Pęknięcia pojawiły się na północnej, asfaltowej nitce jezdni na wysokości przystanku autobusowego. Południową nitkę, w miejscu gdzie zatrzymują się autobusy, wyłożono naturalnym kamieniem. Okazuje się, że właśnie to sąsiedztwo zaszkodziło asfaltowej nawierzchni.
Wyremontowana w 2009 roku ulica już po kilku miesiącach rozpadła się w tym miejscu. Wtedy naprawa ograniczyła się do wymiany fragmentu nawierzchni wokół przystanku autobusowego. Naprawa niewiele dała, bo asfalt znów jest w tym samym miejscu uszkodzony.
W Miejskim Zarządzie Dróg i Transportu doszli do wniosku , że łączenie na jednym pasie ruchu dwóch rodzajów nawierzchni o różnych stopniach tzw. nasiąkliwości i podatności na oddziaływania termiczne nie sprawdziły się w praktyce. Dlatego MZDiT już nie będzie stosował tego rodzaju technologii w przyszłości.
Przypadek 7 Kamienic uznać więc można za nieudany i bardzo kosztowny eksperyment, ale niestety nie jedyny.
Tymczasem MZDiT wkrótce będzie szykował się do remontu ulicy Nowowiejskiego, wyremontowanej we wrześniu ubiegłego roku, gdzie podobnie jak na 7 Kamenic starą, historyczną kostkę brukową otoczono asfaltem na przystankach autobusowych.
Zastępca prezydenta Częstochowy, Mirosław Soborak zadeklarował, że do końca maja ulica 7 Kamienic będzie naprawiona. Drogowcy rozbiorą nawierzchnię z kamienia i zastąpią ją tradycyjnym asfaltem.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?