Węzły przesiadkowe powstają w obrębie dworców: Częstochowa Główna (od ul. Piłsudskiego), Stradom PKP i Raków PKP.
Centra przesiadkowe zostaną połączone siecią dróg rowerowych (ok. 10 km). W ramach centrów powstają komfortowe parkingi dla samochodów i rowerów, miejsca „park and ride” i postojowe dla taxi.
Klienci komunikacji miejskiej zyskają bezpieczne rozwiązania do obsługi pasażerskiej. Ponadto przebudowane zostały wszystkie sieci podziemne oraz infrastruktura dróg i chodników przyległych do budowanych węzłów (ul. Piłsudskiego, ul. Pułaskiego, Skwer Junaków, ul. Rejtana).
Musisz to znać
Oprócz nowej infrastruktury drogowej, rowerowej i przystankowej, reorganizowana jest także zieleń. - W jej wyniku, w porównaniu do stanu sprzed budowy, w obrębie nowych węzłów przesiadkowych liczba drzew zwiększy się łącznie o 56 sztuk, a krzewów i bylin o ponad 1500 mkw - mówi Maciej Hasik, rzecznik prasowy MZDiT i MPK w Częstochowie.
Wszystkie centra przesiadkowe będą kosztować 69 milionów zł. Są współfinansowane ze środków unijnych.
Obejrzyj dokładnie
Zobacz koniecznie
Bądź na bieżąco i obserwuj
Strefa Biznesu: Polska nie jest gotowa na system kaucyjny?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?