Ćwiczenia odchudzające są skuteczne, ale każdy powinien dobrać je w odpowiedni sposób do swoich aktualnych potrzeb i możliwości. Ćwiczenia odchudzające w domu z pewnością pomogą w zrzuceniu zbędnych kilogramów, o ile oczywiście będziemy stosować je regularnie. Mogą to być na przykład ćwiczenia odchudzające na brzuch, ćwiczenia odchudzające na uda albo po prostu ćwiczenia odchudzające dla początkujących. To oczywiście nie wyczerpuje wachlarza wszystkich opcji i możliwości, zwłaszcza, że warto także skorzystać zestawu ćwiczeń odchudzających, jakie możecie znaleźć min. w serwisie you tube.

Ćwiczenia odchudzające – pierwsze zasady

Przede wszystkim jeśli podjęliśmy już decyzję o tym, że chcemy ćwiczyć, to musimy to robić regularnie. Nie może być mowy o tym, że dziś mówimy wysiłkowi fizycznemu – tak, ale dwa dni później już odpuszczamy. To efektów nie przyniesie. Na efekty trzeba będzie bowiem poczekać. I to nie tydzień, dwa, ale pewnie dwa, trzy miesiące. Wszystko zależy od wagi, częstotliwości ćwiczeń i oczywiście nawyków żywieniowych. Jeśli jednak ćwiczyć będziecie regularnie, to efekt musi przyjść.

Ćwiczenia odchudzające – podstawowe zasady żywieniowe

Nie każdemu z nas podoba się dieta, odstawienie ulubionych potraw, słodkości. W przypadku ćwiczeń odchudzających nikt nie mówi o radykalnej zmianie nawyków żywieniowych, ale jakieś decyzje w tej kwestii powinny zapaść. A więc przede wszystkim nie należy pochłaniać dużych ilości fast-foodów, czy słodyczy, a cukier czerpać np. z owoców. Jeść regularnie, kilka razy dziennie, a nie dwóch, trzech dużych porcji. Poza tym należy pić dużo wody. Podczas ćwiczeń nie można odstawić jedzenia, bo to nam nie pomoże. Warto konsumować chude mięso, ryby.

Ćwiczenia odchudzające brzuch i uda

Nad wyglądem swojej sylwetki warto popracować na siłowni albo pod okiem specjalisty od fitnessu, doświadczonego instruktora, co nie wyklucza jednak ćwiczeń w domu. Wręcz przeciwnie, mogą być one uzupełnieniem regularnych treningów poza domem lub też można ćwiczyć właśnie w domu, korzystając na przykład z zestawów ćwiczeń zamieszczonych w internecie, np. na you tube. Mają one tę zaletę, że są rozłożone w czasie. To znaczy możemy liczyć na cały plan treningów, obejmujący najbliższe tygodnie. Poza tym zawsze możemy do takiego zestawu ćwiczeń wrócić, podejrzeć raz jeszcze, jak należy wykonywać poszczególne ćwiczenia.

OTO PRZYKŁADOWY TRENING NA PŁASKI BRZUCH:

Ćwiczenia odchudzające w domu

Ćwiczenia odchudzające nie powinny być zbyt trudne. Najlepiej pomyśleć na początek o bieganiu. Nie wdawać się od razu w walkę z długimi dystansami, ale pokonywać biegiem, truchtem krótkie dystanse. Przeplatać bieg z marszem. Najważniejsze, by się nie zniechęcać. Wiadomo, że nie każdy biegać lubi. W takim przypadku najlepiej spróbować jazdy na rolkach i rowerze, co wzmocni nasze mięśnie i niewątpliwie będzie pomoce w zgubieniu niepotrzebnych kilogramów. Ćwiczenia odchudzające w domu będą natomiast efektywne i nie sprawią problemów początkującym, jeśli wykorzystamy do tego dodatkowy sprzęt. Może to być rowerek, stepper.

Podstawowy trening może zawierać skłony, skłony z dotknięciem kolan, rozciąganie, przysiady, podskoki, pompki, unoszenie bioder, leżąc na macie. Ważne jest, by taki trening był przeprowadzany regularnie i trwał co najmniej pół godziny. Takie ćwiczenia odchudzające pomogą w zgubieniu zbędnych kilogramów, w osiągnięciu bardziej płaskiego brzucha, a także szczuplejszych ud. W osiągnieciu dobrych efektów pomoże też pływanie lub aerobik w wodzie. W przypadku tego drugiego organizowane są wspólne zajęcia dla chętnych, więc można rozejrzeć się w okolicy, czy gdzieś na basenie panie nie korzystają z aqua aerobiku.