Częstochowa: zmodyfikowany autobus hybrydowy zaczął wozić pasażerów. Jakie są ich pierwsze wrażenia?

Bartłomiej Romanek
Bartłomiej Romanek

Wideo

Zobacz galerię (8 zdjęć)
Po przeprowadzeniu ponad tysiąca kilometrów udanych jazd testowych, pierwszy, zmodyfikowany autobus hybrydowy wyjechał już na stałe trasy z pasażerami po ulicach Częstochowy.

- Samochód, który został zmodyfikowany w efekcie kilkumiesięcznej pracy specjalistów z firmy Autosan i częstochowskiego MPK, jest bardziej funkcjonalny w prowadzeniu i komfortowy w podróżowaniu - przekonuje Maciej Hasik, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Częstochowie.

- Podstawową zmianą, różniącą pierwszy ze zmodyfikowanych egzemplarzy z pierwotną wersją modelu, jest zamiana superkondesatorów na ekologiczne i bezpieczne akumulatory. Dzięki temu hybryda jest przede wszystkim dużo cichsza. Potwierdzają to sami pasażerowie - dodaje Maciej Hasik.

Pierwszy zmodyfikowany przez Autosan autobus hybrydowy przyjechał do Częstochowy na początku czerwca. Państwowy producent autobusów twierdzi, że udało się tak zmodyfikować hybrydę, że nie tylko jest bezpieczna, ale nadal ekologiczna. W poniedziałek zmodyfikowany egzemplarz zaprezentowany został w częstochowskiej zajezdni.

To jest zabawne

– Bardzo dziękuję prezesowi firmy Autosan, że podjęła się tego trudnego wyzwania i swoimi specjalistami pracowali nad jedną z hybryd. Doprowadzili, mam nadzieję do takiego stanu, że będziemy mogli znów kursować tymi autobusami – mówił podczas specjalnej konferencji prasowej Krzysztof Matyjaszczyk, prezydent Częstochowy.

Hybryda nadal napędzana jest silnikiem gazowo-elektrycznym, jednak zrezygnowano użycia kondensatorów, które powodowały problematyczne usterki. Autosanu zapewnił, że autobus jest bezpieczny i będzie bezpieczny.

– Myśmy tutaj zmienili tylko jedną rzecz. Zastąpiliśmy cztery superkondensatory i potężny transformator jednym pakietem baterii. Zmieniliśmy też gruntownie całe oprogramowanie pojazdu – mówi prezes zarządu Autosan sp. z o.o. Eugeniusz Szymonik.

Nie wiadomo, ile dokładnie kosztuje przerobienie autobusu hybrydowego.

Musisz to wiedzieć

Zobacz i zapamiętaj

Bądź na bieżąco i obserwuj

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie