Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: Galeria Jurajska coraz bardziej rozrywkowa. Jej oferta rozrywkowa to już ponad 100 różnych elementów!

Bartłomiej Romanek
Wielką popularnością cieszą się Bulwary Jurajskie, na których organizowane są ważne wydarzenia kulturalne
Wielką popularnością cieszą się Bulwary Jurajskie, na których organizowane są ważne wydarzenia kulturalne Mat. Galeria Jurajska
Tylko w ciągu ostatnich 3 lat w największym centrum handlowym w Częstochowie zrealizowano kilkanaście dużych inwestycji. Efekt? Oferta rozrywkowa Jurajskiej to już ponad 100 różnych elementów, dostępnych także w niedziele niehandlowe!

Centra handlowe w całej Polsce ewoluują. Przestają być już tylko „świątyniami handlu”, stają się za to coraz częściej miejscem rozrywki oraz spędzania czasu wolnego.

Taki kierunek rozwoju wymaga jednak nie tylko zmian w komunikacji marketingowej, ale przede wszystkim konkretnych inwestycji w infrastrukturę i ofertę. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę Galeria Jurajska. Centrum handlowe od ponad 3 lat intensywnie inwestuje w rozwój rozrywki i atrakcji wypełniających czas wolny.

- Ostatnie lata przyniosły realizację kilkudziesięciu dużych inwestycji, z czego większość dotyczyła nowej infrastruktury i oferty - mówi Anna Borecka-Suda, zastępca dyrektora Galerii Jurajskiej. - Wewnątrz galerii pojawiły się nowe, komfortowe przestrzenie sprzyjające relaksowi, z kolei na zewnątrz powstały nowe tereny rekreacyjne i wypoczynkowe. Znaczące zmiany zaszły także w ofercie handlowej. Udało się nam poszerzyć zarówno ofertę gastronomiczną, jak i ofertę samej rozrywki, zwłaszcza skierowanej do rodzin z dziećmi - dodaje.

Łączy handel z rozrywką

I faktycznie, przez ostatnie lata Galeria Jurajska nie próżnowała i odważnie sięgnęła po możliwości, jakie daje jej retailtainment, czyli połączenie handlu z rozrywką. Pomogły w tym m.in. wyróżniające się na rynku inwestycje, które stały się inspiracją dla wielu galerii handlowych w regionie.

Przykładem jest modernizacja strefy gastronomicznej. W 2016 roku Jurajska zdecydowała się nie tylko na jej remont, ale na całkowity remodeling, przekształcając ją w nowoczesne trzecie miejsce, czyli przestrzeń spotkań i integracji. Jednocześnie galerii udało się zachować restauracyjny charakter miejsca.

- Stworzyliśmy mające aż 2 tys. mkw. miejsce, które spełnia wiele funkcji jednocześnie. Nie jest to już tylko tradycyjna przestrzeń stołówkowa, ale przestrzeń integrująca, w której można wypocząć i spotkać się z bliskimi, a nawet popracować, dzięki dostępowi do wi-fi - mówi Borecka-Suda.

Starania Jurajskiej doceniono. Galeria znalazła się wśród nominowanych do Property Design Awards, rywalizując m.in. z Halą Koszyki. Sama inwestycja okazała się sukcesem. - Klientom spodobała się nowa funkcja miejsca, ale także pomysł na aranżację, nawiązujący do wnętrza hiszpańskiej restauracji. Do gustu przypadł także nowy podział oraz różne typy siedzisk, dające możliwość wyboru - mówi Borecka-Suda.

Nie był to jednak jedyny odważny ruch, jaki w kierunku zagospodarowania klientom czasu wolnego wykonała Jurajska. Począwszy od 2016 roku centrum handlowe rozwija na terenie obiektu nowoczesne strefy relaksu. W jednej z nich, powstałej w 2017 roku, znaleźć można aż 3 olbrzymie akwaria, które zamieszkuje ponad 1000 stworzeń. Co ciekawe, nie jest to tylko ozdoba.

- To strefa łącząca wypoczynek z edukacją. Przy akwariach znaleźć można specjalne panele dotykowe, umożliwiające poznanie żyjących w Jurajskiej gatunków stworzeń słono- i słodkowodnych. Po ekosystemach pomaga poruszać się natomiast specjalny elektroniczny przewodnik. Miejsce zachęca do relaksu, ale także spełnia ważną rolę proekologiczną - mówi Borecka-Suda.

Nietypowa inwestycja, podobnie jak food court, również zyskała uznanie, m.in. Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych. Nie był to jednak ostatni ruch Galerii Jurajskiej w kierunku nowych trendów i czasu wolnego. Idealne połączenie handlu z rozrywką i relaksem osiągnięto w najnowszej inwestycji.

Bulwary Jurajskie

W czerwcu 2018 roku oddano do użytku Bulwary Jurajskie, czyli spektakularny ogród miejski, który powstał nad zrewitalizowanymi terenami nad rzeką Wartą. Na powierzchni ponad 8,5 tys. mkw. stworzono nowoczesną przestrzeń rekreacyjno-wypoczynkową, pierwszą tego typu w mieście.

Pośród roślinności powstały ścieżki spacerowe z ławkami oraz aleja nad rzeką. W centralnym punkcie parku ustawiono fontannę w postaci mokrego chodnika oraz sadzawkę. Zadbano także o atrakcje dla dzieci. Na bulwarach powstały 2 zewnętrzne place zabaw z atrakcjami dopasowanymi do wieku najmłodszych.

- Od kilku lat spoglądaliśmy w stronę bulwarów. Znaliśmy ich historię i rolę, jaką pełniły w życiu miasta. Zaczęliśmy więc szukać pomysłu na to, jak przywrócić ich dawną rekreacyjną funkcję, a jednocześnie nadać im nowoczesny klimat - mówi Roman Bugajczyk, dyrektor Galerii Jurajskiej.

- Inspirację znaleźliśmy w podobnych miejscach w Niemczech i Wielkiej Brytanii, gdzie wzdłuż rzek powstają np. parki, deptaki, place zabaw i strefy kultury. Nam spodobał się pomysł nowoczesnej zielonej strefy, w której moglibyśmy połączyć relaks z rekreacją i zabawą - dodaje.

Podobnie jak poprzednie inwestycje, tak i ta okazała się strzałem w dziesiątkę.

- Udało się nam stworzyć nowoczesną przestrzeń spełniającą bardzo wiele funkcji. Możemy tutaj odpocząć z książką w ręku, poopalać się, urządzić piknik dla całej rodziny lub uprawiać jogę pośród zieleni. Na alei możemy natomiast uczyć dzieci jeździć na rowerze lub rolkach - wylicza Bugajczyk. - Dzięki placowi zabaw klienci mogą spędzić aktywnie czas z pociechami, a dzięki dwóm boiskom do siatkówki plażowej, które stały się integralną częścią bulwarów, zorganizować mecz z przyjaciółmi. Duża ilość zieleni jest także prawdziwą gratką dla fanów botaniki, zwłaszcza że rosną tutaj rośliny miododajne - wylicza.

Paradoksalnie, Bulwary Jurajskie nie stały się najbardziej zaskakującą inwestycją Jurajskiej w ostatnich latach. W październiku 2018 roku galeria oddała do użytku… Zegar Jurajski, czyli największą na świecie ścianę wodną z czasomierzem. Mającą 15 metrów konstrukcję, z 6,5-metrowym zegarem, którego rozmiar porównywalny jest do Big Bena, twórcy już próbują wpisać do Księgi rekordów Guinnessa.

Ale rozwój rozrywki i atrakcji czasu wolnego w Galerii Jurajskiej obejmuje nie tylko coraz ciekawsze inwestycje. Także znaczące zmiany w ofercie handlowej. - W ostatnich latach intensywnie pracowaliśmy nad naszą ofertą, starając się rozwijać ją jednocześnie w kilku segmentach - mówi Borecka-Suda.

