MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: DK 1 i DK 46 do remontu

Bartłomiej Romanek
Miejski Zarząd Dróg i Transportu planuje pozyskać środki zewnętrzne na gruntowną przebudowę DK 1. W jej ramach wyremontowana ma zostać estakada w dzielnicy Raków
Miejski Zarząd Dróg i Transportu planuje pozyskać środki zewnętrzne na gruntowną przebudowę DK 1. W jej ramach wyremontowana ma zostać estakada w dzielnicy Raków Piotr Ciastek / Dziennik Zachodni
Kilkaset milionów zł - o takie dotacje walczy Miejski Zarząd Dróg i Transportu. Środki mają zostać wykorzystane na przebudowę DK 1 i DK 46.

Miejski Zarząd Dróg i Transportu kończy przygotowywanie programów funkcjonalno-użytkowych na przebudowę dwóch kluczowych dróg w mieście DK 1 oraz DK 46 (wyjazd na Opole).

Miasto liczy, że na remont obydwu „krajówek” uda się pozyskać środki zewnętrzne. Jeśli tak się stanie, będą to dwie największe inwestycje drogowe w historii. Ich koszt jest jeszcze trudny do oszacowania, ale na pewno będzie liczony w setkach milionów złotych.

- Jesteśmy w trakcie przygotowania programów funkcjonalno-użytkowych. W marcu, kiedy będa one gotowe, będziemy aplikować o środki z programów centralnych. Jeśli uda się je uzyskać, wówczas ogłosimy przetarg na wykonanie projektu i zrealizowanie całej inwestycji tak, jak to miało miejsce w przypadku węzła na DK 1 - mówi Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT w Częstochowie.

Dyrektor Sikora ostrożnie ocenia szansę uzyskania środków, ale Częstochowa ma na nie duże szansę, w związku z tym, że te inwestycje mają ułatwić dojazd do przyszłych węzłów autostradowych. I chociaż prace nad koncepcjami wciąż trwają nam już udało się dowiedzieć, jakie rozwiązania planują drogowcy podczas przebudowy DK 1 i DK 46.

DK 1 ma zostać wyremontowana i przebudowana na całym częstochowskim odcinku. MZDiT chciałoby, żeby powstały dwa kolejne bezkolizyjne węzły na skrzyżowaniach DK 1 z ulicą Krakowską i ulicą Legionów, na wysokości Galerii Jurajskiej.
- Chcielibyśmy również całkowicie przebudować estakadę, żeby miała ona większą nośność. Poza tym chcemy wdrożyć rozwiązania, które obniżą hałas, który w tym miejscu jest uciążliwy dla mieszkańców - mówi dyrektor Sikora.

Na DK 46 po konsultacjach z mieszkańcami zdecydowano na budowę jezdni z dwoma pasami, po jednym w każdym kierunku. Ma również powstać dodatkowe obejście ul. św. Barbary wzdłuż torów kolejowych. Wiadomo, że na skrzyżowaniu ulic św. Jadwigi i św. Barbary powstanie rondo.

- W przypadku innych skrzyżowań, będziemy podejmować decyzję indywidualnie w zależności, które rozwiązanie będzie naszym zdaniem najkorzystniejsze - mówi Sikora.

MZDiT ma już pozwolenie na budowę i zapewnioną dotację na przedłużenie DW 908 (ul. Bohaterów Monte Cassino). Ta inwestycja ułatwi kierowcom wyjazd na Tarnowskie Góry oraz dojazd do przyszłego węzła autostradowego w dzielnicy Dźbów.


*Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy NA ŻYWO + ZDJĘCIA + WIDEO
*Abonament RTV na 2016: Ile kosztuje, kto nie musi płacić SPRAWDŹ
*Horoskop 2016 dla wszystkich znaków Zodiaku? Dowiedz się, co Cię czeka
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni