułów znajdzie się Twoja reklama. Najlepszym sposobem na nią jest content marketing. Dlaczego?

CONTENT MARKETING, CZYLI MARKETING TREŚCI
Bez względu na to, jakiego typu biznes prowadzisz, content marketing zawsze będzie świetnym wyborem do reklamowania się w mediach lokalnych. Jest tak z dwóch powodów:

Inbound Marketing

Po pierwsze, jest to obecnie jedyny sposób reklamy, który nie męczy ludzi i jest przez nich odbierany pozytywnie. Opiera się na regularnej publikacji artykułów sponsorowanych, które rzeczowo i obszernie analizują jakiś problem, a lokowanie produktu odbywa się w sposób nienachalny i przyjemny dla odbiorcy. Content marketing to po prostu łagodna reklama, która zapoznaje czytelnika z ogólną problematyką branży; jest ciekawą lekturą, w tle której pojawia się reklamodawca ze swoimi usługami. Content marketing ma wymiar nie tylko marketingowy, ale też PR-owy, gdyż sygnowanie takich artykułów swoim logiem nadaje marce prestiżu i powagi. Jest najlepszą formą reklamowania się w prasie internetowej i drukowanej.

Po drugie, ludzie mają już dość klasycznych form reklamowych. Są nimi zmęczeni i źle im się kojarzą, zwłaszcza, gdy polegają na bezpośrednim, agresywnym marketingu. Konsument w XXI wieku chce, żeby traktowano go z szacunkiem i godnością, a poczucie takie daje mu content marketing. Nie lubimy bannerów, ulotek i billboardów. Kojarzą nam się z męczącym „wpychaniem” produktów do kieszeni, a przecież nie o to chodzi w skutecznej promocji.

ZALETY CONTENT MARKETINGU W MEDIACH LOKALNYCH
Strony internetowe i lokalna prasa mają wiele zalet, które biorą się z przywiązania ludzi do konkretnych tytułów. W takich mediach jest duże prawdopodobieństwo, że poruszone zostaną tematy z „własnego podwórka”. Na tej samej zasadzie działa reklama, która najczęściej też dotyczy miejscowych usług. Warto więc zastanowić się nad reklamą w prasie lokalnej, zwłaszcza, że:

• Informuje ludzi o bieżących wydarzeniach , dostarcza im informacji o życiu lokalnej ludności, a także prezentuje zjawiska z zakresu polityki, gospodarki itp.
• Lokalna media mają bardzo silną rolę opiniotwórczą, często dominującą w danym regionie. Jeśli zainwestujesz w dobrą reklamę, możesz stać się częścią lokalnego establishmentu cieszącego się szacunkiem i estymą. To bardzo ważny krok, który świetnie uzupełnia się z promowaniem produktów przy pomocy content marketingu.
• W mediach lokalnych dużo lepiej promowane są inicjatywy społeczne dotyczące terenu, który obejmują swoim zasięgiem. Jeśli masz do zaoferowania coś ciekawego, to z całą pewnością zwrócisz uwagę nie tylko klientów, ale także samych wydawców
• Media lokalne integrują lokalną społeczność. Zostań patronem jakiegoś wydarzenia, zasponsoruj nagrodę w miejskim konkursie lub po prostu bywaj i oferuj swoje usługi na eventach, zawodach i konferencjach. Z pewnością znajdą się ludzie, którzy będą chcieli o tym napisać!

BRAND.CEO I POLSKAPRESSE
Jeżeli chcesz, aby Twoja firma została skutecznie zareklamowana w lokalnych mediach, zaufaj agencjom, które specjalizują się w tworzeniu i dystrybucji treści. To gwarancja sukcesu na rynku lokalnym, a przecież to on decyduje o sukcesie każdego rozwijającego się przedsięwzięcia. Pamiętaj, że content marketing to delikatna forma promocji, która wymaga dużych umiejętności reklamowo-marketingowych. Nie pozwól, by za prowadzenie Twojej kampanii zabrały się osoby niekompetentne, które tylko zmarnują potencjał reklamy w lokalnej prasie!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty