Czeladź. Pierwsze autobusy pojawiły się na dworcu. Nowy węzeł przesiadkowy ma pomóc pasażerom w wygodnym podróżowaniu

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
We wtorek 1 czerwca pierwsze autobusy pojawiły się na nowym dworcu w Czeladzi Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
We wtorek 1 czerwca pierwsze autobusy pojawiły się na nowym dworcu w Czeladzi Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Piotr Sobierajski
Wtorek, 1 czerwca, zapisze się niewątpliwie w historii Czeladzi. Dziś pierwsze autobusy zatrzymały się na nowym dworcu autobusowo-tramwajowym, który powstał na terenie dużego węzła przesiadkowego w rejonie ulic Kombatantów i Szpitalnej. Pasażerowie są zadowoleni z takiego rozwiązania.

Dotychczasowy przystanek tramwajowy, który istniał w tym miejscu wcześniej zmienił teraz nazwę z Czeladź Komabatantów na Czeladź Dworzec. To właśnie stąd pasażerowie mogą od lat pojechać tramwajem linii 22 do Będzina czy Dąbrowy Górniczej. Podczas budowy nowego węzła przesiadkowego wymienione zostało tutaj torowisko, a cała pętla stała się bardziej funkcjonalna.

Z kolei od 1 czerwca br. przystanek autobusowy Czeladź Dworzec, zlokalizowany wewnątrz istniejącej pętli tramwajowej, zaczęły obsługiwać pierwsze autobusy. Zatrzymują się tutaj teraz linie 43, 88, 133 i 935. Dla linii 88 i 935 wprowadzona została zmiana trasy przejazdu. Autobusy tych linii, jadąc w kierunku Wojkowic oraz pętli Wojkowicka, będą kursowały na trasie: … - Czeladź Urząd Miasta – Czeladź Dworzec – Czeladź Zespół Szkół - …, z pominięciem przystanku Czeladź Stare Miasto. Linia 723 będzie z kolei kursowała w nowej relacji: Zagórze Zajezdnia – Czeladź Rynek z kursami wariantowymi do przystanku Czeladź Wojkowicka Pętla. W najbliższym czasie mają się tutaj również zatrzymywać pospieszne metrolinie GZM.

- Obecnie jesteśmy na etapie rozmów z zarządem transportu Metropolitarnego, dzięki którym już wkrótce będziemy mogli poinformować naszych mieszkańców o nowych liniach autobusowych, które będą zatrzymywać się przy dworcu. Jest już niemal pewne, że pojawi się tam linia pospieszna Czeladź-Siemianowice-Katowice oraz linia, która połączy nasze miasto z Sosnowcem i Bytomiem. Nie zabraknie również stanowisk dla taksówek, a także wypożyczalni rowerów – tłumaczy Jakub Kubasik, rzecznik prasowy Urzędu Miasta w Czeladzi.

Pierwsi pasażerowie, którzy wysiedli we wtorek rano na nowym dworcu czeladzkim doceniają zmiany komunikacyjne.

Oficjalne otwarcie dworca w Czeladzi, który powstał na węźle przesiadkowym w rejonie ulic Szpitalnej i KombatantówZobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Czeladź. Koniec żartów! Dworzec oficjalnie otwarty. Mieszkań...

- To dobre miejsce do przesiadki. Można zostawić tutaj samochód albo przesiąść się z autobusu na tramwaj. Wysiada się bezpiecznie, a zimą będzie się można schronić w dworcowym budynku. Zmienia nam się miasto, więc cieszę się, że to miejsce także stało się bardziej przyjazne pasażerom. Oby tak dalej – podkreślił Wacław Głazowski, który na dworcowy przystanek przyjechał autobusem linii 43.

Nie przeocz

Formalnie dworzec na węźle przesiadkowym w rejonie ul. Kombatantów i Szpitalnej będzie jeszcze wyposażany w niezbędne elementy, ponieważ ZTM dopiero zamontuje tutaj biletomat. Firma wyłoniona przez ZTM ma też zamontować trzy świetlne tablice informacyjne. Po obu stronach dworca i jedną wewnątrz.

- Od czerwca funkcjonuje bezpłatna kawiarenka internetowa oraz wymienialnik książek i gazet. Dostępne są też toalety. Nad wszystkim będzie czuwała ochrona i monitoring – mówi Zbigniew Szaleniec, burmistrz Czeladzi.

Nowy dworzec oraz sieć prawie 16 kilometrów dróg rowerowych to część ogromnego projektu komunikacyjnego, który ostatnio się zakończył w Czeladzi.

Kosztował ostatecznie 44 mln 348 tys. 869,60 zł, z tego 30 mln zł pochodziło z dotacji unijnej a prawie 2,6 mln zł z dotacji GZM. Jeżeli do tego dodać około 4 mln zł, które wydały inne instytucje (Tramwaje Śląskie, Orange, Tauron czy Czeladzkie Wodociągi), realizujące swoje inwestycje powiązane z czeladzką, łączny koszt budowy węzłów przesiadkowych i ścieżek rowerowych wyniósł około 48 mln zł.

Zobacz koniecznie

Musisz to wiedzieć

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie