Częstochowa: Nowa droga nie będzie przebiegała przez tereny hospicjum

Redakcja
W tym miejscu ma powstać nowy wiadukt i droga
W tym miejscu ma powstać nowy wiadukt i droga
Udostępnij:
Nowa droga, która ma połączyć centrum Częstochowy z DK 1 nie będzie przebiegała przez tereny częstochowskiego hospicjum. Jego pracownicy obawiali się, że budynek i cała instytucja znikną z przestrzeni miasta. O sprawi pisaliśmy kilka dni temu. Prezydent Krzysztof Matyjaszczyk zadeklarował, że nowa droga nie będzie przez hospicjum.

Miasto nie zamierza forsować kosztownego i wymagającego licznych wyburzeń wariantu połączenia ul. 1 Maja z z ul. Krakowską i DK-1, którego realizacja mogłaby zagrażać m.in. częstochowskiemu Hospicjum. To deklaracja prezydenta Częstochowy Krzysztofa Matyjaszczyka będąca odpowiedzią na obawy zgłaszane przez przedstawicieli Stowarzyszenia Opieki Hospicyjnej, w związku z pracami nad dokumentacją planowanej inwestycji.

Dokumentację projektowo-kosztorysową budowy połączenia ul. 1 Maja z ul. Krakowską prowadzi wyłoniona w przetargu Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu spółka Gramar z Lublińca. Dokumentacja ma być gotowa na początku przyszłego roku, finał inwestycji jest planowany na 2019 r.

Jeszcze przed rozpoczęciem zasadniczych prac projektowych w częstochowskich mediach pojawił się wątek jednej z koncepcji przebiegu projektowanego połączenia. Jej realizacja mogłaby być przeszkodą m.in. w dalszym funkcjonowaniu częstochowskiego
Hospicjum w jego obecnej siedzibie przy ul. Krakowskiej 45A. Jest to wariant łączący ul. 1 Maja z ul. Krakowską i dalej DK-1, przez ul. Ogrodową i Przechodnią, z włączeniem do DK-1 na wysokości skrzyżowania z ul. Legionów.

- Jestem przeciwny takiemu wariantowi przebiegu nowej drogi – mówi prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. – Jest to koncepcja „historyczna” oparta na wstępnych planach pochodzących jeszcze z czasów prezydentury Tadeusza Wrony, która nie jest preferowana przez obecne władze miasta. Nie tylko z uwagi na Hospicjum, ale także na szeroki zakres niezbędnych wyburzeń i spodziewane wysokie koszty realizacji.

Rozważane koncepcje przebiegu połączenia biorą pod uwagę jego przeprowadzenie przez lub w sąsiedztwie terenów dawnego Elanexu i włączenie nowej drogi w ul. Krakowską na wysokości jej zbiegu z ul. ks. Wróblewskiego, niedaleko skrzyżowania ul. Krakowskiej z DK-1.

Projekt ma wpisać się w miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, który jest opracowywany dla tego obszaru przez Miejską Pracownię Urbanistyczno-Planistyczną. Plan przejdzie całą procedurę konsultacji przewidzianą prawem, a następnie będzie poddany pod głosowanie przez Radę Miasta Częstochowy.

UE- Zobacz, gdzie ceny poszły najbardziej w górę

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie