MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa. Rondo Mickiewicza zostało zwężone. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Budowa połączenia ulicy 3 Maja nad torami kolejowymi z ulicą Krakowską w Częstochowie weszła w kolejny etap. Wymusił on zwężenie ronda Mickiewicza do jednego pasa. Kierowcy poruszający się między Śródmieściem, Trzech Wieszczy, Stradomia i Ostatniego Grosza musza liczyć się z korkami w tym miejscu.

Rondo Mickiewicza zostało zwężone. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość

Od czwartku 20 czerwca Miejski Zarząd Dróg wprowadził tymczasową organizację ruchu polegająca na zwężeniu jezdni do jednego pasa na Rondzie Mickiewicza. Wszystko w związku z budową połączenia ulic 3 Maja z Krakowską.

W ciągu dnia lekkie zatory przed rondem tworzyły się od strony niemal każdego wlotu na rondo. Najdłużej w kolejce czekali kierowcy jadący od strony centrum miasta. Największe korki w tym miejscu tworzą się oczywiście w godzinach szczytu - rano i po południu, gdy częstochowianie wracają z południa na północ o odwrotnie do swoich domów. Najlepiej zatem wybrać alternatywną trasę przez al. Bohaterów Monte Cassino lub wyremontowaną niedawno al. Wojska Polskiego.

Budowa połączenia ul. 1 Maja z ul. Krakowską

Przypomnijmy, w ramach inwestycji powstanie odcinek o długości blisko 1200 m - od Ronda Mickiewicza do skrzyżowania ulic Krakowskiej i Księdza Wróblewskiego. Łącznik będzie miał charakter drogi powiatowej.

W ramach inwestycji powstanie między innymi wiadukt o długości 130 metrów - z pełną infrastrukturą drogową, rowerową i dedykowaną pieszym. Kiedyś - dokładnie w tym miejscu - przebiegał przejazd kolejowy. Jednak ze względu na ilość torów i obciążenie kolejowe to połączenie zostało zamknięte w latach 70.

Poza tym droga wyposażona zostanie w ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe, przejścia dla pieszych. W ramach prac zaplanowano również przebudowę ronda Mickiewicza, która zakłada w miejsce istniejącego ronda dwupasowego, pięciowlotowego, wykonanie ronda dwupasowego półturbinowego z pięcioma wlotami. Do tego powstanie też zupełnie nowe rondo - w miejscu dzisiejszego skrzyżowania u zbiegu ulicy Krakowskiej i ks. Wróblewskiego.

Przebudowane zostaną także odcinki wlotowe krzyżujących się ulic, a także istniejąca infrastruktura. Nową drogę uzupełnią na całym nowo powstałym odcinku ciągi piesze i rowerowe. Powstaną też ekrany akustyczne i nowe oświetlenie.

Nowe połączenie ma stworzyć nowe możliwości komunikacyjne i pozwolić na wyprowadzenie tranzytu z centrum.

Jak będą przebiegać prace przy budowie łącznika?

Postępowanie przetargowe wygrała firma Primost Południe z Będzina. Ma ona wykonać inwestycję za 94 mln 721 tys. zł. Miasto na budowę połączenia ul. 1 Maja z ul. Krakowską otrzyma 60 milionów złotych dofinansowania. Pieniądze będą pochodzić z Rządowego Funduszu Polski Ład. Pozostałą część ma stanowić wkład własny.

Miasto na realizację tej inwestycji czekało kilkadziesiąt lat. Dzięki niej powstanie nowe alternatywne połączenie. Do tej pory miasto było podzielone na pół przez tory kolejowe.

Finał inwestycji zaplanowano na rok 2025.

Nie przeocz

Musisz to wiedzieć

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikzachodni.pl Dziennik Zachodni