Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: NCBR dla firm. Spotkanie w Częstochowskim Parku Przemysłowo-Technologicznym ZDJĘCIA

BR
Spotkanie w Częstochowskim Parku Przemysłowo-Technologicznym
Spotkanie w Częstochowskim Parku Przemysłowo-Technologicznym BR
W Częstochowskim Parku Przemysłowo-Technologicznym odbyło się spotkanie „NCBR dla firm” organizowane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Podczas spotkania z przedsiębiorcami, Joanna Makocka z NCBR przekonywała ich do startu w konkursach, w których można pozyskać środki na działania innowacyjne.

„NCBR dla firm to cykl spotkań organizowanych z myślą o potrzebach przedsiębiorców, na których będziecie mogli Państwo poznać ofertę wsparcia Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) dla rozwoju Państwa biznesu. Nasi eksperci zaprezentują możliwości uzyskania dotacji na działania, które pozwolą Państwa firmie na wprowadzenie nowatorskich rozwiązań w prowadzonej działalności lub udoskonalenie już istniejących produktów lub usług.

- Każde spotkanie, które organizowaliśmy, organizujemy i będziemy organizować służy głównie temu, aby przedsiębiorcy dowiedzieli się, w jaki sposób mogą uzyskać wsparcie na innowacyjnych projektów, dzięki którym mogą wprowadzić nowy produkt lub nową usługę, a także ulepszony produkt i ulepszoną usługę. My, jako Narodowce Centrum Badań i Rozwoju, jako agencja Ministerstwa Nauki, organizujemy konkursy, w których mamy do rozdania kilka miliardów zł. Każdy przedsiębiorca może otrzymać nawet do 80 procent na dany projekt. Każde spotkanie, które się odbywa ma taki sam przebieg, ponieważ zależy nam na rozmowie z przedsiębiorcami, którzy w przypadku projektów innowacyjnych, nie zawsze mają przekonanie, bądź nie są na tyle pewni i odważni, by w ogóle takie działania rozpoczynać. Często okazuje się, że przedsiębiorcy nie postrzegają swojej działalności jako innowacyjnej, bo wydawało im się, że udoskonalenie produktu to nie jest innowacja – mówi Kamil Melcer, rzecznik prasowy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

- Przedsiębiorcy zadają bardzo konkretne i różne pytania. Najczęściej pytania dotyczą możliwość dofinansowania na określony rodzaj projektu – dodaje Kamil Melcer.

W pierwszej części spotkania Joanna Makocka przedstawiała przedsiębiorcom możliwości i zasady konkursów, w których można się starać o dotacje dla firm. Pieniądze, które można pozyskać są ogromne. W sumie w tym roku NCBR przeznaczy na to 2,85 miliarda zł. Na jeden projekt można maksymalnie uzyskać dofinansowanie w wysokości 50 milionów euro.

- Badania i rozwój mogą się kojarzyć z wysokozaawansowanymi technologiami, z działalnością kosmiczną jak łaziki marsjańskie. To pewnie pierwsze skojarzenie. Natomiast podczas organizowanych przez nas spotkań, chcemy odczarować „B+R”, bo to nie dzieje się tylko na wysokim etapie, ale może się dziać u każdego przedsiębiorczy. „Badanie i rozwój” to nic innego jak prowadzenie innowacyjnych projektów, gdzie wyniki badań możemy przedstawić w sposób praktyczny. Może to dotyczyć wszystkich branż - mówi Joanna Makocka z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

- Mieliśmy pomysł wspólnie z żoną na coś co wydaje się nam bardzo innowacyjne i nowatorskie w kontekście nowych technologii cyfrowych w stomatologii, gdzie w ostatnich latach wykorzystywana jest technologia 3D, mam tu na myśli skanery doustne i tomografię komputerową stożkową - mówi Błażej Szczerbaniewicz z przychodni stomatologicznej Kodent, który wystąpił w drugiej części spotkania jako przedstawiciel firmy biorącej udział w projekcie.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera