Pomysł, aby w ten nietypowy i bezpośredni sposób promować Katowice, to inicjatywa Krzysztofa Krota z agencji DINKS, organizatora wspólnych koncertów rapera Miuosha, Jimka oraz orkiestry symfonicznej NOSPR. Przypomnijmy: w sumie cztery koncerty, jakie zorganizował w Katowicach okazały się wielkim sukcesem i zostały uznane za Wydarzenie Roku 2015 według słuchaczy radiowej Trójki i otrzymały nominację do Wydarzenia Roku Bestsellery EMPiKU 2015.
Krot poszedł za ciosem: skoro dzięki koncertom głośno o Katowicach w Polsce, to jest szansa, że będzie także na świecie. To właśnie w Stanach Zjednoczonych rozpoczął się bum po publikacji na stronach społe-cznościowych m.in. Ashtona Kutchera, M.O.P., Nicki Minaj czy Prodigy, zagranego w marcu w NOSPR utworu „Hip hop history orchestrated by Jimek”. Przez ponad tydzień materiał zdobył kilkunastomilionową widownię na całym świecie, a relacje o koncercie zamieszczano w ponad 40 językach na witrynach pism i dzienników całego globu.
- Teraz naszym głównym założeniem jest promocja miasta Katowice, jako Miasta Kreatywnego Muzyki. Chcemy pokazać światu, że już od dawna nie mamy się czego wstydzić. Nasze festiwale muzyczne są znane i nagradzane w Europie, sala NOSPR pęka w szwach, a nasz materiał muzyczny zarówno wizualnie jak i muzycznie jest na poziomie światowym - mówi Krot.
Jak dodaje w USA odwiedzi miejsca związane z musyką. - Ponieważ odbiorcami naszych materiałów są przede wszystkim muzycy, stacje radiowe, producenci, ale również przedstawiciele szeroko pojętego świata kultury - dodaje. W Polsce zestawy otrzymali już Kuba Wojewódzki oraz Anna i Robert Lewandowscy, Urszula Dudziak i Olivier Janiak, czy Anja Rubik (zestaw jest w drodze).
Komplet 79 zestawów wylądował już w Nowym Jorku, gdzie za dwa dni wyleci też Krot.
- Mamy przygotowane spotkania z dziennikarzami Vogue, Billboard i Rolling Stone, aktorami, reżyserami, dyrektorami festiwali filmowych - wymienia szef agencji, ale konkretnych nazwisk nie chce zdradzać. Zapewnia natomiast, że relacja z dwutygodniowej podróży po USA, będzie na bieżąco pojawiała się na Facebooku oraz profilu youtube agencji.
W czarnych skrzynkach, które będzie wręczał znanym i wpływowym za oceanem, znajduje się wydawnictwo CD/DVD nagrane na marcowych koncertach Radzimira Dębskiego, Miusha i NOSPR, ale przede wszystkim przedpremierowy materiał, który zarejestrowano na grudniowych koncertach - czyli dwie (z czterech powstałych) kolejnych części Historii Hip-Hopu. Są tu również gadżety z muzyką niezwiązane, ale wpisujące się w alternatywną promocję miasta, a więc mydło z węglem aktywnym projektu duetu Frank&Babko czyli Sadza Soap oraz biżuteria z węgla, rękodzieło Katarzyny Depy i jej wytwórni IcoalYOU. Jest też kilka ważnych zdań, z których odbiorcy dowiedzą się, że Katowice miastem muzyki, że odbywają się tu festiwale Rawa Blues, Off Festival i Tauron Nowa Muzyka, a także, że materiałem, który otrzymali mogą swobodnie dzielić się ze swoimi fanami na całym świecie.
*Chcesz kupić auto w cenie 15-20 tys. zł? Sprawdź najlepsze oferty
*Co się wydarzyło na "Nocy Kobiet" w Spiżu w Katowicach ZOBACZ ZDJĘCIA
*Rozmowy nie przerywają, transmisja danych szybka RAPORT NAJLEPSZYCH SIECI KOMÓRKOWYCH
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU
ZOBACZ TAKŻE
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?