- Szczególnie nacisk położyliśmy na rozrywkę i gastronomię. Tylko w 2018 roku otwarły się u nas aż 4 nowe restauracje. Urozmaicenie tej części naszej oferty stało się jednym z naszych priorytetów. Wpływ na to miały zarówno nowe oczekiwania naszych klientów, jak również wyzwanie, jakim stały się niedziele niehandlowe - mówi Borecka-Suda.

Efekt? Klienci odwiedzający Jurajską, znajdą tam aż 18 lokali, z czego 3 znajdują się już poza strefą gastronomiczną. Swoje punkty mają tutaj zarówno znane i popularne zagraniczne sieci, takie jak m.in. KFC, McDonald’s, Pizza Hut czy Burger King, jak również rodzime restauracje, m.in.: Mihiderka, Bobby Burger czy Bon Apetito. W galerii mieści się także 7 kawiarni, m.in.: Costa Coffee, Grycan, Conssoni i Cafe Portugal.

- Oferta gastronomiczna Jurajskiej jest dziś jedną z największych wśród centrów handlowych w woj. śląskim. Stale także rozwijamy i uzupełniamy nasze menu, starając się wprowadzać do oferty różne smaki. W efekcie coś dla siebie znajdą u nas zarówno wielbiciele burgerów i grilla, jak również weganie, wegetarianie, czy fani kuchni wschodniej - mówi Borecka-Suda.

Ale nie tylko oferta restauracyjno-kawiarniana Jurajskiej rozwinęła się w ostatnich latach. W galerii znaleźć można także m.in. mogące pomieścić aż 1300 widzów, nowoczesne 8-salowe kino Cinema City, a także otwarte w 2017 roku studio fitness Calypso z siłownią, sauną, klatką do cross trainingu i salą do Power Bike.

W grudniu 2018 roku otwarto natomiast dwukrotnie większe Centrum Rozrywki Bajkowy Labirynt. Na powierzchni blisko 500 mkw. znaleźć można kilkadziesiąt atrakcji dla dzieci i młodzieży, w tym m.in. drugi w Polsce 3-torowy Ninja Park oraz zabawy dopasowane do różnego wieku.

- Idziemy z duchem czasu i coraz mocniej sięgamy po możliwości, jakie daje retailtainment. Większy udział rozrywki pozwala nam na tworzenie klientom doświadczenia zakupowego, w którym tradycyjny shopping łączy się z zabawą i pozytywnymi emocjami - mówi Roman Bugajczyk

.

Jak podkreśla Bugajczyk, retailtainment to przyszłość galerii, a większy udział rozrywki, gastronomii i atrakcji czasu wolnego w ofercie to dziś szansa na rozwój. Zwłaszcza w kontekście niedziel niehandlowych. Jurajska jest tego najlepszym przykładem. Od stycznia tego roku galeria promuje się jako Centrum Niedzielnej Rozrywki otwarte w każdą niedzielę!

Nie przegapcie

To pierwsza tego typu inicjatywa na polskim rynku retail, dająca klientowi spójną i ciekawą ofertę spędzenia czasu wolnego w galerii w niedzielę. Co więcej, wysyła w kierunku lokalnego rynku jasny sygnał o otwartości obiektu i jego atrakcyjności także w dni objęte zakazem.

- W ramach Niedzielnego Centrum Rozrywki połączyliśmy potencjał, jaki daje nam niezwykle rozbudowana oferta najemców z naszą rozrywkową, rekreacyjną i edukacyjną infrastrukturą. Tworzymy tym samym unikalne w mieście miejsce, w którym można ciekawie i aktywnie spędzić kilka godzin, np. odwiedzając po kolei kino, restaurację i bawialnię. To alternatywa dla tych, którzy nie chcą spędzać niedzieli przed TV - mówi Roman Bugajczyk.

Zobaczcie koniecznie

Zaskakująca wystawa STOP SMOG w Katowicach

Europejski Kongres Gospodarczy EEC Katowice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo