Dieta. Męska rzecz

KAP
Panowie jedzący śniadania są mniej zagrożeni otyłością
Panowie jedzący śniadania są mniej zagrożeni otyłością 123rf
Udostępnij:
Tylko niespełna połowa panów je śniadanie

Jak zaczynają dzień mężczyźni w Polsce? Na pewno nie od śniadania, które przed pracą spożywa tylko 48 proc. panów! A to właśnie brak tego posiłku powoduje obniżenie sprawności umysłowej, utrudnia utrzymanie prawidłowej wagi, czy powoduje częstsze zapadanie na choroby serca. O tym jak powinno wyglądać śniadanie panów, przypominają organizatorzy ogólnopolskiego programu "Śniadaniowa Klasa".

Śniadanie to zastrzyk energii na długie godziny w pracy. Posiłek ten poprawia nastrój i koncentrację, przyspiesza proces myślenia. Jego brak spowalnia przemianę materii, co w dalszej perspektywie prowadzi do problemów z utrzymaniem prawidłowej wagi, zwiększa ryzyko zachorowań na chorobę wieńcową serca, powstawanie nowotworów oraz cukrzycy.

- Poszczenie od rana spowoduje, że podczas kolejnych posiłków zjemy więcej, a wieczorem sięgniemy po kaloryczną kolację, co przy spowolnionym metabolizmie kończy się przybraniem na wadze - wyjaśnia Małgorzata Sienkiewicz, technolog żywności z Z.T. "Bielmar", organizatora programu "Śniadaniowa Klasa". - Spożywanie śniadań pomoże w obniżeniu kortyzonu, hormonu wspierającego odkładanie się tłuszczu w okolicach brzucha, którego poziom rano jest największy. Mężczyźni, którzy regularnie jedzą posiłki o poranku, są o 12 proc. mniej zagrożeni otyłością!

Propozycja pełnowartościowego śniadania dla mężczyzny

Pełnowartościowym pierwszym i drugim śniadaniem dla mężczyzny będzie zdrowa kanapka. Nie tylko z serem i wędliną, ale również z grillowanym kurczakiem, pastami rybnymi (np. z makrelą, tuńczykiem), jajecznymi lub warzywnymi. Powinna być przygotowana na ciemnym, pełnoziarnistym pieczywie, które doda energii, a także posmarowaną dobrym tłuszczem roślinnym. Jego dodatek jest niezbędny, aby organizm mógł przyswoić wszystkie witaminy zawarte w składnikach śniadania. Obowiązkowo należy dodać warzywa (np. sałatę, rukolę, plasterki ogórka, rzodkiewki lub pomidora). Dla urozmaicenia kanapkę można podać na ciepło w formie tostów.

Kanapka z indykiem na ciepło

Składniki:
pieczywo,
margaryna śniadaniowa,
kilka plasterków pieczonego indyka,
sałata, roszponka,
żurawina ze słoiczka,
ser (np. camembert, brie, kozi pleśniowy),
opcjonalnie: majonez.

Przygotowanie:

Pieczywo przekroić na pół, posmarować margaryną lub cienką warstwą majonezu. Na jednej połówce położyć sałatę, dodać plasterki mięsa, ser, żurawinę, przykryć roszponką i drugą kromką pieczywa. Następnie wstawić do piekarnika na kilka minut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Igorek
Najważniesze to nie głodzić się, Należy jeść zbilansowanie. Ja odchudziłem się przy pomocy tabletek Therm Line Man. Nie wstydzę się powiedzieć, że potrzebowałem pomocy w postaci suplementu diety. Jeżeli tylko mi pomaga, to czemu nie?
M
Marcinek Iwo
Ufam tylko mojemu dietetykowi, Grzegorzowi Kowalukowi. Nie wyobrażam sobie, że korzystam z porad, które nie są sprawdzone. Dietetyk zbada, dokladnie okresli typ nadwagi i z pewnoscią ułozy skuteczną dietę. Mi na mojej udalo sie schudnac 10 kilo. Jeszcze troszki i będę czul sie super we wlasnym ciele. Oczywiscie tez nie mozna zapominac o ruchu :) oprocz diety, dostalem tez dopasowany pode mnie zestaw cwiczen:)
x
xyz
Zakłady tłuszczowe chcą nas przekonać, że kanapki koniecznie trzeba smarować tłuszczem roślinnym, czyli w domyśle margaryną, która jest przemysłowo przetworzonym chemicznym syfem . Dobre... Tyle że do przyswojenia witamin A, D, E i K o wiele lepiej łyknąć łyżkę prawdziwego oleju roślinnego, który dodatkowo zawiera inne prozdrowotne elementy - olej lniany lub z pestek dyni (szczególnie polecany mężczyznom).
P
Pytel
To chyba porada dla kogos nieswiadomego tego jak takie sniadanie własnie szkodzi !
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Zachodni
Dodaj ogłoszenie