Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Częstochowa: zmodyfikowany autobus hybrydowy zaczął wozić pasażerów. Jakie są ich pierwsze wrażenia?

Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek
Autobus hybrydowy zaczął wozić pasażerów w Częstochowie Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Autobus hybrydowy zaczął wozić pasażerów w Częstochowie Zobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE MPK w Częstochowie
Po przeprowadzeniu ponad tysiąca kilometrów udanych jazd testowych, pierwszy, zmodyfikowany autobus hybrydowy wyjechał już na stałe trasy z pasażerami po ulicach Częstochowy.

- Samochód, który został zmodyfikowany w efekcie kilkumiesięcznej pracy specjalistów z firmy Autosan i częstochowskiego MPK, jest bardziej funkcjonalny w prowadzeniu i komfortowy w podróżowaniu - przekonuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie.

- Podstawową zmianą, różniącą pierwszy ze zmodyfikowanych egzemplarzy z pierwotną wersją modelu, jest zamiana superkondesatorów na ekologiczne i bezpieczne akumulatory. Dzięki temu hybryda jest przede wszystkim dużo cichsza. Potwierdzają to sami pasażerowie - dodaje Maciej Hasik.

Pierwszy zmodyfikowany przez Autosan autobus hybrydowy przyjechał do Częstochowy na początku czerwca. Państwowy producent autobusów twierdzi, że udało się tak zmodyfikować hybrydę, że nie tylko jest bezpieczna, ale nadal ekologiczna. W poniedziałek zmodyfikowany egzemplarz zaprezentowany został w częstochowskiej zajezdni.

To jest zabawne

– Bardzo dziękuję prezesowi firmy Autosan, że podjęła się tego trudnego wyzwania i swoimi specjalistami pracowali nad jedną z hybryd. Doprowadzili, mam nadzieję do takiego stanu, że będziemy mogli znów kursować tymi autobusami – mówił podczas specjalnej konferencji prasowej Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy.

Hybryda nadal napędzana jest silnikiem gazowo-elektrycznym, jednak zrezygnowano użycia kondensatorów, które powodowały problematyczne usterki. Autosanu zapewnił, że autobus jest bezpieczny i będzie bezpieczny.

– Myśmy tutaj zmienili tylko jedną rzecz. Zastąpiliśmy cztery superkondensatory i potężny transformator jednym pakietem baterii. Zmieniliśmy też gruntownie całe oprogramowanie pojazdu – mówi prezes zarządu Autosan sp. z o.o. Eugeniusz Szymonik.

Nie wiadomo, ile dokładnie kosztuje przerobienie autobusu hybrydowego.

Musisz to wiedzieć

Zobacz i zapamiętaj

Bądź na bieżąco i obserwuj

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wielki Piątek

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera