Dąbrowa Górnicza. Na przebudowywanej stacji kolejowej widać już fragment przejścia podziemnego

Tomasz Szymczyk
Tomasz Szymczyk
Przebudowa dworca kolejowego w Dąbrowie GórniczejZobacz kolejne zdjęcia. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE tos
Od kilku miesięcy trwa całkowita przebudowa stacji kolejowej w centrum Dąbrowy Górniczej. Po zakończeniu prac do dyspozycji mieszkańców będą m.in. nowe perony, parkingi i tunel pod torami kolejowymi, który usprawni ruch w tej części miasta. Co aktualnie dzieje się w rejonie przebudowywanego dworca?

Przebudowa okolicy dworca kolejowego w Dąbrowie Górniczej to jedna z najbardziej oczekiwanych przez mieszkańców miasta inwestycji. Sama przebudowa infrastruktury kolejowej to jedno, bo ważnym elementem prac jest powstanie tunelu pod torami kolejowymi, który usprawni jazdę między centrum miasta a rejonem Parku Zielona i Pogorii III.

Zlikwidowany zostanie często korkujący się przejazd kolejowy w ciągu ulicy Konopnickiej, w miejscu którego powstanie minitunel dostępny tylko dla pieszych i rowerzystów. Powstanie również nowa droga łączącą ulicę Kolejową z nowym rondem powstającym na skrzyżowaniu ulicy Sobieskiego i Perla przy dawnej kopalni Paryż.

Nie przeocz

Prace w rejonie dworca rozpoczęły się jesienią. Od tego czasu zamknięty jest ruch na ul. Kościuszki od Defum do dworca oraz na ul. Kolejowej. Nie kursują też tędy autobusy komunikacji miejskiej. Zamknięto także tor na 1 (w kierunku Katowic) między stacjami Dąbrowa Górnicza Ząbkowice a Dąbrowa Górnicza. Pociągi w obu kierunkach kursują torem nr 2, a niektóre skierowano objazdem przez Sosnowiec Południowy bądź Mysłowice.

Zobacz koniecznie

Co dzieje się w rejonie dworca na przełomie lutego i marca? Nie ma już śladu po wyburzonym tuż przed Bożym Narodzeniem budynku dworcowym, w którym przez wiele lat znajdowały się kasy biletowej Po wyburzeniu pozostała z niego kupa gruzu. Dziś wszystko zostało już wywiezione, łącznie z pozostałościami po piwnicach. W miejscu tego budynku znajduje się dzisiaj dziura w ziemi.

Funkcje dworcowe będzie pełnił po zakończeniu przebudowy budynek przy torach z czasów Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej, który przed zamknięciem mieścił m.in. ekspedycję towarową i nastawnię. Czynna jest tylko jedna krawędź peronowa, z której zobaczyć można postępy przy budowie nowego peronu, a także pierwszy element przejścia podziemnego pod torami i schodów, z których korzystać będą w przyszłości pasażerowie.

Rozebrano także wszystkie - poza jedynym - tory towarowe, na których wciąż, choć rzadko pojawiają się składy towarowe z Huty Bankowej. Przy torach głównych widać już nowe słupy trakcyjne, na których zostaną rozwieszone przewody sieci trakcyjnej.

Musisz to wiedzieć

Bądź na bieżąco i obserwuj

Rejestracja on-line ułatwi życie kierowcom?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie