Częstochowa: Problemy przy budowie odcinka F autostrady A1. Zakwestionowano jakość dwóch wiaduktów [ZDJĘCIA LOTNICZE Z BUDOWY A1]

Bartłomiej RomanekZaktualizowano 
Zdjęcia lotnicze z budowy odcinka pomiędzy Rząsawą a Blachownią (18 czerwca 2018 roku) GDDKiA Katowice
Kolejne problemy przy budowie odcinka „F” autostrady A1, biegnącego od węzła „Częstochowa Północ” do węzła „Częstochowa Blachownia. Już wcześniej na placu budowy tego odcinka występowały opóźnienie. Teraz sytuacja może się się jeszcze pogorszyć ze względu na zakwestionowanie jakości betonu użytego do budowy dwóch wiaduktów. Zobaczcie także ZDJĘCIA LOTNICZE Z 18 czerwca z budowy odcinka Rząsawa-Blachownia.

Wiadukty badał Wydział Technologii – Laboratorium Drogowe Głównej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach. Wydał on negatywne wyniki badań laboratoryjnych wytrzymałości na ściskanie R28 próbek betonowych, pobranych podczas betonowania ustroju nośnego obiektów WD-362 oraz WD-361 na jezdni prawej, które wykazały brak spełnienia projektowej klasy betonu C50/60.

Zobacz najnowsze zdjęcia lotnicze z budowy odcinka pomiędzy Rząsawą a Blachownią (18 czerwca 2018 roku):

- W świetle uzyskanych negatywnych wyników badań przez Laboratorium Wykonawcy, Inżynier Kontraktu zgodnie z Subklauzulą 7.5 umowy, powiadomił Wykonawcę o braku możliwości odebrania ustrojów nośnych w/w obiektów i niezaliczeniu ich do płatności – mówi Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego oddziału GDDKiA. - Wobec powyższego, zgodnie z ustaleniami stron, dokonano odwiertów rdzeni z konstrukcji w/w ustrojów nośnych i poddano je komisyjnemu badaniu w Wydziale Technologii – Laboratorium Drogowym GDDKiA Oddział w Katowicach. Wykonawca dostarczył również do komisyjnego badania, próbki świadki pobrane podczas betonowań w/w elementów.

Podczas komisyjnego badania uzyskano negatywne wyniki badań wytrzymałości na ściskanie odwierconych rdzeni z konstrukcji ustrojów nośnych obiektów WD-362 i WD-361 oraz negatywne wyniki badań, przekazanych do komisyjnego badania, próbek świadków pobranych przez Wykonawcę podczas betonowania. Dlatego Inżynier Kontraktu zgodni ponownie powiadomił Wykonawcę o odrzuceniu wyżej wymienonych elementów i braku możliwości odbioru i płatności za wykonane roboty.

Wykonawca przedłożył do Inżyniera Kontraktu opracowania i ekspertyzy (wyniki oznaczeń z Politechniki Krakowskiej (WD-361 i WD-362),ekspertyza IBDiM (WD-361 i WD-362), raport AGH (WD-361 i WD-362), ekspertyza stanu technicznego wiaduktu z próbnym obciążeniem dla WD-361 jezdnia prawa, ekspertyza stanu technicznego wiaduktu z próbnym obciążeniem dla WD-362 jezdnia prawa, które obecnie są przedmiotem analizy, dokonywanej przez Inżyniera Kontraktu.

- W obecnym stanie rzeczy trudno wyrokować czy przedmiotowe elementy w/w obiektów będą podlegały rozbiórce. Należy jeszcze raz podkreślić, iż ocena wykonanych elementów jest w trakcie analizy przez doświadczony i fachowy personel Inżyniera Kontraktu. W przypadku wątpliwości zostaną podjęte dalsze działania tj. wykonanie kolejnych badań i ekspertyz, celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji oraz weryfikacji i potwierdzenia jakości wykonanych elementów w/w obiektów inżynierskich – mówi Marek Prusak. - Jeśli chodzi o czas na kończenie, sytuacja ta niewątpliwie wpływa na opóźnienia realizacji kontraktu na tych obiektach oraz robotach/asortymentach przyległych (węzeł Lgota).

Jak informuje rzecznik katowickiego GDDKiA, główny wykonawca tego odcinka, firma Salini, która zleciła prace podwykonawcom, ma problemy z realizacją kontraktu w terminie, ale deklaruje zakończenie inwestycji. Odstąpienie od umowy GDDKiA byłoby rozwiązaniem droższym i znacznie bardziej czasochłonnym.

- Chcemy, żeby cała autostrada na tych czterech odcinkach była przejezdna w połowie 2019 roku – mówi Marek Prusak.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

PROGRAM TYDZIEŃ: Magazyn reporterów Dziennika Zachodniego

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Kto dostarczał beton i cement na ten beton

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3