Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza: Offroadowa jazda na Piłsudskiego. Ulica przejdzie remont

Piotr Sobierajski
Ulica Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej w przyszłym roku przejdzie generalny remont. Droga jest w fatalnym stanie. Kierowcy jadąc tędy zwalniają do 20 km/h

Na takie wiadomości od kilku lat czekali kierowcy z Dąbrowy Górniczej i okolic. Po dwóch ogromnych inwestycjach drogowych, a więc generalnym remoncie prawie 11 km DK 94 i budowie nowej drogi do terenów inwestycyjnych w Tucz-nawie, w przyszłym roku czekają nas pozytywne zmiany na głównej trasie przelotowej przez Dąbrowę Górniczą, a więc części ulicy Piłsudskiego.

Wraz z ul. Sobieskiego i Królowej Jadwigi jest jedną z najbardziej obciążonych ruchemdróg. Prowadzi w kierunku byłej Huty Katowice (dziś ArcelorMittal Poland) i trasy S1, w kierunku na Warszawę i Bielsko-Białą.

Remont ma objąć ul. Piłsudskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Morcinka do skrzyżowania z ul. Piecucha. Są to dwie jezdnie o długości ponad 2,1 km każda, z dwoma lub trzema pasami ruchu o łącznej powierzchni 23 tys. 606 m kw. i 4212 m kw. chodników.

- To już najwyższy czas na remont. Ta część ulicy jest tak dziurawa i byle jak połatana, że jadąc trzeba zwalniać do 20, 30 km/h, by nie uszkodzić samochodu - mówi Piotr Hetmańczyk, mieszkaniec dzielnicy Gołonóg.

Potwierdzają to sami urzędnicy. - Liczne wyrwy, koleiny, zaniżenia asfaltu przy studniach odwadniających powodują zagrożenie bezpieczeństwa kierowców i pieszych - mówi Paweł Gradzik, zastępca naczelnika Wydziału Komunikacji i Drogownictwa dąbrowskiego UM. - Newralgicznym punktem jest nawierzchnia na odcinku ul. Piecucha - ul. Kasprzaka, która dziś uniemożliwia przejazd pojazdu z dozwoloną prędkością, obowiązującą w terenie zabudowanym. Konieczny jest też remont przyległego torowiska na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z Kas-przaka, które będzie w tym czasie modernizowane przez Tramwaje Śląskie SA - tłumaczy Gradzik.

Co ważne, przy tym fragmencie ul. Piłsudskiego mieszczą się trzy duże osiedla (Sikorskiego, Morcinka, Cedlera), co też wpływa na wzmożony ruch w tej części miasta.

Co się zmieni? Wzmocniona zostanie podbudowa drogi, wyrównana i ułożona nowa nawierzchnia z zastosowaniem masy asfaltobetonowej. Będą nowe krawężniki granitowe, wyregulowane studnie kanalizacyjne. Wydzielone zostaną ścieżki rowerowe. Wszystkie przejścia dla pieszych zostaną wykonane w "kontraście" z zastosowaniem mas chemo-utwardzalnych, z zaniżeniem, czyli wtopionym krawężnikiem, będącym znacznym ułatwieniem dla przechodzących.

Z myślą o osobach niewidomych i słabowidzących na zejściach z chodnika zastosowana zostanie kostka integracyjna, z charakterystycznymi wypustkami pełniącymi funkcje ostrzegawcze. Takie podłoże jest łatwo wyczuwalne zarówno dotykowo (stopami lub laską), jak i akustycznie.

Wartość inwestycji to niewiele ponad 6 mln zł. Gmina złożyła wniosek o dofinansowanie zadania w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Zaakceptowany został pozytywnie, musi go jeszcze zatwierdzić Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Miasto może otrzymać zwrot kosztów inwestycji w wysokości do 50 proc. wartości inwestycji.


*Kto wygrał wybory w Twoim mieście? ZOBACZ WYNIKI WYBORÓW 2014
*Śląsk Plus - pierwsza rejestracja za darmo. Zobacz nowy interaktywny tygodnik o Śląsku
*Zielony młody jęczmień najlepszy na odchudzanie. Jak przyrządzić? [WIDEO]
*Górnik Zabrze na dnie. Komu zależy na upadku klubu? Socios Górnik chce go ratować

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!