Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dąbrowa Górnicza: wiadukt kolejowy w Strzemieszycach gotowy po remoncie

PAS, mat. prasowe
Wiadukt w Strzemieszycach został wyremontowany, dołem bezpiecznie mogą przejść piesi i przejechać kierowcy
Wiadukt w Strzemieszycach został wyremontowany, dołem bezpiecznie mogą przejść piesi i przejechać kierowcy mat. PKP PLK
Pociągi jeżdżą po nowym wiadukcie kolejowym w Dąbrowie Górniczej, a samochody po wyremontowanej drodze pod torami. To efekt prac na rewitalizowanym odcinku linii od Dąbrowy Górniczej Wschodniej do Dąbrowy Górniczej Strzemieszyce na linii Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd. Wartość inwestycji, obejmującej m.in. wiadukt, realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z budżetu, to 40 mln zł.

Nowy wiadukt kolejowy w dąbrowskiej dzielnicy Strzemieszyce ma ponad 50 metrów długości i waży ok. 300 ton. Usprawnia podróże i przewóz towarów na linii między Tunelem, Bukownem a Sosnowcem Południowym (nr 62).

Zamontowany w miejscu starej konstrukcji obiekt, zwiększył poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym. Są również korzyści dla komunikacji drogowej. Pod wiaduktem została wyremontowana jezdnia, którą wykorzystują m.in. autobusy komunikacji miejskiej. Powstał też nowy chodnik, którym piesi bezpiecznie przejdą z ul. Orkana do ul. Łuszczaka.

Budowa wiaduktu kolejowego jest kolejnym efektem projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.” Od maja na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce, a od października na stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia podróżni korzystają z nowych, wyższych peronów, z których łatwiej wsiąść do podciągów. Perony są wyposażone w wiaty i ławki. Orientację ułatwia czytelne oznakowanie. Są też zamontowane gabloty z rozkładami jazdy, zegary i nagłośnienie. Większy komfort obsługi i bezpieczeństwo zapewnia podróżnym monitoring i jaśniejsze oświetlenie peronów i dróg dojścia.

Zobaczcie koniecznie

Inwestycja PLK objęła też wymianę torów na odcinku Dąbrowa Górnicza Wschodnia – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. Dzięki temu od nowego rozkładu jazdy (15 grudnia 2019) pociągi pasażerskie pojadą do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h. Przed pracami prędkość była o 30 – 50 km/h mniejsza.

Wymienione urządzenia sterowania ruchem kolejowym i budowa nowej nastawni z urządzeniami komputerowymi na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce zwiększyły bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Podobne efekty zapewniają wymienione rozjazdy, wyposażone w urządzenia elektrycznego ogrzewania. Zakończenie wszystkich prac planowane jest w IV kwartale 2019 roku.

Jak informuje biuro prasowe PKP PLK S.A. jednym z głównych celów zarządcy infrastruktury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w perspektywie finansowej 2014-2020 jest poprawa warunków dla transportu kolejowego, m.in. w województwie śląskim.

Dzięki inwestycjom z Krajowego Programu Kolejowego, w tym projektu „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”, znacząco zmienia się stan infrastruktury kolejowej, co przekłada się na wzrost efektywności transportu kolejowego jako ekologicznego i konkurencyjnego środka komunikacji.

Nie przegapcie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera