Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dekalog Mistrza: Agnieszka Wójcik, wiceprezes firm Magenta Grupa Tauron oraz Tauron Dystrybucja Serwis

KAP
Agnieszka Wójcik, wiceprezes firm Magenta Grupa Tauron oraz Tauron Dystrybucja Serwis
Agnieszka Wójcik, wiceprezes firm Magenta Grupa Tauron oraz Tauron Dystrybucja Serwis Arek Gola
10 przykazań i zasad w biznesie przedstawia tym razem Agnieszka Wójcik, wiceprezes firm Magenta Grupa Tauron oraz Tauron Dystrybucja Serwis.

1. Szacunek do siebie i do innych
Miłość własna i szacunek do siebie są bezcenne. Jeśli nie będziemy ich mieć w sobie, to nie będą nas szanować ani kochać inni. Co więcej, ty nie będziesz mógł dać miłości innym. To ważne nie tylko w życiu prywatnym, ale i zawodowym. Miłość to także przyjęcie i akceptacja naszego otoczenia i odnoszenie się do niego z szacunkiem. Osoba, która kocha i szanuje siebie, ma siłę, by ustanowić limity i odmówić wykonania tego, co czuje, że jest wbrew niej.

2. Hierarchia
Pilnowanie hierarchii to kolejny warunek funkcjonowania tak w życiu, jak i firmie. Zachowanie szacunku dla starszych i wyższych rangą, nieomijanie ścieżki raportowania, to coraz częściej rzadkość w „korpo”. Niestety, dzisiejszy pęd doprowadza do tego, że nie zauważamy siebie nawzajem. Wchodzimy w nie swoje kompetencje, co doprowadza do nieporozumień, chcemy pokazać, że wiemy lepiej i się na tym znamy. Szacunek do przełożonego i pokora są rzadkością, ale mimo wszystko są wartością nadrzędną, która też ułatwia życie.

3. Dziękowanie
Codziennie bardzo dużo doświadczamy. Wstajemy rano, budzi nas słońce albo i deszcz, idziemy do pracy, spotykamy ludzi. Niby nic, ale każda z tych rzeczy jest ważna. Podziękujmy za to i cieszmy się najmniejszymi rzeczami. Zaczniemy wówczas zauważać, ile codziennie doświadczamy i ile otrzymujemy od życia. Wdzięczność nie jest słabością, a mądrością i bogactwem.

4. Kontakt z samym sobą
Praca, obowiązki, zobowiązania, oczekiwania, dzieci, dom, i na wszystko brakuje czasu. Czas na sport, na coś, co lubimy i przy czym się relaksujemy, kontakt z naturą sam na sam to niezbędny element higieny osobistej, czas własnego komfortu. Zarządzaj lepiej czasem. Spróbuj przeżyć chwile, nic nie myśląc i zobacz, ile robi się w tobie miejsca.

5. Bądź uważny
Chyba największa ze sztuk. Wymaga zwolnienia i wsłuchania się w dźwięki, poczucie smaku, posłuchania własnego ciała, rozpoznania zapachów, popatrzenia na to, co dalsze i co bliższe. Jesteśmy przyzwyczajeni do robienia wszystkiego na czas i najlepiej tysiąc rzeczy naraz, z wiecznym kołowrotkiem myśli w głowie. Świat jest już coraz bardziej zmęczony biegiem, zaczyna stawiać na człowieka i na indywidualność, na moc tworzenia indywidualnego. Żyj chwilą, bo teraz tworzysz przyszłość.

6. Myśl niestandardowo
Często mamy wiele pomysłów, istotnych informacji, ważnych słów, których nie wypowiadamy, bo się boimy narazić na śmieszność lub uważamy, że są nieistotne. Ważne jest mieć odwagę powiedzieć to, co się chce. Nasz umysł podsuwa nam najlepsze rozwiązania. Czasem pomysł pojawia się jak błyśnięcie i to błyśnięcie jest najczęściej najlepszym rozwiązaniem.

7. Masz prawo do błędu
Błąd to możliwość pokazania pracownikowi, co poszło nie tak i dlaczego; jakie są tego przyczyny i skutki. W firmach ceni się nie przywództwo, tylko liderowanie. Przełożony powinien był mentorem, który wprowadza w świat biznesu, ale też potrafi pokazać ścieżkę wyjścia z problemu, by pracownika nie zdemotywować, tylko dać mu siłę do rozwiązania problemu i przekucia tego w swój sukces. Nikt nie jest doskonały. Zaakceptujmy to, a łatwiej zniesiemy porażki.

8. Szczerość i otwartość
Mówi się, że szczerość nie popłaca. Popłaca, i to bardzo. Jeśli ktoś tego nie potrafi docenić, to znaczy, że nie jest wart dalszej uwagi, że ważniejsze jest dla niego jego ego, a nie to, co może usłyszeć. Na spotkaniach widzę, jaki jest problem ze słuchaniem drugiego człowieka. Bardziej zainteresowani jesteśmy tym, co sami mamy do powiedzenia. Umiejętność słuchania i szczerość to wielka sztuka. Gdy ją opanujemy, zobaczymy, ile cennych wskazówek zacznie się pojawiać w naszym życiu.

9. Umiej wybaczać
Nie chowaj urazy do nikogo. Spróbuj wybaczać, a nie kumulować w sobie złość i niechęć. To zabija nas samych, odstręcza otoczenie od nas, powoduje niepotrzebne konflikty. Spróbujmy wczuć się w drugą osobę i zrozumieć, dlaczego podjęła taką, a nie inną decyzję. Empatia, współodczuwanie to ważnesłowa, które stanowią o byciu ludzkim, o zrozumieniu drugiego człowieka.

10. Odpuść to!
Kierujemy ludźmi, biznesem, czasem nawet własnym losem. Zakładamy sobie plan, który ma się zrealizować. Kiedy coś nie idzie po naszej myśli, wpadamy w złość, frustrację. Zaakceptuj to, co jest. Codziennie mamy podsuwane rozwiązania, które może nie zawsze cieszą, ale z czasem okazują się najlepszymi, czymś, co potrafi nas uratować, rozwinąć, skierować na inne tory. Zaufajmy temu, co jest, stańmy się widzem codziennego życia. Bądźmy koneserami własnego życia.

POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:

Zobacz najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w programie TyDZień

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty