Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza: Tramwaje Śląskie wyremontują tory do byłej Huty Katowice

PAS, mat. prasowe
Tramwaje Śląskie wyremontują torowisko wzdłuż ulicy Kasprzaka
Tramwaje Śląskie wyremontują torowisko wzdłuż ulicy Kasprzaka Dariusz Nowak
Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę, który zmodernizuje wkrótce torowisko na ul. Kasprzaka. Prace potrwają 15 miesięcy.

Inwestycję, wartą prawie 63 mln zł, zrealizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK Sp. z o.o. Oprócz przebudowy torowiska zadanie obejmuje także remont pętli, wykonanie przejazdów torowo-drogowych i przejść dla pieszych. Prace te toczyć się będą na odcinku od skrzyżowania ul. Kasprzaka z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Zaplecze. Odcinek ten obejmuje prawie 6 kilometrów torowiska.

Wkrótce w tym rejonie ruszy też inne przedsięwzięcie. Na zlecenie miasta, w ciągu ul. Kasprzaka po stronie południowej (prawej w kierunku jazdy na hutę) powstanie droga rowerowa oraz chodnik wraz z oświetleniem. Obecnie trwa postępowanie przetargowe na wybór wykonawcy. Zakończenie prac zaplanowane jest na lipiec 2019 roku.

Modernizacja torów wzdłuż ul. Kasprzaka i wykonanie drogi rowerowej to kolejne elementy zmian układu komunikacyjnego w Dąbrowie Górniczej. Kluczowymi częściami nowego systemu, tworzonego przez miasto, Tramwaje Śląskie i PKP, będą przebudowane rejony dworców w centrum oraz w Gołonogu, a także ulokowane przy nich centra przesiadkowe. Zmieni się układ drogowy, powstaną m.in. tunele pod torami oraz łączniki i przedłużenia istniejących ulic. Przykładem jest oddane do użytku pod koniec 2017 roku rondo na skrzyżowaniu ul. Kolejowej i Konopnickiej oraz dobudowane połączenie z nim ul. Poniatowskiego.

Niedawno zakończył się natomiast remont jezdni ul. Kasprzaka, na odcinku między rondem Budowniczych Huty Katowice (ul. Piłsudskiego) a ul. Młodych. Oprócz wymiany podbudowy i położenia nawierzchni, zwężono także jezdnie w dwóch miejscach – przed istniejącym przejściem na wysokości przystanków tramwajowych i autobusowych przy skrzyżowaniu z ul. Storczyków oraz przed projektowanym przejściem dla pieszych i przejazdem dla rowerzystów w rejonie Biedronki. Takie rozwiązania, poprawiające bezpieczeństwo, sugerowali mieszkańcy. Często zwracali uwagę, że wielu kierowców przekracza dozwoloną prędkość, przez co dochodziło m.in. do potrąceń pieszych.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Dlaczego miasta zabraniają pokazów fajerwerków w Sylwestra?

Sylwester: noc zabawy i tragedii

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo