reklama

Coraz więcej Polaków robi świąteczne zakupy online

Maja Piotrowska AIPZaktualizowano 
Polska Press
Polacy 42 proc. budżetu przeznaczonego na prezenty zostawią w sklepach internetowych – wynika z badania przeprowadzonego przez Deloitte. To o 5.5 proc. więcej niż rok temu.

Większość Polaków kupi prezenty świąteczne w tradycyjnych, lokalnych sklepach. Jeśli jednak chodzi o zakup multimediów – tu króluje sprzedaż internetowa. Z roku na rok udział handlu w e-commerce rośnie. Wyjątkiem nie pozostaje tutaj Polska. – Znajdujemy się w czołówce krajów, w których konsumenci będą kupować prezenty w Internecie. Wyższy odsetek uzyskały Holandia, Niemcy i Wielka Brytania. W tym ostatnim kraju klienci wydadzą ponad 50 proc. budżetu na prezenty w kanałach online – mówi Wojciech Górniak, Dyrektor w dziale Konsultingu, Lider obszaru Strategii i Transformacji Cyfrowych Deloitte.

Połowa Polaków deklaruje, świąteczne zakupy zrobi za pomocą internetu. 20 proc. wskazuje, że uczyni to używając smartfona. W ubiegłym roku odsetek ten wynosił jedynie 13 proc. W sklepach internetowych będziemy szukać nowoczesnych technologii, czy multimediów. Produktów z kategorii uroda, napoje, czy jedzenie będziemy za to szukać w sklepach stacjonarnych.

Przeczytaj koniecznie, wystarczy KLIKNĄĆ!

Teraz największe wyprzedaże są w sklepach internetowych. Można szybciej, taniej - i bez kolejek!

Dynamika wzrostu wydatków w sklepach online (o 8.6 proc.) przełożyła się na wzrost całkowitej wartości wydatków na prezenty (o 3.4 proc.). Polska jest jednym z krajów, w których klienci przesuwają swoje wydatki z kanałów offline do kanałów online. – Aż 52 proc. Polaków pytanych, co zrobią, jeśli prezentu nie znajdą w sklepie tradycyjnym, odpowiedziało, że poszuka go w Internecie. Pod tym względem Polska osiągnęła drugi wynik wśród analizowanych państw. Z kolei 35 proc. z nas będzie szukać w takiej sytuacji prezentu w innym sklepie stacjonarnym, co jest drugim najniższym wynikiem wśród przebadanych państw – mówi Mateusz Gordon, Lider Strategii Omnikanałowej Deloitte.

Wśród zalet zakupów online Polacy wskazują na: dowolność pory dnia, w którym można je robić 75 proc.), dostawę do domów (70 proc.). Do zakupów w sklepach stacjonarnych przekonuje nas: możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy (78 proc.), to że zakupy otrzymujemy do ręki (77 proc.) oraz ochrona danych osobowych (71 proc.)

100 milionów euro z Funduszy Norweskich na rozwój przedsiębiorczości

Wideo

Materiał oryginalny: Coraz więcej Polaków robi świąteczne zakupy online - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3