Częstochowa: DK 1 i DK 46 do remontu

Bartłomiej Romanek
Miejski Zarząd Dróg i Transportu planuje pozyskać środki zewnętrzne na gruntowną przebudowę DK 1. W jej ramach wyremontowana ma zostać estakada w dzielnicy Raków
Miejski Zarząd Dróg i Transportu planuje pozyskać środki zewnętrzne na gruntowną przebudowę DK 1. W jej ramach wyremontowana ma zostać estakada w dzielnicy Raków Piotr Ciastek / Dziennik Zachodni
Udostępnij:
Kilkaset milionów zł - o takie dotacje walczy Miejski Zarząd Dróg i Transportu. Środki mają zostać wykorzystane na przebudowę DK 1 i DK 46.

Miejski Zarząd Dróg i Transportu kończy przygotowywanie programów funkcjonalno-użytkowych na przebudowę dwóch kluczowych dróg w mieście DK 1 oraz DK 46 (wyjazd na Opole).

Miasto liczy, że na remont obydwu „krajówek” uda się pozyskać środki zewnętrzne. Jeśli tak się stanie, będą to dwie największe inwestycje drogowe w historii. Ich koszt jest jeszcze trudny do oszacowania, ale na pewno będzie liczony w setkach milionów złotych.

- Jesteśmy w trakcie przygotowania programów funkcjonalno-użytkowych. W marcu, kiedy będa one gotowe, będziemy aplikować o środki z programów centralnych. Jeśli uda się je uzyskać, wówczas ogłosimy przetarg na wykonanie projektu i zrealizowanie całej inwestycji tak, jak to miało miejsce w przypadku węzła na DK 1 - mówi Mariusz Sikora, dyrektor MZDiT w Częstochowie.

Dyrektor Sikora ostrożnie ocenia szansę uzyskania środków, ale Częstochowa ma na nie duże szansę, w związku z tym, że te inwestycje mają ułatwić dojazd do przyszłych węzłów autostradowych. I chociaż prace nad koncepcjami wciąż trwają nam już udało się dowiedzieć, jakie rozwiązania planują drogowcy podczas przebudowy DK 1 i DK 46.

DK 1 ma zostać wyremontowana i przebudowana na całym częstochowskim odcinku. MZDiT chciałoby, żeby powstały dwa kolejne bezkolizyjne węzły na skrzyżowaniach DK 1 z ulicą Krakowską i ulicą Legionów, na wysokości Galerii Jurajskiej.
- Chcielibyśmy również całkowicie przebudować estakadę, żeby miała ona większą nośność. Poza tym chcemy wdrożyć rozwiązania, które obniżą hałas, który w tym miejscu jest uciążliwy dla mieszkańców - mówi dyrektor Sikora.

Na DK 46 po konsultacjach z mieszkańcami zdecydowano na budowę jezdni z dwoma pasami, po jednym w każdym kierunku. Ma również powstać dodatkowe obejście ul. św. Barbary wzdłuż torów kolejowych. Wiadomo, że na skrzyżowaniu ulic św. Jadwigi i św. Barbary powstanie rondo.

- W przypadku innych skrzyżowań, będziemy podejmować decyzję indywidualnie w zależności, które rozwiązanie będzie naszym zdaniem najkorzystniejsze - mówi Sikora.

MZDiT ma już pozwolenie na budowę i zapewnioną dotację na przedłużenie DW 908 (ul. Bohaterów Monte Cassino). Ta inwestycja ułatwi kierowcom wyjazd na Tarnowskie Góry oraz dojazd do przyszłego węzła autostradowego w dzielnicy Dźbów.


*Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy NA ŻYWO + ZDJĘCIA + WIDEO
*Abonament RTV na 2016: Ile kosztuje, kto nie musi płacić SPRAWDŹ
*Horoskop 2016 dla wszystkich znaków Zodiaku? Dowiedz się, co Cię czeka
*Jesteś Ślązakiem, czy Zagłębiakiem? Rozwiąż quiz
*1000 zł na dziecko: JAK DOSTAĆ BECIKOWE? ZOBACZ KROK PO KROKU

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie